Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d

Tomasz M., 10 lat temu
Silnik 2.0 TSI 280KM 206kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego czyni cuda. Dojeżdżasz to zakrętu, myślisz, że zdrowo przesadziłeś, dodajesz gazu, a Leon, jak gdyby nigdy nic odnajduje przyczepność. Oczywiście praw fizyki nie przeskoczy.
5,0
Całokształt
Nie jest perfekcyjny, ale w kategorii ceny do jakości i osiągów nie ma sobie równych. Masa sprawdzonej technologii Volkswagena w cenie Golfa GTI. Tyle że Seat oferuje 50 KM niemalże gratis. O fenomenalnym czasie okrążenia Nurburgringu nie wspominając.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, dynamiczny, a w razie potrzeby także oszczędny. Część płynących odgłosów spod maski została sztucznie podkręcona. Nie jest to jednak wielki problem. Cupra brzmi dobrze, radośnie prycha z wydechów, a w trybie Comfort staje się cicha.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to DSG - szybko, sprawnie, bezproblemowo. Ostre starty wspomaga funkcja Launch Control. Pewne zastrzeżenia można mieć do czasu reakcji sterownika. Potrafi ociągać się z redukcjami biegów, a kiedy uzna, że kierowca chce jechać sportowo, niechętnie włącza wyższe przełożenia. Na szczęście większość problemów rozwiązuje tryb manualny.
5,0
Układ jezdny
Duże rezerwy przyczepności, przewidywalne zachowania oraz mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego pozwalają na wiele. Gdyby było inaczej, Leon nei byłby najszybszym samochodem z napędem na przód na Nurburgringu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - bez zastrzeżeń. Długie szyby w drzwich i nisko zaczepione lusterka dają świetne pole widzenia. Do tyłu jest już gorzej. Masywne słupki i fabrycznie przyciemnione szyby dają się we znaki. Szczególnie wieczorem.
4,0
Ergonomia
Bez większych zastrzeżeń. No, może poza niezbyt przemyślanym schowkiem w przedniej części tunelu środkowego oraz niskiej rozdzielczości wyświetlaczy - gdyby nad tym popracowano, przekazywane informacje byłyby bardziej czytelne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne i sprawne. Moje auto ma automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele i lusterka. Wybrednym może brakować podgrzewanej przedniej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Leon jest typowym przedstawicielem klasy kompaktów. Przewiezie cztery dorosłe osoby i trochę bagażu. Na dłuższe trasy z rodziną przydałaby się Cupra kombi ;)
5,0
Wyciszenie
W trybie Cupra donośnie warczy, po włączeniu Comfort w kabinie robi się cicho. Czegóż chcieć więcej?
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sportowe samochody zawsze są drogie - płacisz za paliwo, szerokie opony, wzmocnione elementy układu hamulcowego. Biorąc pod uwagę osiągi, nie jest jednak źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Leon wypada świetnie. Za rozsądną kwotę otrzymujemy niebywale szybkie auto. Kilkanaście lat temu takich osiągów nie powstydziłyby się auta ze stajni Porsche!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez przygód. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez przygód. Oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III CUPRA 5d