Mieszane uczucia. Legendarna niezawodność i trwałość grupy Volkswagena jest jak sama nazwa wskazuje - LEGENDĄ...
Z jednej strony to bardzo nowoczesny i dynamiczny wóz, którym jeździ się bardzo lekko i przyjemnie, ale jest w nim dużo denerwujących drobiazgów - skrzypiące zawieszenie, skrzypiące wnętrze na nierównej nawierzchni, drobne i kosztowne usterki wymieniane na gwarancji w ASO (strach pomyśleć o kosztach po gwarancji).
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbo sprawia, że w codziennej jeździe ten silnik jest dynamiczny i oszczędny, bo nie trzeba go wkręcać na wysokie obroty. W zupełności wystarcza zakres 1.500 - 2.500. Co ważne, nie bierze nawet kropli oleju na dystansie 15.000 km (od wymiany do wymiany), co dla silników TSI nie jest takie oczywiste.
4,0
Skrzynia biegów
Jest precyzyjna, ale nie tak bardzo jak w samochodach koreańskich (Kia/Hyundai), dostrzegam różnicę na niekorzyść grupy VAG.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie od nowości jest bardzo głośne - skrzypi jak stary tapczan na poprzecznych nierównościach. Przy skręconych kołach głuche chrzęsty, pomimo że wszystko jest sprawne. Zawieszenie jest bardzo twarde i sprawdza się jedynie na autostradzie. W mieście można sobie połamać zęby na nierównościach. Spokojny przejazd przez progi zwalniające i zapadnięte studzienki jest okupiony solidnymi wstrząsami i hałasem. Przy ostrożnej jeździe już dwukrotnie trzeba było ustawiać zbieżność, bo ściągał przy kierownicy ustawionej na wprost, co w dotychczas użytkowanych samochodach nie miało miejsca!
Komfort
4,0
Widoczność
Duże okna, w tym tylne, lusterka zawieszone na drzwiach i cienkie słupki A sprzyjają dobrej widoczności. Trochę za małe lusterka.
Pełne świata LED dobrze oświetlają drogę.
4,0
Ergonomia
Niewielka ilość przycisków na konsoli, wszystko pod ręką, tam gdzie być powinno. Nie wszystkie przyciski pracują precyzyjnie, czasami trzeba wcisnąć dwa razy, żeby zadziałał.
Bardzo wygodne fotele, które nie męczą nawet po 10-godzinnej podróży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewający się silnik oddaje szybko ciepłe powietrze do kabiny. Klimatyzacja jest także wydajna i dobrze, bo przy braku szyb atermicznych można się szybko ugotować w aucie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest wewnątrz bardzo ciasne, niektóre auta miejskie (segmentu B) są bardziej obszerne. Mały rozstaw osi względem konkurencji z segmentu C. Wysoki tunel środkowy, który dodatkowo ogranicza przestrzeń. To auto dla 4 osób, które poczują się mocno "przytulnie". W zasadzie to jeden z najmniejszych samochodów segmentu kompaktowego.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Silnik przyjemnie mruczy dopiero przy mocniejszym rozpędzaniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszelkie naprawy na razie na gwarancji (dzięki Bogu...), przeglądy z własnymi materiałami, więc w ASO tylko koszt robocizny, który jest przeciętny.
3,0
Stosunek jakość/cena
W zasadzie silnik jest zdecydowanie na plus, w pozostałych aspektach konkurencja nie jest gorsza, a zdecydowanie tańsza.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Dwukrotnie wymieniane tylne lampy LED, bo samoczynnie pękły (po gwarancji strach pomyśleć ile to będzie kosztować...),
2. Wymiana trzeciego światła stop, bo samoczynnie pękło przy spryskiwaczu tylnej szyby,
3. Wymiana zamka tylnej klapy - nie wracał do swojej pozycji. Koroduje tulejka obracająca znaczkiem "S", za który się pociąga, żeby otworzyć klapę. Fatalne rozwiązanie, bo zimą przymarza i podobno mimo wymiany problem wróci za jakiś czas.
4. "Strzelił" i zaczął chrobotać głośnik w prawych drzwiach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]