Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d

kumik, 9 lat temu
Silnik 2.0 TSI 265KM 195kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 265KM 195kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : nie spodziewałem się, iż ten silnik może być tak oszczędny
5,0
Całokształt
Super frajda z jazdy za rozsądną cenę. W codziennym użytkowaniu można uzyskać rozsądne spalanie oraz podróżować dość komfortowo. O prawdziwym komforcie należy jednak zapomnieć. Moje plecy przyzwyczajały się 2 miesiące.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest to! mocy nigdy nie brakuje. Elastyczność też na wysokim poziomie - dobre przyspieszenie już przy niskich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu posiadam skrzynię manualną - jest bardzo dobra. Biegi wchodzą bardzo przyjemnie - z pewnym oporem. Natomiast jest jeden minusik: przy maksymalnym przyspieszaniu zdarza mi się nie trafić przełożenia z 3 na 4 (może to moja wina) - zamiast wbić bieg blokuję się gdzieś pomiędzy 2ką a 4ką. Drugą drobną uwagą jest gałka skrzyni biegów - bardzo fajna, tylko szkoda, że nie jest obszyta tym samym materiałem co kierownica.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się wyśmienicie. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy (a sama kierownica idealnie leży w dłoniach i jest obszyta fantastyczną, miekką skórą) i bardzo pewne trzymanie w zakrętach. Hamowanie bardzo pewne (nawet przy bardzo, bardzo wysokiej prędkości)...niestety minusem jest niewystarczająca przyczepność przy pełnym przyspieszeniu. Nawet na suchej i gładkiej nawierzchni elektronika musi ograniczać moment obrotowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie bardzo dobrze. Natomiast przy moim ustawieniu/odsunięciu fotela (a wcale nie jestem wysoki) słupek środkowy ogranicza widoczność "na godzinie 7:30" (włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej usytuowanej pod kątem ok 30-45 stopni).
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze - ale nie wykracza ponad standard dla samochodów kompaktowych. Brakuje niezależnej regulacji kierunku nawiewu dla kierowcy i pasażera (które spotkałem w Citroenie C5 - ale to zupełnie inna klasa samochodu).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest (zaskakująco) dużo jak na tak mały samochód, nawet na tylnej kanapie. Przednie fotele (podstawowe sportowe) przyjemnie opinają boki. Na tylnej kanapie siedzi się bardziej jak na ławce - ale jakie to ma znaczenie w tym samochodzie:)
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe szum opon czy wiatru jest bardzo niski. W trybie cupra jest przyjemnie głośno:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe można spalać poniżej 8l/100km. Przewaga miasta i korków powoduje wzrost spalania do 9-10l/100km. Spalanie przy jeździe autostradowej (140km/h) to ok 10l/100km. Przy szybszej jeździe doszedłem do 12l/100km. Natomiast nieco wolniejsza jazda (120km/h) daje spalanie w granicach 7-8l/100km. Spalanie w trasie (drogi krajowe) nie powinno przekroczyć 8l/100km, a przy płynnej jeździe nawet poniżej 6l/100km. Podsumowując - umiejętnie obchodząc się z pedałem gazu, uzyskujemy naprawdę niskie spalanie. Z drugiej bardzo łatwo jest wytworzyć "wir w baku" - chwilowej spalanie przy pedale w podłodze to 40l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Krótko mówiąc - zakup tego samochodu to były bardzo dobrze wydane pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zbyt krótko posiadam samochód, aby ocenić
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zbyt krótko posiadam samochód, aby ocenić

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 265KM 195kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III CUPRA 5d