Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback

PiotrK, 3 lata temu
Silnik 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI ACT 150KM 110kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeśli się obawiacie, silnik 1.4 TSI ACT jest naprawdę super. Bardzo dobre osiągi (8 sek. do 100km/h) przy bardzo oszczędnej jeździe (u mnie 5,6 l/100km średnio, jeżdzę co prawda dość spokojnie, ale nawet przy ostrzejszej jedzie jest bardzo dobrze).
5,0
Całokształt
Kupiony w dobrej promocji, w wersji FR z doposażeniem. Przed zakupem testowane kilka innych aut. Bardzo ważna kwestia - miałem nim dość poważną kolizję. Na tyle poważną, że wystrzeliły poduszki powietrzne. Auto zachowało się bardzo bezpieczenie, systemy bezpieczeństwa bardzo skuteczne. Oczywiście naprawione w salonie. Silnik zachowuje się rewelacyjnie. Spalanie (przy dość, przyznam, spokojnej jeździe) trzyma średnią 5,6 litra/100km (liczone po zużyciu, nie po wskazaniu komputera) przez cały okres eksploatacji, tj. 125 tys. km. Żadnej poważnej usterki. Dynamika i właściwości jezdne więcej niż w porządku. Mankamentem jest średnia jakość użytych materiałów, choć po 6 latach eksploatacji nie ma drażniących wad.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest z pewnością jedną z większych zalet samochodu. Zero problemów, a parametry bardzo zadowalające. ACT działa bez problemów i bez żadnych dostrzegalnych minusów. To, że odłączone są cylindry widać jedynie po ikonie (i spalaniu), przełączanie między trybami działa natychmiastowo i niezauważalnie. Koszty obsługi niskie (ASO).
5,0
Skrzynia biegów
Oceniam skrzynię manualną (taką mam). Przełożenia są w porządku, a skrzynia działa bez zastrzeżeń. Drążek dość krótki, skok wyczuwalny i pewne wchodzenie przełożeń. W połączeniu z silnikiem 150KM bardzo elastyczna, nie trzeba często zmieniać przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny i bezpieczny. Porównując z klasową konkurencją moża bez obaw jechać o kilkanaście procent szybciej "w zakręcie", bez poczucia utraty bezpieczeństwa. Prowadzi się bardzo dobrze, może jedynie Ford Focus w dobrej wersji jest konkurentem.
5,0
Karoseria
W okresie eksploatacji nie zauważyłem większych problemów z karoserią. Nie ma śladów rdzy, lakier również nie wykazuje niepokojących zjawisk. wszystkie elementy blacharskie są spasowane, nic się nie odkształciło, ani nie odbarwiło. Nadwozie pozostało sztywne i nie wykazuje zużycia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra. Słupek A jest bardzo cienki, a usytuowanie lusterek pozwala na bezproblemową widoczność na boki. Jedynie widoczność do tyłu jest ograniczona z uwagi na szerokie słupki C oraz wysoko prowadzoną linię szyby tylnej. Wraz z systemami parktornik nie stanowi problemu.
5,0
Ergonomia
NIe mam zastrzeżeń. Obsługa pojazdu jest bardzo intuicyjna i logiczna (np. w porównaniu z wcześniej posiadaną mazdą). Obsługa na wiele sposobów (z przycisków na konsoli lub na kierownicy) pozwala ustawić wiele opcji zgodnie z własnymi preferencjami. Możliwa dość przyzwoita personalizacja (np. działania czujników, wyświetlania komunikatów itp.). Mały minus za brak tylnego podłokietnika (w późniejszych wersjach już są dostępne). Informuje o braku płynu, czy słabej baterii w pilocie kluczyka, aby nie było zaskoczenia. Daje wskazówki EKO jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji mam dwustrefową klimatyzację automatyczną ogrzewane siedzenia oraz ogrzewane lusterka i dysze spryskiwaczy szyb i reflektorów (pakiet zimowy). Wszystkie systemy działają sprawnie i wydajnie, nie mam żadnych zastrzeżeń. Przy opadach śniegu światła LED nie ogrzewają na tyle klosza, aby usunąć śnieg z lamp, ale to nie wada, tylko cecha takich lamp.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175cm wzrostu i ok. 80kg wagi, więc z pewnością moja ocena nie będzie wyznacznikiem dla wielu osób cechujących się większymi lub mniejszymi parametrami, oceniam ze swojego punktu widzenia. Przestrzeń jest zadowalająca, zarówno dla nóg, jak i nad głową. Musicie mieć oczywiście świadomość klasy i wielkości pojazdu (i wynikających z tych faktów ograniczeń w wymiarach), ale jest naprawdę bez problemu. Możliwe, że osoby o większych gabarytach mogłyby narzekać na wąskie siedziska (są lekko sportowe w wersji FR), ale zakresy regulacji i przestrzeń pozwala na duży zakres ustawień. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest adekwatne do klasy pojazdu, ale nie jest zachwycające. Mam cichy silnik benzynowy i to z pewnością pomaga, ale samo w sobie wyciszenie przy większych prędkościach nie jest na najwyższym poziomie. Nie denerwuje, ale i nie zachwyca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisuję auto wyłącznie w ASO. Koszty są zupełnie akceptowalne (najwyższy koszt za przegląd "duży" wraz z wymianą świec, oleju itp. to niecałe 1500zł, większość przeglądów w przedziale 500-800zł). Przeglądy co wskazanie komputera, uzależnione od stylu, więc mogą być nawet co 30 tys. km. Spalanie na niskim poziomie (średnio 5,6 l/100km na dystansie 125 tys. km). Koszty są jednym z większych argumentów ZA silnikiem i pojazdem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Małe zastrzeżenie na początek: JAKOŚĆ to pojemne pojęcie, ale też nie oddające wszystkich aspektów atrakcyjności zakupu. Przyjmuję zatem, że ocenię, czy zakup pojazdu w cenie, w jakiej można go kupić jest atrakcyjnym pod względem ogólnego zadowolenia (a nie czystej jakości wykonania itp.). TAK, to auto naprawdę atrakcyjne pod wieloma względami, oferowane w niewygórowanej cenie. POLECAM jak najbardziej (wersję 1.4 TSI ACT, o innych się nie wypowiadam, nie mam doświadczeń).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wadliwe działanie przycisku świateł awaryjnych, konieczna regulacja ustwień spryskiwaczy szyby przedniej, kilkukrotne dziwne zachowanie systemu multimedialnego (po ponownym uruchomieniu bez problemu), jednorazowa utrata zbiżności kół (korekta w ASO). Wszystko, co pamiętam z okresu 6 lat. Aaaa, po około 5 latach słyszalne skrzypienie z okolic przedniej amortyzacji w niektórych specyficznych okolicznościach (np. podjazd pod górkę z jednoczesnym skrętem kół). Wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, nic poważnego się ie przydarzyło. Auto nigdy nie zawiodło, nigdy nie było sytuacji nie zadziałania, awarii czy usterki objawiającej się brakiem możliwości uruchomienia czy użytkowania pojazdu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III Hatchback