Silnik
: WADA SILNIKA 2.0 TSI 280 KM - BIERZE OLEJ I TO SPORO...
Silnik
: WADA SILNIKA 2.0 TSI 280 KM - BIERZE OLEJ I TO SPORO...
Silnik
: WADA SILNIKA 2.0 TSI 280 KM - BIERZE OLEJ I TO SPORO...
3,0
Całokształt
Zdecydowałem się na zakup Leona po wielu miesiącach poszukiwań. Odbyłem jazdę próbną Cuprą 280 z manualną skrzynią biegów i od razu się zakochałem ( miłość trwała do pierwszej dolewki oleju ) Pod uwagę brałem też Astrę OPC, Megane RS, Golfa GTI 230. Ale dopiero w Seacie udało mi się wynegocjować optymalne warunki. Dostałem 9,5 % rabatu. Cupra posiada 280 KM i automatyczną skrzynię DSG ( żałuję teraz, że nie kupiłem manuala, ale o tym i o innych poważnych wadach i brakach później ! )
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik to PODOBNO poprawiona konstrukcja 2.0 TSI, gdzie pytałem setki razy, czy ten silnik już nie bierze oleju. Zapewniano mnie, że wszystko będzie w jak najlepszym porządku( nie było i nie jest !) . Poza tym czuć przyspieszenie i elastyczność silnika. Dynamika jest na wielki plus.
3,0
Skrzynia biegów
DSG ma lepsze i gorsze dni. Czasem długo szuka biegu i potrafi się przyciąć. Co gorsza miało to miejsce na trasie przy wyprzedzaniu, więc miałem trochę strachu.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, bez większych wad. jestem zadowolony. Wymaga trochę treningu, ale szybko uczący się kierowca, załapie raz dwa.
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń. Jak w prawdziwym sportowym aucie.
4,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń. Wszystko poukładane na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń. Zarówno zimą i latem szybko czuć temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróżuję sam, bądź max. w dwie osoby i dla nas miejsca jest wystarczająco. Rodzina może mieć problem,... ale od tego jest wersja ST.
4,0
Wyciszenie
Jest głośno i tak ma być w aucie tego typu. Cicho to jest tylko w hybrydzie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Swoje wypić musi, ale jeśli ktoś jedzie spokojnie, to można być zaskoczonym jak mało może wypić. Jedynie co martwiło to koszt oleju i jego częste dolewanie, to generuje koszty i stres z oddawaniem auta do serwisu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Rabat trochę poprawił cenę. Auto nie było DEMO. Kupione i zrobione pod siebie na zamówienie. Trochę trzeba było męczyć o taki rabat. Dzwoniłem do każdego dealera w kraju i jeden dobry się znalazł :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Był problem z uszczelkami przy drzwiach zimą, ale podkleiłem je sam i od wiosny nie mam z tym problemów.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
SILNIK 2.0 TSI 280 KM BIERZE OLEJ. SAMOCHÓD MA NAJECHANE OK. 22,000 KM i od przebiegu ok. 7,500km musiałem co 1000 km dolewać od 0,4 L DO 0,9 L OLEJU. SKANDAL. SEAT OCZYWIŚCIE UMYWA RĘCE, BO " TAK MA BYĆ, TAKA NORMA" LUB " ZA OSTRO PAN NIM JEŹDZI". ALE PRZECIEŻ TO JEST AUTO SPORTOWE, A NIE DACIA NA DZIAŁKĘ W NIEDZIELĘ ;/. NA SZCZĘŚCIE UDAŁO MI SIĘ W ZNACZNYM STOPNIU ZAHAMOWAĆ UBYTEK OLEJU. KOLEGA Z AUDI A6 ( TEŻ 2.0 TSI) POWIEDZIAŁ, ŻE MIAŁ PODOBNY PROBLEM, ALE OD JAKIEGOŚ CZASU LEJE TAKI WYNALAZEK Z USA... Prolong Oil Stabilizer. KUPIŁEM W PL I WLAŁEM. POWIEM TAK,... SILNIK CHODZI LŻEJ, ALE NAJWAŻNIEJSZE JEST TO, ŻE NA ROZRUCHU CHODZI CICHO I LEKKO, BIERZE DUŻO MNIEJ OLEJU I RZADZIEJ MUSZĘ GO DOLEWAĆ. MAM NADZIEJĘ, ŻE TEN CAŁY PROLONG BĘDZIE DALEJ OSZCZĘDZAĆ MI STRESU I NERWÓW PRZY CUPRZE. PRZEMYŚLCIE TEMAT...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW
[l/100km]