Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback

A.K., 10 lat temu
Silnik 1.8 TSI 180KM 132kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III Hatchback 1.8 TSI 180KM 132kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Oświetlenie LED w wyposażeniu standardowym- to jest coś, co skupia uwagę przechodniów i kierowców innych aut. Po przyzwyczajeniu się do tego jak świecą- są prawie doskonałe (poprzednie auta którymi jeździłem miały halogen, ksenon+halogen, biksenon i ksenony skrętne- i jedyne które mogą się równać z LEDami- były te ostatnie).
4,0
Całokształt
Ciekawe auto, mniej nudna stylistyka od pokrewnych aut zbudowanych na platformie MQB- jednak jest to kwestia subiektywna. Auto jest wykonane z dbałością o szczegóły, zaś wnętrze jest zrobione poprawnie. Wielkim plusem auta którym jeżdżę jest nagłośnienie- po dostrojeniu equalizera pod siebie- gra naprawdę, naprawdę przyzwoicie. Fotele aspirują do miana "sportowych"- trzymanie boczne jest bardzo przyzwoite, a sam komfort podróżowania na nich jest wysoki- jednak nawiązując do aut klasy premium innych producentów (w tym przypadku chciałbym nawiązać do Volvo XC60 ze skórzanymi stołkami)- jest zdecydowanie bardziej twardo- ale to nie przeszkadza- te auto najlepiej czuje się w mieście, ale jest na tyle komfortowe że pokonanie długiej trasy nie powoduje nadmiernego zmęczenia. Wielkim plusem są światła LED- na youtube można znaleźć film, na którym posiadacz analogicznego leona jeździł i przedstawiał ich możliwości- polecam obejrzeć i ocenić samemu- bo każdy odbiera to inaczej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbodoładowany 1.8 przekonał mnie swoją charakterystyką- abstrahując od danych "papierowych" które obiecują gruszki na wierzbie i maksymalny moment od bodajże 1250RPM- w rzeczywistych warunkach silnik zaczyna "ciągnąć" od granicy 1,7 tysiąca obrotów- i w przeciwieństwie do 1.4 i 1.2TSI- nie traci oddechu po przekroczeniu granicy 4 tysięcy obrotów i nie przestaje go tracić do granicy 6. To jest plus. Ale jeżeli ktoś chce skorzystać z dobrodziejstw tańszego ubezpieczenia- myślę, że 1.4 w wariancie 140KM powinien spełnić jego ambicje. Kwestia spalania zależy od kierującego- jednak biorąc pod uwagę jego charakterystykę i osiągi- nie mogłem cię spodziewać niczego lepszego. W mieście zamykam się w granicach 8-9.5L/100km, w warunkach pozamiejskich zazwyczaj spalanie oscyluje w granicach 5.5-7L.
5,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów jest optymalnie zestrojona- pracuje precyzyjnie i lekko. Sprzęgło pracuje równie lekko- co jest dużym plusem w przypadku jazdy miejskiej.
5,0
Układ jezdny
Auto w wyposażeniu FR jest fabrycznie obniżone i utwardzone- jedni mogą uznać to za plus- drudzy za minus. Ja uznaję to za plus- auto zapewnia przyzwoite prowadzenie- a jeżeli ktoś woli mniejszą siłę wspomagania- przycisk "MODE" potrafi zmienić siłę wspomagania i poprawić pewność prowadzenia. W porównaniu do Lancera X z przednim napędem- auto trzyma się drogi lepiej, i lepiej przekazuje to co dzieje się pod kołami.
Komfort
4,0
Widoczność
Hiszpanie mogli się w tym przypadku troszkę bardziej postarać- lusterka są relatywnie niewielkie i nie są asferyczne- ale brak tego elementu nie przeszkadza w codziennej eksploatacji- po części dzięki kształtowi lusterek- tak samo jak dzięki mniejszym wymiarom auta. Przydatnym elementem są czujniki parkowania z przodu i z tyłu, które spełniają swoją funkcję bardzo dobrze. Osobom przyzwyczajonym do aut klasy premium może przeszkadzać brak opcji lusterek fotochromatycznych- jednak lusterko wsteczne posiada tą opcję i działa przyzwoicie. Widoczność z wnętrza jest na poziomie nie odbiegającym od tego, co reprezentuje konkurencja. O oświetleniu troszkę napisałem w zakładce "co najbardziej zaskoczyło pozytywnie w aucie".
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki są w zasięgu rąk, zaś ich obsługa jest intuicyjna. Stylistyka kokpitu przypomina połączenie VW z autami Audi poprzedniej generacji (wyświetlacz radia umieszczony tak jak w Audi A4 B8). Nie zawaham się dać najwyższej oceny- bo takiego wnętrza oczekiwałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moje auto wyposażone jest w klimatyzację dwustrefową. W lato wnętrze auta schładza się szybko- zaś w zimę- relatywnie szybko nagrzewa- w porównaniu do poprzedniego auta (Mitsubishi Lancer)- ciepło z wentylacji dociera szybciej, a temperatura jaką zadamy na panelu- jest temperaturą faktyczną jaka będzie we wnętrzu auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto otula kierowcę- to jest wielki plus- jeżeli kierowca mieści się w zakresie wzrostu w widełkach 1.50-1.90 metra- znajdzie bezproblemowo pozycję dla siebie- niestety, jeżeli osoba będzie wysoka- wygodna pozycja kierowcy może negatywnie odbijać się na ilości miejsca dla pasażerów z tyłu- jak w większości aut kompaktowych- czyli ocena przestrzeni dla pasażerów- będzie przeciętna- ale z perspektywy kierowcy- jest bardzo dobrze. Uśredniając- jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest mocną stroną auta- ale nie najmocniejszą- gdzieniegdzie zdarzy się usłyszeć trzeszczenie plastiku. Analogicznie można słyszeć szum wiatru i odgłos silnika- miejmy na uwadze, że to nie jest auto segmentu premium- jednak po przejażdżce A3 obecnej generacji- jestem w stanie powiedzieć, że auta są porównywalnie wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybierając silnik 1.8 TSI nie kierowałem się zbytnio pobudkami ekonomicznymi- jednak zostałem pozytywnie zaskoczony- i w jeździe miejskiej jak i pozamiejskiej. W danym momencie- nie jestem w stanie powiedzieć jak będzie wyglądała sprawa serwisowania- bo najbliższy przegląd zaplanowałem przed wskazaniami komputera- czyli na 20 tyś. km.- po przeglądzie postaram się uzupełnić koszta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry- ciekawa alternatywa dla VW Golfa, pod warunkiem, że jesteśmy w stanie zrezygnować z gigantycznego wyświetlacza nawigacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z relacji innych użytkowników- potrafią zdarzać się niedoróbki "wieku dziecięcego"- w moim zdarzyły się najmniej problematyczne- czyli sporadyczne trzeszczenie plastików.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać- brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback