Silnik
: silnik i ekonomia, 4.5 moje najniższe spalanie na trasie, w mieście 5 - 5.8 litra, no i dynamika w jeździe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: wspomniane czujniki
4,0
Całokształt
Auto, godne polecenia za wygląd, ekonomię i satysfakcję z jazdy. kilka rzeczy do poprawy i mamy hatchbacka "kompletnego" do codziennego użytku
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura jazdy mimo tylko 125 kM, pracuje równo, ma zapas mocy jest na każdym biegu co naprawdę daje satysfakcję z jazdy. 100% polecam ten silnik, dynamiczny, cichy (nie słychać go na wolnych obrotach). Tak powinno działać turbo w silnikach!!! Tu widać doświadczenie Volkswagena.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, nie przesadnie krótka, ale nie jest to skrzynia dla"dziadka" bez fajerwerków, ale na pewno powyżej średniej. Ja osobiście sporadycznie potrafię źle wbić drugi bieg 1x100, ale nie wiem czy to moja wina, czy auta?
4,0
Układ jezdny
Cóż belka szału nie robi, ale też jest poprawna na co dzień, jedynie przy dużym obciążeniu na tyle czuć mocniej podłoże. Zakręty zbiera przyzwoicie
5,0
Karoseria
Ktoś powie rzecz gustu, ale porównajmy to do innych samochodów tej klasy Golf/Auris/Astra/Ceed/I30 - moim zdaniem wygląda duzo ładniej od wspomnianych modelii. Płynna, nowoczesna linia nadwozia, ledowe światła nadają agresywności, nie napompowana, subtelna a jednak z pazurem. Cóż więcej ?
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - bardzo dobra, ale słupek c trochę ogranicza widoczność tyłu co jest problemem we wszystkich autach. typowe 4/5, bo albo ładna sylwetka, albo wielka tylna szyba i mały słupek c. Na pewno nie jest to czymś co irytuje i przeszkadza w użytkowaniu, ot drobiazg i tyle.
5,0
Ergonomia
Cóż, środek to Volkswagen, wiec opisane jest wszystko w innych modelach. Bez zarzutu, optymalne ułożenie gałek, dobra sterowność z poziomu kierownicy, wygodne operowanie na ekranie dotykowym, wybieranie głosowe, parowanie tel. może uparł bym się na dodatkowy port usb w schowku i bagażniku oraz tyle. Aha podłokietnik, mógłby być bliżej gałki zmiany biegów. Fotele ok, regulowane w każdej płaszczyźnie, jak kierownica, a z tyłu sporo miejsca 185 cm/wzrost. PS: Brak regulacji wysokości pasa
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa, choć czasem mam problem z ustawieniem temperatury bo 1 stopień powoduje dużo większa zmianę odczuwalną, nie mniej wszystko hula.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko zrobione po niemiecku, czyli naprawdę dobrze, czy tył, czy przód regulacje ok foteliki samochodowe wchodzą bez problemu, otwory drzwiowe duże, wiec tu maks 6/6
3,0
Wyciszenie
do 130 km idealnie, powyżej powinni coś dać od siebie bo jest 3/6
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy w normalnej cenie, spalanie 5-6 litra w mieszanym trybie tu 6/6
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód swoje kosztuje, ale porównując do i30/ceed czy forda focusa za tę samą cenę dostajemy więcej niż nawet w Koreańcach, co mnie zaskoczyło. Prz gołych wersjach cena Koreii jest najlepsza, ale jak chcemy cokolwiek więcej to już Vag robi różnice
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parkowania, mało precyzyjne, ale podobno "ten typ tak ma" podkręcone na maxa, ale nadal daleko im do czułości focusa. Nie mniej działają i spełniają swoją funkcję, chociaż mogłyby lepiej. Podświetlenie zegarów, działa ale czasem gaśnie, jakby było jasno, tu chyba czujnik zmierzchu ma problem, nie zgłosiłem tego jeszcze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]