Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback

zorza, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI ACT 150KM 110kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie FR to po prostu poezja. Auto prowadzi się doskonale pozostając przy tym na tyle wygodne, że jazda po polskich drogach nie powoduje bólu zadka.
5,0
Całokształt
Dynamiczne, wygodne, oszczędne auto za rozsądne pieniądze. Zakup, z którego jestem bardzo zadowolony. A z każdym miesiącem lubię to autko coraz bardziej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam żadnych zarzutów. Podają, że ma 150KM i te 150KM czuć. Przełączanie na tryb 2-cylindrowy działa bardzo płynnie. Start-stop nie jest upierdliwy. Naprawdę świetna jednostka napędowa.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam minimalny zarzut co do działania sprzęgła na pierwszym biegu. W pewnym momencie następuje nieoczekiwany przeskok powodujący szarpnięcie auta, do którego dość ciężko się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Największy plus tego auta. Prowadzi się po prostu doskonale. Zawieszenie FR pozwala na pewne pokonywanie zakrętów z dużą prędkością, a kierownica nie pozostawia żadnej bezwładności. Jazda Leonem to czysta przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
4,0
Ergonomia
Jedyny zauważony przeze mnie minus to obsługa ekranu poprzez pokrętło. Jest ono umiejscowione dość niewygodnie i trzeba trzymać rękę w górze, by nim operować. Idealnie byłoby przenieść je tak, by było pod ręką spoczywającą na podłokietniku. Poza tym drobnym szczegółem nie mam uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania nie miałem jeszcze okazji przetestować, ale klima działa bardzo wydajnie. W trybie max potrafi bardzo szybko wychłodzić nagrzane słońcem na parkingu auto. Tryb auto trzyma zaś komfortową temperaturę. 2-strefowość bywa przydatna, gdy pasażerka jest zmarzlakiem, a dodatkowy nawiew na tył zapewnia komfort dzieciakom z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto segmentu C, jest lepiej niż się spodziewałem. Z tyłu dość wygodnie może usiąść nawet wysoka osoba (o ile przed nią nie siedzi inna wysoka osoba - wtedy trzeba by już mieć limuzynę).
4,0
Wyciszenie
Przy 200km/h robi się dość głośno :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto potrafi być naprawdę oszczędne. Przez ostatnie 2500 kilometrów zrobionych głównie na dojazdach z przedmieść do centrum spalił średnio 6.7l/100km. Najlepsze jest to, że nawet w trybie sport i bawiąc się przepustnicą spala około 11 litrów. Testowo przejechałem nim około 90 kilometrową trasę bardzo oszczędnie (tempomat, bez wyprzedzania i przekraczania 100km/h) - spalanie 4.5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem za cenę ze zniżką dilera najlepsze auto możliwe do kupienia w swojej klasie. Żadne inne w tym przedziale cenowy nie ma ani tak dobrego silnika ani nie wygląda tak fantastycznie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback