Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting
Kac,
2 lata temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
59 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pozytywne wrażenia z całokształtu użytkowania przez okres ponad 3 lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpowiedni do tego samochodu, cichy na autostradzie, dynamika pozwalająca bezstresowo wyprzedzać.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna praca lewarka, odpowiedni zestopniowanie może oprócz 6 biegu, obroty mogłyby być niższe (jest 3000 rpm przy 140 licznikowych) lecz mimo wszystko nie jest to wada bo silnik nie jest głośny przy tych obrotach.
4,0
Układ jezdny
Wersja FR, zawieszenie dosyć twarde lecz mimo wszystko do zaakceptowania. Samochód prowadzi się bardzo bezpiecznie i przewidywalnie. Układ kierowniczy zaskakująco bezpośredni jak na to, że to w końcu tylko kompakt z silnikiem 1.4, prowadzenie sprawiało przyjemność.
5,0
Karoseria
Twardy lakier, dobre spasowanie elementów nadwozia, równe szczeliny. Gdy ktoś zarysował zderzak na parkingu to nie doszło do uszkodzenia powłoki lakierniczej a została na aucie tylko farba sprawcy. Usunięte poprzez polerowanie. Nie było śladów korozji ani na podwoziu ani na karoserii.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć dobra lecz na minus szerokie słupki C z symbolicznym okienkiem, które pełni chyba tylko i wyłącznie funkcje dekoracyjną bo nie wpływa na widoczność z miejsca kierowcy. Dobra widoczność w lusterkach.
5,0
Ergonomia
Intuicyjna obsługa auta i systemów pokładowych, kto raz jechał autem z koncernu VAG będzie się czuł jak w domu. Sporo schowków, centralny podłokietnik sterowany w 2 płaszczyznach. Fotele wygodne, mające po obu stronach regulacje wysokości oraz podparcia lędźwiowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja, dobrze działająca funkcja auto z możliwością wyboru intensywności działania (jak szybko wnętrze ma być ogrzane lub schłodzone). Ogrzewanie również wydajne. Przez 4 lata nie było potrzeby uzupełniania czynnika chłodniczego. Drobnym udogodnieniem jest nawiew na tył w konsoli środkowej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu obszernie, duży zakres regulacji foteli. Mimo mojego wzrostu (185 cm), jestem w stanie usiąść za samym sobą. Miejsca na nogi nie jest zbyt wiele lecz miejsca nad głową jest wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Jest na prawdę nieźle, z racji aerodynamiki auta, konstrukcji lusterek itp nie występują nadmierne szumy powietrza nawet przy wyższych prędkościach. Dużym minusem jednak huk dochodzący z opon. Prawdopodobnie z racji ich szerokości (225) wiele zależy od rodzaju asfaltu. Czasami jadąc po autostradzie, w miejscu łączenia dwóch rodzajów nawierzchnii różnica okazuje się bardzo widoczna. Jadąc po asfalcie jest względnie cicho lecz po wjechaniu na beton robi się bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu zbliżone do innych aut tej klasy, na dystansie 60 tyś kilometrów, serwisy co 30 tyś kosztowały niecałe 900 zł. Poza tym wymieniałem olej częściej niż zaleca producent (15 tyś km)
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2017 samochód kosztował niemal 80 tyś zł. Całokształt samochodu wydaje się być odpowiedni do ceny lub nawet lepszy. Auto najtańsze z trójki tzn Octavii i Golfa. Oglądałem wszystkie te auta i pod względem jakości/ceny Leon wypadał dla mnie najbardziej korzystnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji poprawiana tapicerka wewnątrz drzwi przednich, podczas słuchania muzyki czy zamykania drzwi, z wewnątrz tapicerki było słychać trzaski. Problem wyeliminowany. Poprawiono też zamek tylnej klapy, nie dolegała idealnie do karoserii przez co na nierównościach było słychać drobne stuki. Obie usterki szybko zdiagnozowano i usunięto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW
[l/100km]