Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d Facelifting

Paweł, 5 lat temu
Silnik 2.0 TSI Start&Stop 290KM 213kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Leon III CUPRA 5d Facelifting 2.0 TSI Start&Stop 290KM 213kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Genialnie działająca szpera w ciasnych, ostrych zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Brak 4x4 bardzo mocno dający się we znaki przy szybkim starcie z miejsca. Wykorzystanie mocy i możliwości silnika po prostu nie jest możliwe w pełni podczas ruszania z miejsca ;)
5,0
Całokształt
Patrząc na całokształt, biorąc wszystkie za i przeciw w mojej ocenie jest to najlepszy z hot hatch'y. Jedyne czego brakuje to napędu 4x4, ale podejrzewam, że nie nastąpi to zbyt szybko, bo drastycznie spadłaby sprzedaż golfa ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc w każdym zakresie obrotów, duża elastyczność
4,0
Skrzynia biegów
7 biegowy DSG, troszkę zamula, oprogramowanie skrzyni w mojej ocenie celowo zdławione w stosunku do Audi S3 czy Golfa R. W normalnym, codziennym użytkowaniu piekielnie szybka. Niemniej gdy chcemy jazdy naprawdę sportowej po wykonaniu Kick Downa mimo, że na konsoli informacja o zmianie biegu pojawia się niemal błyskawicznie, to rzeczywista redukcja następuje po około 0,7-1 s i dopiero wtedy autko ciągnie pięknie
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie fantastyczne, w ciasnych łukach wyraźnie pomaga mechaniczna szpera sterowana elektronicznie.
5,0
Karoseria
Przepiękna linia auta, rzekłbym ponadczasowa. Myślę, że w tej budzie Cupra będzie wyglądała atrakcyjnie nawet i za 15 -20 lat.
Komfort
3,0
Widoczność
Grube słupki "A" wycinają sporo widoczności w przypadku manewrów na małej przestrzeni. W trasie bez zastrzeżeń. Mimo pięknie wyglądających ledów, światła nie są najmocniejsze. Specyficzny kształt powoduje nierównomierne rozprowadzanie słupa światła, przez co są wycięte, tak jakby "niedoświetlone" pola w centralnej części (polecam sprawdzić podjeżdzając blisko w nocy do płaskiej ściany np. budynku. Wtedy widać to idealnie
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjne sterowanie. To moje pierwsze auto z koncernu VAG, a odnalazłem się bez problemu po pierwszych godzinach jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo możliwości dostosowania do swoich preferencji, w mojej wersji świetną robotę robi doskonałe, szybko działające podgrzewanie fotela
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadspodziewanie komfortowa przestrzeń, podróż 4 szczupłych osób nawet na długich trasach nie będzie męcząca.
4,0
Wyciszenie
No cóż, nie jest to wyciszenie na poziomie "Lexusa", ale nie należy do najgorszych. W mieście przy prędkościach "przepisowych" bardzo cichy, w trasie powyżej 120 km/h słychać troszkę szumów wiatru, oraz wydech. W trybie Cupra "przyjemnie" głośny, nie tylko za sprawą podrasowanego dźwięku z głośników, ale również z realnego brzmienia dochodzącego z tyłu auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie obiecywane przez producenta jest oczywiście nad wyraz optymistyczne :) Ubezpieczenie też nie należy do najtańszych, aczkolwiek...kupując takie auto myślę, że każdy zdaje sobie sprawę z tego, przedkładając możliwości tego sprzętu nad koszty utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Odpowiednia cena w stosunku do wysokiej jakości. Chcąc mieć to samo w marce "premium" auto kosztowałoby 2 razy tyle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zauważam minimalne błędy w sofcie infotaiment (czasem trzeba zresetować system, bo nie łączy tel. bezpośrednio przez bluetooth), ale nie winię za to Seata (takie same bywały w BMW, którym jeździłem wcześniej, jak również w Mercedesie kolegi) Po prostu "komputery" systemów info nie są jeszcze tak dopracowane, i po prostu jak każdy "komputer" czasem mogą się zawiesić ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI Start&Stop 290KM 213kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III CUPRA 5d Facelifting