Układ hamulcowy
: Mam wrażenie że nie hamuje dobrze. A mocniejsze hamowanie ostatnio z prędkości 20 km/h to ABS nawet na suchej nawierzchni się uruchomił.
4,0
Całokształt
Swoją oceną będę tylko modyfikował o to, co już napisałem jako "Marcin" w połowie 2017 roku.
Po 3 latach użytkowania niewiele się zmieniło. Doszły drobne usterki. Spalanie nie zmieniło się. Oleju nie bierze.
Aktualny przebieg: 42500
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 125 KM to jest OK. Oleju nie bierze, choć jakieś tam dolewki z miarką miałem i raz wyszło aż 100 ml na 1000 km. Na przeglądzie okazało się że był wyciek z gwintu filtra oleju. Uff.
4,0
Skrzynia biegów
Ach ten wsteczny. Mi haczy dość często. Żona nie ma takich problemów.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, już po 2 latach i 27500 zwrócono mi uwagę na zapocone tylne amory. Teraz po następnym przeglądzie i 42500 wyszło 82% sprawności lewego i 74% prawego. Ale serwis Seata powiedział bym przyjechał przed końcem gwarancji. Coś z tym zrobią.
4,0
Karoseria
Lewe tylne drzwi mają odprysk na krawędzi i rdzę na wewnętrznej stronie. Za 2 tygodnie mają zabrać auto na serwis i zlikwidować problem na gwarancji.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam kamerkę i ona pomaga.
Za to Full LED... w nocy po nieoświetlonej drodze jadę max 60 km/h. Więcej to samobójstwo. Te światła świeca rewelacyjnie ale na 20 metrów przed samochód. Dalej nic nie widać!
5,0
Ergonomia
Wszystko super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie, że nie chłodzi efektywnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm i jest super, także za mną na tylnej kanapie!
4,0
Wyciszenie
bez zmian względem komentarza poprzedniego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali. Bielsko-Zakopane 5,2. Zakopane-Bielsko 4,2. Bielsko-Władysławowo z jazdą do 120 km/h - 4,9. Władysławowo-Bielsko ze średnią 150 km/h po A1 to 7,0.
Średnio 6,1-6,3 całorocznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No tu jest się o co przyczepić.
Zamarzają klamki zimą, nie można się dostać do bagażnika. Można zerwać linki. Nie wolno pociągnąć na siłę żadnej z klamek!
Światła Full LED zamarzają i nie da się ich odszronić by zaraz znów nie zamarzły. Sprawa zgłoszona do Urzędu Nadzoru Technicznego. Ten wysłął pismo do producenta.
O sprawie wie SEAT Polska i według serwisantów coś będzie z tym robione. Wspomnieli o możliwej akcji serwisowej.
Zimą i nocą jazda zatem skrajnie niebezpieczna.
Kilka razy zawiesił się wyświetlacz radia/kamery cofania. Pomaga odcięcie zapłonu.
W tym roku na pierwszym przymrozku nie dało się włączyć funkcji MODE i przestroić silnik. Po zgaszeniu zapłonu wszystko wróciło do normy. Oczywiście klamki zamarzły a było -2,5 stopnia.
Boję się zimy i tyle w temacie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]