Inne
: Niskie spalanie. Dobrze wyprofilowane siedzenia. Można jechać i jechać.
5,0
Całokształt
Wygodny z przodu, zwarty, przyjemny w prowadzeniu. Oszczędny silnik (V=120 km/h mieści się w 6,2l ze skrzynią automatyczną).
Wrażenia
5,0
Silnik
Pierwsze wrażenie wow - fajnie jedzie. Jednak po kilku tysiącach kilometrów czuć, że to tylko 1500 cm3 i brakuje mu trochę dołu. Sytuację poprawia jazda w trybie sport. Bardzo niskie zużycie paliwa - 5,6 drogi krajowe. 6,2 przy jeździe 120 km/h po S-ce. Aż niewiarygodne. Dlatego podbijam ocenę z 4 na 5.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia DSG. Zmienia biegi płynnie i nieco z opóźnieniem gdy potrzebne jest nagłe przyspieszenie. W trybie Sport wymusza na silniku wyższe obroty dzięki czum nie jest odczuwalny efekt turbo dziury.
5,0
Układ jezdny
Sprężysty ale nie sztywny. Dobry na dłuższe podróże. Samochód przewidywalny w prowadzeniu.
5,0
Karoseria
Karoseria - kwestia gustu. Wariant kombi polepsza funkcjonalność lecz pomimo tego nie ma się wtedy wrażenia, że jeździ się z kombi.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to we współczesnych samochodach. Wystarczająca po przyzwyczajeniu się.
5,0
Ergonomia
Nieco zbyt absorbująca obsługa panela dotykowego. Klawisze fizyczne wymagają nauczenia się ich rozmieszczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód OK. Tył - ciasno.
5,0
Wyciszenie
Typowe dla aut grupy VW szumy z tylnej osi w tym seacie nie występowały.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam zdania. Silnik zużywał olej. W pewnym momencie potrzebował dolania 1l po zaledwie ok. 10 000 km przebiegu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja 150 KM ze skrzynią DSG to koszt 100 000 zł. O 20 000 za dużo. Nie czuć tej ceny w tym samochodzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nowy, służbowy. Nie mam zdania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nowy, służbowy. Nie mam zdania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
[l/100km]