Inne
: nie spodziewałem się, iż ten silnik może być tak oszczędny
5,0
Całokształt
Super frajda z jazdy za rozsądną cenę. W codziennym użytkowaniu można uzyskać rozsądne spalanie oraz podróżować dość komfortowo. O prawdziwym komforcie należy jednak zapomnieć. Moje plecy przyzwyczajały się 2 miesiące.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest to! mocy nigdy nie brakuje. Elastyczność też na wysokim poziomie - dobre przyspieszenie już przy niskich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu posiadam skrzynię manualną - jest bardzo dobra. Biegi wchodzą bardzo przyjemnie - z pewnym oporem. Natomiast jest jeden minusik: przy maksymalnym przyspieszaniu zdarza mi się nie trafić przełożenia z 3 na 4 (może to moja wina) - zamiast wbić bieg blokuję się gdzieś pomiędzy 2ką a 4ką. Drugą drobną uwagą jest gałka skrzyni biegów - bardzo fajna, tylko szkoda, że nie jest obszyta tym samym materiałem co kierownica.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się wyśmienicie. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy (a sama kierownica idealnie leży w dłoniach i jest obszyta fantastyczną, miekką skórą) i bardzo pewne trzymanie w zakrętach. Hamowanie bardzo pewne (nawet przy bardzo, bardzo wysokiej prędkości)...niestety minusem jest niewystarczająca przyczepność przy pełnym przyspieszeniu. Nawet na suchej i gładkiej nawierzchni elektronika musi ograniczać moment obrotowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie bardzo dobrze. Natomiast przy moim ustawieniu/odsunięciu fotela (a wcale nie jestem wysoki) słupek środkowy ogranicza widoczność "na godzinie 7:30" (włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej usytuowanej pod kątem ok 30-45 stopni).
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze - ale nie wykracza ponad standard dla samochodów kompaktowych. Brakuje niezależnej regulacji kierunku nawiewu dla kierowcy i pasażera (które spotkałem w Citroenie C5 - ale to zupełnie inna klasa samochodu).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest (zaskakująco) dużo jak na tak mały samochód, nawet na tylnej kanapie. Przednie fotele (podstawowe sportowe) przyjemnie opinają boki. Na tylnej kanapie siedzi się bardziej jak na ławce - ale jakie to ma znaczenie w tym samochodzie:)
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe szum opon czy wiatru jest bardzo niski. W trybie cupra jest przyjemnie głośno:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe można spalać poniżej 8l/100km. Przewaga miasta i korków powoduje wzrost spalania do 9-10l/100km.
Spalanie przy jeździe autostradowej (140km/h) to ok 10l/100km. Przy szybszej jeździe doszedłem do 12l/100km. Natomiast nieco wolniejsza jazda (120km/h) daje spalanie w granicach 7-8l/100km.
Spalanie w trasie (drogi krajowe) nie powinno przekroczyć 8l/100km, a przy płynnej jeździe nawet poniżej 6l/100km.
Podsumowując - umiejętnie obchodząc się z pedałem gazu, uzyskujemy naprawdę niskie spalanie. Z drugiej bardzo łatwo jest wytworzyć "wir w baku" - chwilowej spalanie przy pedale w podłodze to 40l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Krótko mówiąc - zakup tego samochodu to były bardzo dobrze wydane pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zbyt krótko posiadam samochód, aby ocenić
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zbyt krótko posiadam samochód, aby ocenić
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 265KM 195kW
[l/100km]