Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting

Jakub, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód świetnie się prowadzi. Elektroniczna szpera XDS bardzo sprawnie działa. Najlepiej prowadzący się samochód segmentu C z jakim miałem do czynienia.
Karoseria : Auto jest pięknie zaprojektowane. Szumy opływowe praktycznie nie istnieją - świetny opływ powietrza !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 2x awaria pompy wody przy 8 tys. km i 12 tys. km ! Dla mnie niedopuszczalne !
4,0
Całokształt
Chciałbym dać 5 gwiazdek, jednak staram się podejść do tematu obiektywnie. Auto ma charakter. Jest piękne i świetnie się prowadzi, jednak kilka niedoróbek i usterek dyskwalifikuje jedną gwiazdkę. to jest moja druga ocena po 2 latach użytkowania i 25 tys. km przebiegu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny, ale czuć w nim już silną rękę ekonomii. często przy ostrym dodaniu gazu silnik zastanawia się przez 2 sekundy co ma zrobić. Czasem jest to niebezpieczne, np. przy wykonywaniu manewru wyprzedzania w mieście, lub kiedy dynamicznie chcemy włączyć się do ruchu. Nawet sami w Seacie się bez bicia przyznali, że ten silnik już tak po prostu jest zaprogramowany, ze względu na normy ekologiczne. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Posiadam wersję FR i w tryb sportowy trochę niweluje efekt przymulenia podczas nagłego dodania gazu. Plus za dużą oszczędność. Minus za niską kulturę pracy przy zimnym bloku.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna i z działająca z przyjemnym oporem. Czuć, że wbija się kolejny bieg i nie trzeba się zastanawiać, czy na pewno został zapięty. Plus za zsynchronizowany pierwszy bieg, gdy samochód toczy się 10 km/h można bez żadnego zawadzania wbić 1 bieg. Poważny minus za częste problemy z włączeniem biegu wstecznego. Podobno jest to bolączka tej skrzyni - tak jest już skonstruowana.
4,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjne i pewne prowadzenie. Jak już pisałem w poprzedniej opinii, wielkim plusem jest elektroniczna szpera XDS która w bardzo skuteczny sposób zacieśnia łuki. Trzeba się przyzwyczaić do działania tego systemu. Podczas szybkiego pokonywania łuku i uciekania przodu należy dodać jeszcze więcej gazu, a nie odpuścić. System w tedy zacznie nam wyprowadzać auto - efekt do złudzenia przypominający dołączenie napędu na tylną oś. Odbieram jedną gwiazdkę za głośną pracę zawieszenia, niestety nie lubi ono poprzecznych nierówności i lubi postukać.
4,0
Karoseria
Auto jest pięknie zaprojektowane. Są podzielone opnie, że obecna - IV generacja, jest bardziej mdła stylistycznie. Mi Osobiście stylistyka nowego Leona bardzo się podoba, jednak III generacji nie można niczego ujmować. Auto ma charakter, wygląda na szybkie i tak się zachowuje na drodze. Prowokuje nawet do ostrzejszej jazdy. Piękne zaprojektowane lusterka, świetnie wkomponowane kierunkowskazy w przednie jak i tylne lampy (golf i Octavia w generacjach z 2018 r. mogły pomarzyć o takich), ledowe lampy przeciwmgielne - co wcale nie jest takie oczywiste, ponieważ ze wszystkich niemieckich kompaktów, Leon jako jedyny posiada ledowe ! (2018 r.) Minus za bardzo słabej jakości lakier. Samochód rysuje się od samego patrzenia. Zabezpieczam go co jakiś czas polimerowym woskiem, jednak za późno się zorientowałem, że mocno się niszczy i za późno zastosowałem wosk. Za jakiś czas chcę się umówić na polerowanie lakieru w celu usunięcia tych płytszych rys na lakierze.
Komfort
4,0
Widoczność
Średnia. Coś kosztem czegoś. Samochód ma wysoko i agresywnie poprowadzoną linię szyb co utrudnia widoczność do tyłu. Plus za bardzo ładne i całkiem praktyczne lusterka. Przymierzałem się niedawno do AUDI A4 i tam lusterka to jest porażka. Limuzyna klasy D, a lusterka ma jak Seicento. Czujniki parkowania bardzo pomagają w manewrowaniu. Świetnym rozwiązaniem jest system awaryjnego hamowania gdy za szybko zbliżamy się przeszkody podczas parkowania. 2 razy już mnie uratował.
5,0
Ergonomia
Tutaj nie mam kompletnie nic do zarzucenia. Wszystko jest na swoim miejscu i bardzo proste w obsłudze. Od razu odnalazłem się w Leonie po jego kupnie. Drobny minus za fotel kierowcy który moim zdaniem powinien opuszczać się niżej. W nowym Leonie rozwiązali ten problem i fotel zjeżdża super-nisko. Plus za bardzo duży zakres regulacji kolumny kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawne system wentylacji. W dodatku bardzo inteligentny. Przy Dużej wilgotności automatycznie ustawia nawiew na szybę. Przy niskiej temperaturze - nawiew na nogi. Przy wysokiej temperaturze nawie bezpośrednio na kierowcę i pasażera. Działa to bardzo sprawnie. System Air Care zamyka automatycznie wloty powietrza po wykryciu zanieczyszczenia. Powiem tak - działa. Duży plus za szybkie nagrzewanie się silnika i szybki transfer pomiędzy nagrzewnicą i silnikiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronny samochód jak na segment C. Mam 185 cm wzrostu i bez problemu znajduję odpowiednią pozycję za kierownicą. Drobny minus za tą zbyt małą regulację wysokości fotela kierowcy. Z tyłu też dużo miejsca. Mieszczę się sam za sobą i jeszcze mam 5 cm przestrzeni na kolana. Jesteśmy 3-osobową rodziną i na wakacje mieścimy się bez problemu. Do bagażnika wejdą 2 walizki + sportowa torba i jeszcze kilka drobiazgów. Domyka się ! Nie trzeba wyjmować półki. Wchodzą nawet 4 opony obok siebie (225/45 R17), ale półkę oczywiście trzeba zdemontować. Minus za mało wygodną tylną kanapę. Niższym osobom jest w marę wygonie, jednak mi nie jest zbyt komfortowo - krótkie siedzisko i zbyt pionowe podparcie pleców. W nowym Leonie siedzenia są o wiele wygodniejsze.
3,0
Wyciszenie
Przy jeździe w warunkach miejskich jest w miarę cicho. Do prędkości przelotowej do 100 km/h jest znośnie. 120 - 140 km/h jest hałas. Szumów opływowych prawie nie ma, za to bardzo mocno hałasują koła - słabo wyciszone nadkola i tragicznie wyciszona klapa bagażnika ! Nie raz myślałem, że mam niedomknięty bagażnik ! W nowym Leonie na szczęście poprawili wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny i niedrogi w serwisie - jak to grupa VW. Z tego co wiem Seat ma najtańszy serwis z całej grupy. Pierwszy serwis - czyli sprawdzenie wszystkich układów, wymiana filtrów i oleju silnikowego - 590 zł brutto (przy założeniu, że kupuje się swój olej)
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena do jakości jest adekwatna. Samochód w wersji FR z kilkoma dodatkami i 1.5 tsi 130 km kosztował mnie 78 tys. zł na wyprzedaży rocznika. Z tym silnikiem i takim wyposażeniem nie kupimy w tej cenie innego samochodu. Minus za tragicznie dużą dopłatę do silnika 150 km - 6 tys. zł !!! W nowym Leonie to 3600 zł - czyli progres.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 15 tys. km wysiadła pompka układu zmywania szyb. Podobno bolączka modelu. Więcej drobnych usterek nie zanotowałem
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No i tutaj będzie lanie ! Przy 8 i 12 tys. km - awaria pompy wody ! 2 razy w ciągu 12 tys. km awaria tego samego podzespołu ?? Podejrzewam, że zamiast wymienić ją na nową to zaczęli sklejać - co jest niedopuszczalne !! Przy 13 tys. km. kolejny wyciek ! Tym razem tylko przetarty wąż układu chłodzenia. Powiedzieli, że po prostu mam pecha, bo nie odnotowali nigdzie w Polsce takiej awarii jak moja. Powiedzmy, że im wierzę... W tej chwili przy 25 tys. km na szczęście spokój...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback Facelifting