Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback

Dariusz, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo dobre hamulce, które bardzo czuć i delikatnie można hamować choc bardzo skutecznie. Poza tym mały poziom hałasu, wspaniałe audio, które sadziłem że może być dostepne tylko w lepszych autach. Bardzo przyjemne przyspieszanie w trybie normal, a w trybie sport to nawet na jedynce jest super, a przeciez to turbina. Szczerze powiem, że pierwszy raz się cieszę z auta tak bardzo, prócz foteli bo są wyprofilowane super ale widocznie nie dla mojej budowy. Aha i uwielbiam wszystkie pokretła od klimy, to jak się zapalają diody (poszczególne jej"biegi") aaaa i auto tak strasznie nie traci mocy jak w mojej hondzie i ma bardzo świerzy zapach. Niby to nie dziwne tylko, że w hondzie VII i IX 5 letniej było cos czuć jakby nie była odgrzybiana... szkoda mi hondy bo bardzo ja chciałem.
4,0
Całokształt
Po hondzie Vii, chciałem tylko honde IX, nie przeszkadza mi hałas, zwiazany z obrotami, a wyprzedzanie na 2 biegu do predkości 80 km/h było wspaniałe ale okazało się, że seat z turbina o którą się w sumie boję cały czas z opowiści innych osób, okazał sie cichszy 3 razy...w wersji fr 1.4 122km bardzo przyjemny w użytkowaniu, a jakie audio...duża regulacja tonów i naprawdę bardzo dobra jakość dzwięku w aucie kompaktowym. u Hondy było gorzej. Wyposażona była lepiej tylko kia ceed, naprawdę wyglądała super w środku ale nie było silnika który miał przyspieszenie 9 sek do setki. Tzn może i był ale za jakąś kosmiczną cenę. Ale naprawdę nieżle wygląda kia. Opel astra z resztą też ale tam fotele standardowe były dla mnie nie wygodne od razu i bagażnik bardzo mały. Seat ma 380 l. Honda miała bagażnik cudo i super wyglądała...ale niestety.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przede wszystkim jest...cichy do 3 tyś obrotów czyli w takim zakresie gdzie swobodnie nim wyprzedzam. 3 tryby jazdy. Eco, normaln i sport i jeszcze można indywidualnie dostosować działanie klimatyzacji, siły wspomagania i reakcji na pedał gazu. Na eco bardzo spokojnie i płynnie sie jeżdzi jakby silnik miał 90km, na sporcie znowy wyraźnie czuć przyspieszenie związane z szybszym osiąganiem wyzszych obrotów. Nie sądziłem, że tak można czuć 122 km tylko...tylke ze 200 niutonometrów, a honda miała niby 143 km ale 174 niutonometry i pierwszy raz zobaczyłem, że turbina choć bardziej awaryjna po kilku latach, daje całkiem inne wrażenia z jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie działa pozytywnie...prócz wstecznego który trzeba dwa razy często wrzucać, a że trzeba najpierw wcisnać a pózniej do przodu drążek, to mnie to osobiście wkurza nieco...
4,0
Układ jezdny
Niby podtrafi podskoczyć na nierównościach typu szyny, tak, że jest przez chwile słabo ale z kolei nie zawsze tak się dzieje, a nierówności w jezdni choć nie jest miękki wybiera jakos przyjemnie. Ogólnie 4+
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki, naprawdę bardzo bardzo dobrze, a i do tyłu nie mogę jakos narzekać.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo estetycznie wygląda kokpit, naprawdę bardzo przyjemny odbiór.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O nawiew taki normalny to w czasie deszczu chyba bym sie troche martwił bo trzeba włączyć duży nawiew...ale za to klimatyzacja to maksymalnie na drugim biegu jest odręcona, a gdy jadę sam to na pierwszym, a "biegów" ma chyba z 7. Nawiew na tył jest. SUPER! Naprawde wydajna klima.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni niby dużo ale w hondzie 7 z tyłu dla dzieci było chyba nieco więcej... Fotele w wersji fr są bardzo ładne, wydają się trwałe, eleganckie ale moim zdaniem są za bardzo pochylone do tyłu i kręgosłup nieco boli...do dzisiaj nie mogę znaleźć właściwej pozycji za kierownicą. Lubię siedzieć wyżej i gdy ustawiam właśnie naprawde wysoko wtedy jest przyjemnie. IJestem drobnej budowy, 180 wzrostu, 39 lat ale wolę fotele bez trzymania bocznego bo jak siadam to zawsze siadam na boku fotela i dopiero za drugim ruchem ciała się usadawiam...z czasem coś się z tym bokiem stanie...nie wiem wytrze bardziej...
5,0
Wyciszenie
Jadąc sprawnie do 130 km/h jest cały czas prawie tak samo cicho. Honda VII to była tragedia...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam za krótko auto, żeby cos powiedzieć. Póki co nic się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback