Ocena kierowcy - Seat Leon III Hatchback Facelifting
Stachu,
5 lat temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
53 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Rewelacyjna kultura i moment obrotowy dostępny przy niemal każdych obrotach.
5,0
Całokształt
Cudowne auto! Piękne, żwawe i ekonomiczne. Do tego zatrzęsienie ułatwiających życie gadżetów. No i wielki bagażnik :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjna kultura pracy, niskie spalanie i moment obrotowy od początku do końca. Jedyne czego brakuje to dźwięk, ale to wina kulturalnego wydechu ;)
Zawsze jeździłem dieselami bo lubię mieć nisko moment obrotowy, ale ta jednostka przewyższa diesel’e pod każdym względem. Czy zima czy lato to pięknie odpala, nie telepie się, ma dużo momentu i jest cicha.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia szybko przerzuca biegi, dobrze jej wychodzi myślenie za człowieka. Jedynie przerzucanie na 2 zaraz po stracie i związane z tym lekkie szarpnięcie wymaga przyzwyczajenia. Wystarczy nie lawirować gazem i nauczyć się toku myślenia skrzyni by jeździć płynnie i bez szarpnięć.
Tryb sport nie ma dla mnie sensu ponieważ ten silnik świetnie idzie momentem przy niższych obrotach i wtedy sprawia wrażenie silniejszego niż na wysokich, a na sporcie tylko wyje bez sensu. A w razie czego zawsze zostają łopatki przy kierownicy ;)
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealna równowaga pomiędzy komfortem, a prowadzeniem (preferuje dynamiczną jazdę i lubię poczuć lekką twardość zawieszenia). Mam egzemplarz na oryginalnych 18’ i pomimo iż obawiałem się tak dużych kół to nie żałuje. Jeżeli ktoś miał wcześniej Passerati B5 to będzie mu za twardo, ale jeżeli lubimy pewne prowadzenie i namiastkę sportu to gwarantuję pełnie satysfakcji. W wersji ST (kombi) jest duży rozstaw osi także pomimo twardszych nastawów wersji FR w dalszym ciągu jest komfortowo.
5,0
Karoseria
Tutaj wiele do powiedzenia nie mam. Za świeże auto. Drzwi się ładnie otwierają i zamykają nie kalecząc uszu, a i bagażnik otwiera się łatwo i zamyka bez zbytniego walnięcia klapą.
Na plus trzeba dodać, że Leon jest dobrze zaprogramowany. Wysiadając z auta, gdy pasażer ma jeszcze otwarte drzwi można zamknąć wehikuł z pilota, a on nie protestuje tylko po zamknięciu drzwi pasażera je również rygluje.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy dzisiejszej grubości słupków A to już rzadkość. Słupki cienkie, nie za wysokie burty i lusterka umożliwiające oglądanie czegoś więcej niż klamki drzwi tylnich. Dodatkowo funkcja obniżania prawego literka przy cofaniu - naprawdę pomaga
A no o kamera cofania. Dobrze ustawiona i z obrazem wysokiej jakości umożliwia zaparkowanie na żyletki ;)
5,0
Ergonomia
Cóż... nigdy nie lubiłem niemieckich aut, ale trzeba przyznać, że klasycznie dla VW wszystko jest na swoim miejscu. Dokładnie tam gdzie się tego spodziewamy.
Jedyny minus - gdy pada i jedziemy z uchyloną/otwartą szybą to woda z szyby czołowej kapie idealnie na panel przełączników szyb...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam Climatronik 2-strefowy i działa idealnie. Świetnie utrzymuje zadaną temperaturę. Jedyne co do brakuje podgrzewania przedniej szyby, ale tego Leony chyba (niestety) nigdy nie miały.
Dodatkowo przemiłe zimą podgrzewanie foteli. Ciepełko oddają całe i łatwo je odpowiednio wyregulować. No i co ciekawe - po krótkiej przerwie w jeździe (circa 30 minut), włączone ogrzewanie zostaje zapamiętane i po powrocie dalej grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jestem wielki 172 cm, ale to więcej od narzeczonej ;) Przy moim ustawieniu fotela ja mogę się bardzo dobrze ustawić względem kierownicy do prowadzenia, a i za fotelem zostaje na tyle przestrzeni, że znajomy 185 cm spokojnie się mieści i nie narzeka ;)
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale biorąc pod uwagę bardzo opływowe kształty i wersje wyposażenia FR mogłoby być ciut lepiej.
Ale co ważne plastiki są bezgłośne. Zero trzasków i skrzypnięć.
PS możliwe, że wpływ na nieco gorsze wyciszenie ma szklany dach w moim egzemplarzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO mają akceptowalną cenę. Spalanie przy moim usposobieniu jest też jest bardzo dobre. Tylko ubezpieczenie boli, ale to wina wymogów leasingu ;)
Dotychczas nie miałem żadnych usterek wymagających naprawy z mojej kieszeni, także jak dla mnie bomba ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponieważ jestem fanem tego auta to z chęcią wstawiłbym 6 gwiazdek, ale trzeźwo myśląc cena 120 tys. zł za moj nowy egzemplarz jest przesadzona - nieoszukujmy się, to tylko wypasiony kompakt.
Owszem jest to wersja doposazona we wszystko co się dało, ale... to dalej kompakt. Aczkolwiek kupując roczny zgzemplarz za 2/3 ceny nówki wydaje mi się być dobrą opcją - to nie Golf także cena spada szybciej, a jakość, wyposażenie i mechanika ta sama, jedynie z zewnątrz jest ładniejszy ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas miałem jedną usterkę. Rozszczelnioną chłodnicę. Na szczęście na gwarancji :)
Zauważyłem jedynie, że w przyszłości może być problem z nabijaniem klimatyzacji. Z Leonie jest zastosowany nowy czynnik, który jest niebotycznie drogi, ale póki co wszystko działa (jeżdżę z A/C cały czas) także to zmartwienie na przyszlosc ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas absolutny brak poważnych usterek. Jedyną była rozszczelniona chłodnica, ale to zostało naprawione na gwarancji. Mam nadzieję, że tak pozostanie. Póki co absolutnie wszystko działa jak trzeba i mam żadnych zastrzeżeń.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
[l/100km]