Karoseria
: Najlepszą rzeczą w tym samochodzie jest jego wygląd zewnętrzny. Auto wygląda świetnie i ma sportowy pazur, na pewno wygląda lepiej od nowego Golfa, Focusa czy Astry.
5,0
Całokształt
Co prawda samochód posiadamy jedynie przez 10 dni, ale już dużo można o nim powiedzieć. Bardzo miło zaskoczył, głównie stosunkiem cena-jakość. W wersji FR są bardzo wygodne i ładne fotele, tak jak cała reszta detali różniących się od podstawowej wersji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wydawałoby się że 122KM to mało, tym bardziej że jest to najsłabsza benzyna z wersji FR. Jednak bardzo miło przyśpiesza, głównie po włączeniu trybu sport.
5,0
Skrzynia biegów
6-biegowa podstawowa skrzynia ma swoje duże plusy. Jedynka może być dla niektórych trochę za długa, ale na 6. biegu przy stałej prędkości 120 km/h wskaźnik obrotomierza cały czas wskazuje poniżej 2 tyś. obrotów, co cieszy oko.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny sprawuje się świetnie. Dzięki możliwości wybrania dwóch trybów działania kierownicy (Normal i Sport) każdy może znaleźć coś dla siebie. Również bardzo miłe jest zwieszenie - twarde jak na auto ze sportową duszą przystało. Tutaj niestety znajduje się jeden z małych minusów tego auta (na szczęście jest ich bardzo mało), koła są słabo wyciszone i czasami szum opon słychać bardziej niż silnik.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w przód i na boki (a także w lusterkach) jest doskonała. Tutaj niestety z drugich minusów - jak ktoś jest przyzwyczajony do dość dużej tylnej szyby, ta w Leonie może okazać się trochę za mała. Na szczęście idzie się szybko przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Tutaj dużo do mówienia nie ma. Auto jest bardzo wygodne, jest dużo miejsca na nogi, zastosowano miękkie materiały z przodu a wszystkie przyciski są zrobione z miłego w dotyku tworzywa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa świetnie. Duży zakres opcji (ECO, normal, sport) i możliwość ustawienia różnych temperatur na dwie strony robi swoje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji pięciodrzwiowej przestrzeni jest dość dużo, nie można też narzekać na miejsce na nogi dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
O tym wspominałem wcześniej. Co do silnika - jest on dobrze wyciszony podczas spokojnej jazdy, ale jak trzeba to słychać jego ryk. Niestety gorzej z wyciszeniem kół, które niektórym mogą przeszkadzać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód mało awaryjny, a części pasują nawet od Skody. Także koszty napraw są niskie, to samo tyczy się kosztów samej jazdy, spalanie jest dość niskie jak na troszkę bardziej sportową wersję.
5,0
Stosunek jakość/cena
Temu samochodowi nic dodać nic ująć. Został kupiony w Hiszpanii i zapłaciliśmy za niego 23.500?, co jest bardzo niską ceną jak za samochód takiej jakości. Wygoda, funkcje (plus za komputer pokładowy z łatwym i kompletnym menu), silnik i jakość wykonania za taką cenę mogę ocenić na 11/10.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak pisałem samochód mamy bardzo krótko, także nic się jeszcze nie stało, ale znajomy z takim samym samochodem (ale innym silnikiem) na nic się nie skarżył.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej usterki nie zanotowano.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]