Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d

Marcin, 6 lat temu
Silnik 2.0 TSI 280KM 206kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny, zrywny i stosunkowo niedużo pali.
Zawieszenie : W trybach sportowych zbyt twarde jak na codzienny użytek, ale na szczęście ma tryb komfortowy który sprawia, że można nim jeździć na co dzień.
Inne : Zaskoczyła mnie użyteczność tego auta na co dzień. Jak na tak szybkie auto jest bardzo uniwersalne. Można nim pojechać i na wakacje i na tor wyścigowy. Świetna sprawa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Okazjonalne szarpnięcia skrzyni DSG.
4,0
Całokształt
Mam wersję 290 KM. Ma swoje wady, dlatego nie dam mu piątki, ale ogólnie jest znakomitym autem. Daje więcej frajdy z jazdy niż Golf GTI i jest od niego ładniejszy a do tego nadaje się do codziennej eksploatacji. Wady tego auta wynikają wg mnie tylko z polityki koncernu VW. Skoro Leon będzie ładniejszy i szybszy niż Golf, to nie może mieć tak dobrego wnętrza. I to jest właściwie jedyna prawdziwa wada tego auta. Choć z drugiej strony pewne oszczędności poczynione we wnętrzu pozwoliły na utrzymanie ceny na naprawdę atrakcyjnym poziomie. Poza niezbyt ładnym wnętrzem, Leon Cupra jest naprawdę OK. Wg mnie ma najlepszy stosunek frajdy z jazdy do ceny, do tego połączony sporą dawką użyteczności na co dzień. Znakomite auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny. Moc dostępna w każdej chwili. Moment dostępny w każdej chwili. Po prostu połóż młotek na gaz i jazda! I nawet nie bierze oleju, co jak na VAG jest sporym osiągnięciem. No dobra, bierze, ale przez cały rok zużył zaledwie połowę podziałki na bagnecie, więc nie ma potrzeby dolewać miedzy wymianami oleju. No i jak na sportowe auto mógłby lepiej brzmieć. W końcu to tylko cztery cylindry, więc cudów nie będzie, ale i tak robi robotę. Poza tym w trybie komfortowym ma się czasem wrażenie, że auto jest ciągnięte na gumowym holu. Po wdepnięciu gazu jest chwila na naciągnięcie gumy i dopiero wystrzeliwuje do przodu. Dziwne uczucie. Poza tym dobrze, że nie ma systemu bezkluczykowego. Zauważyłem w tej nowszej wersji (po liftingu) coś ciekawego. Jak się ma system bezkluczykowy oraz system start-stop, to w momencie gdy dojechałem na miejsce i zaparkowałem, to zanim wysiadłem z auta musiałem się zastanowić, czy silnik zgasł bo sam go wyłączyłem, czy zadziałał start-stop? I czy aby jak puszczę hamulec, to auto nie odpali i nie wjedzie w ścianę przede mną. Pewnie to wymaga przyzwyczajenia, ale mi się z tym źle jeździło. Więc dobrze, że tego w tej wersji nie ma.
3,0
Skrzynia biegów
Mam DSG i tu muszę dać tylko trójkę. W moim egzemplarzu występuje czasem coś takiego, że skrzynia potrafi dość mocno szarpnąć przy manualnej zmianie z jedynki na dwójkę. Wg serwisu wszystko jest OK. Gdyby nie to, byłaby piątka. W automacie działa bez zarzutu. Obiektywnie ocena powinna być na cztery, ale serwis mnie wkurza, że nie potrafi sobie z tą wadą poradzić, więc jest trója.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie ma sportowy charakter, ale dzięki możliwości zmiany siły tłumienia amortyzatorów, jest użyteczne w jeździe na co dzień. Przyznaję, że standardowy Leon daje więcej komfortu w czasie jazdy, ale powiedzmy sobie szczerze. Jak na tak ostre auto, posadzone dodatkowo na 19-calowych felgach, jest naprawdę dobrze. Powiem tak, wożę nim dzieci do szkoły i nie narzekają. Jest jeszcze kwesta przedniego napędu. Ja wiem, że dzięki temu auto jest lżejsze i bardziej zwinne, a do tego ma niższą cenę niż np. Golf R, ale taka moc na przedniej osi sprawia, że wykorzystać ją w pełni można tylko w dobrych warunkach (sucho i ciepło). Golf R jest cięższy i uzyskuje gorsze czasy na torze niż Cupra, ale w prawdziwym świecie napęd na cztery koła bardzo by się w Cuprze przydał.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak uwag. Jest OK. Może trochę można by się przyczepić do lusterek. Mogły by być nieco większe. Ale z drugiej strony większe lusterka zaburzyłyby bryłę nadwozia. Jest to tego typu niedogodność, z którą się godzisz, bo poprawa wiązałaby się z popsuciem wyglądu auta.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tak jak trzeba. Dodatkowo dzięki temu, że system multimedialny jest jeszcze oparty o fizyczne przyciski, obsługuje się go dużo lepiej, niż ten nowy z 8-calowym wyświetlaczem. jeździłem wersją z tym nowym systemem i wg. mnie usunięcie fizycznych przycisków to był krok w złą stronę. Wielki plus za pozostawienie mechanicznego hamulca ręcznego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest wydajna a w zimie wnętrze szybko się nagrzewa. W zasadzie nie ma co tu się rozpisywać. Jest bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znam bardziej przestronne auta, ale jak na kompakt jest w porządku. Z tyłu spokojnie siedzą osoby o wzroście nawet powyżej 180 cm. Plus za bagażnik. Co prawda ma zaledwie 380 litrów pojemności, ale mieści bagaże na tygodniowy wypad z żoną i dwójką dzieci. Jest bardzo ustawny i zaskakująco pojemny.
4,0
Wyciszenie
Nie ma piątki, ale tylko ze względu na szum opon. Tutaj niepotrzebnie Seat oszczędził, bo po całodziennej jeździe w trasie auto potrafi zmęczyć. Za to wyciszenie aerodynamiczne jest bardzo dobre a w jeździe miejskiej szumu opon w zasadzie nie słychać. I w sumie to nie wiem jak ocenić głośny wydech. Z jednej strony, to w trybach Sport i Cupra jest to źródło sporego hałasu, ale z drugiej po to właśnie kupuje się sportowe auto. W końcu to hot hatch, więc musi czasem pohałasować :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali, więc tu traci najwięcej punktów. W mieście spala ok 12 litrów a w połączeniu z zaledwie 50-litrowym zbiornikiem okazuje się, że trzeba tankować co niecałe 400 km. Z drugiej strony, takie stado koni trzeba czymś napoić. Jak na taką moc jest naprawdę spoko. Spróbujcie pojeździć Mustangiem V8 po mieście, to docenicie niskie spalanie Cupry. Poza tym ubezpieczenie jest drogie i traci sporo na wartości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity. Co tu więcej pisać. Prawie 300 koni za taką cenę? To okazja stulecia. I to z takim wyposażeniem? Powiem tak, standardowe wyposażenie jest na tyle dobre, że w moim egzemplarzu z opcji znalazły się tylko dwie rzeczy: panoramiczny dach i felgi z pakietu Performance. Nawet nawigacji nie ma sensu brać, bo dzięki funkcji Android Auto można korzystać z map Google w telefonie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszych miesiącach zgłaszałem kilka drobnych poprawek, ale serwis szybko się z nimi uporał i jak na razie wszystko jest w porządku. Można się przyczepić tylko do jakości uszczelek w drzwiach, bo trzeba je regularnie czyścić i smarować, inaczej będą skrzypieć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sam nie wiem, może jako poważną usterkę potraktuję okazjonalne szarpanie skrzyni DSG? Tak, chyba tak zrobię i dlatego nie dam tu piątki. Poza tym poważnych usterek brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW
Średni koszt przejechania 100 km
89,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III CUPRA 5d