Karoseria
: Seat nie popisał się przy składaniu tego modelu. Skręcanie przy niskich prędkościach oraz przejazdy przez progi zwalniające wiążą się z dość uciążliwym trzeszczeniem plastików.
3,0
Całokształt
Po samochodzie za ponad 100k oczekiwałem lepszego wykonania. To mój drugi ale chyba już ostatni Seat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo zaledwie 150 KM przy pojemności 1.4 litra silnik bardzo żwawo wyrywa samochód do przodu spod świateł :) W połączeniu ze skrzynią DSG - bajka! :)
5,0
Skrzynia biegów
7 biegowa przekładnia DSG działa wręcz idealnie
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie z belką skrętną z tyłu w połączeniu z 18 calowymi felgami jest niestety niezbyt komfortowe. Nawet system DCC nie poprawia za bardzo sytuacji.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Generalnie samochód wygodny. Nie sprawia większych problemów przy dłuższych podróżach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Typowa niższa klasa średnia. W mieście super cichutko. W trasie pierwsze szumy pojawiają sie od 100km/h. Jazda przy 140 w miarę komfortowa. Powyżej tej prędkości szumy nasilają sie nieco bardziej.
Niestety samochód bardzo słabo wypada jeżeli chodzi o mocowanie plastików, które niemiłosiernie trzeszczą przy skręcaniu. W zimie głośne trzaski z okolic deski rozdzielczej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.4 TSI może być oszczędny, ale nie w tym rzecz aby przy taki motorze jeździć oszczędnie - stąd u mnie średnie spalanie na poziomie 8,5 l / 100km ale jazda głównie w mieście. Na trasie przy prędkości 130 - 140 km/h auto spala ok 7 - 7,5 l na setke.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 6 tys przebiegu jedynie trzeszczące plastiki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]