Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting

Stachu, 5 lat temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjna kultura i moment obrotowy dostępny przy niemal każdych obrotach.
5,0
Całokształt
Cudowne auto! Piękne, żwawe i ekonomiczne. Do tego zatrzęsienie ułatwiających życie gadżetów. No i wielki bagażnik :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjna kultura pracy, niskie spalanie i moment obrotowy od początku do końca. Jedyne czego brakuje to dźwięk, ale to wina kulturalnego wydechu ;) Zawsze jeździłem dieselami bo lubię mieć nisko moment obrotowy, ale ta jednostka przewyższa diesel’e pod każdym względem. Czy zima czy lato to pięknie odpala, nie telepie się, ma dużo momentu i jest cicha.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia szybko przerzuca biegi, dobrze jej wychodzi myślenie za człowieka. Jedynie przerzucanie na 2 zaraz po stracie i związane z tym lekkie szarpnięcie wymaga przyzwyczajenia. Wystarczy nie lawirować gazem i nauczyć się toku myślenia skrzyni by jeździć płynnie i bez szarpnięć. Tryb sport nie ma dla mnie sensu ponieważ ten silnik świetnie idzie momentem przy niższych obrotach i wtedy sprawia wrażenie silniejszego niż na wysokich, a na sporcie tylko wyje bez sensu. A w razie czego zawsze zostają łopatki przy kierownicy ;)
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealna równowaga pomiędzy komfortem, a prowadzeniem (preferuje dynamiczną jazdę i lubię poczuć lekką twardość zawieszenia). Mam egzemplarz na oryginalnych 18’ i pomimo iż obawiałem się tak dużych kół to nie żałuje. Jeżeli ktoś miał wcześniej Passerati B5 to będzie mu za twardo, ale jeżeli lubimy pewne prowadzenie i namiastkę sportu to gwarantuję pełnie satysfakcji. W wersji ST (kombi) jest duży rozstaw osi także pomimo twardszych nastawów wersji FR w dalszym ciągu jest komfortowo.
5,0
Karoseria
Tutaj wiele do powiedzenia nie mam. Za świeże auto. Drzwi się ładnie otwierają i zamykają nie kalecząc uszu, a i bagażnik otwiera się łatwo i zamyka bez zbytniego walnięcia klapą. Na plus trzeba dodać, że Leon jest dobrze zaprogramowany. Wysiadając z auta, gdy pasażer ma jeszcze otwarte drzwi można zamknąć wehikuł z pilota, a on nie protestuje tylko po zamknięciu drzwi pasażera je również rygluje.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy dzisiejszej grubości słupków A to już rzadkość. Słupki cienkie, nie za wysokie burty i lusterka umożliwiające oglądanie czegoś więcej niż klamki drzwi tylnich. Dodatkowo funkcja obniżania prawego literka przy cofaniu - naprawdę pomaga A no o kamera cofania. Dobrze ustawiona i z obrazem wysokiej jakości umożliwia zaparkowanie na żyletki ;)
5,0
Ergonomia
Cóż... nigdy nie lubiłem niemieckich aut, ale trzeba przyznać, że klasycznie dla VW wszystko jest na swoim miejscu. Dokładnie tam gdzie się tego spodziewamy. Jedyny minus - gdy pada i jedziemy z uchyloną/otwartą szybą to woda z szyby czołowej kapie idealnie na panel przełączników szyb...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam Climatronik 2-strefowy i działa idealnie. Świetnie utrzymuje zadaną temperaturę. Jedyne co do brakuje podgrzewania przedniej szyby, ale tego Leony chyba (niestety) nigdy nie miały. Dodatkowo przemiłe zimą podgrzewanie foteli. Ciepełko oddają całe i łatwo je odpowiednio wyregulować. No i co ciekawe - po krótkiej przerwie w jeździe (circa 30 minut), włączone ogrzewanie zostaje zapamiętane i po powrocie dalej grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wielki 172 cm, ale to więcej od narzeczonej ;) Przy moim ustawieniu fotela ja mogę się bardzo dobrze ustawić względem kierownicy do prowadzenia, a i za fotelem zostaje na tyle przestrzeni, że znajomy 185 cm spokojnie się mieści i nie narzeka ;)
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale biorąc pod uwagę bardzo opływowe kształty i wersje wyposażenia FR mogłoby być ciut lepiej. Ale co ważne plastiki są bezgłośne. Zero trzasków i skrzypnięć. PS możliwe, że wpływ na nieco gorsze wyciszenie ma szklany dach w moim egzemplarzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO mają akceptowalną cenę. Spalanie przy moim usposobieniu jest też jest bardzo dobre. Tylko ubezpieczenie boli, ale to wina wymogów leasingu ;) Dotychczas nie miałem żadnych usterek wymagających naprawy z mojej kieszeni, także jak dla mnie bomba ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponieważ jestem fanem tego auta to z chęcią wstawiłbym 6 gwiazdek, ale trzeźwo myśląc cena 120 tys. zł za moj nowy egzemplarz jest przesadzona - nieoszukujmy się, to tylko wypasiony kompakt. Owszem jest to wersja doposazona we wszystko co się dało, ale... to dalej kompakt. Aczkolwiek kupując roczny zgzemplarz za 2/3 ceny nówki wydaje mi się być dobrą opcją - to nie Golf także cena spada szybciej, a jakość, wyposażenie i mechanika ta sama, jedynie z zewnątrz jest ładniejszy ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas miałem jedną usterkę. Rozszczelnioną chłodnicę. Na szczęście na gwarancji :) Zauważyłem jedynie, że w przyszłości może być problem z nabijaniem klimatyzacji. Z Leonie jest zastosowany nowy czynnik, który jest niebotycznie drogi, ale póki co wszystko działa (jeżdżę z A/C cały czas) także to zmartwienie na przyszlosc ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas absolutny brak poważnych usterek. Jedyną była rozszczelniona chłodnica, ale to zostało naprawione na gwarancji. Mam nadzieję, że tak pozostanie. Póki co absolutnie wszystko działa jak trzeba i mam żadnych zastrzeżeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III Hatchback Facelifting