Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d Facelifting
Paweł,
5 lat temu
Silnik 2.0 TSI Start&Stop 290KM 213kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
25 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Genialnie działająca szpera w ciasnych, ostrych zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Brak 4x4 bardzo mocno dający się we znaki przy szybkim starcie z miejsca. Wykorzystanie mocy i możliwości silnika po prostu nie jest możliwe w pełni podczas ruszania z miejsca ;)
5,0
Całokształt
Patrząc na całokształt, biorąc wszystkie za i przeciw w mojej ocenie jest to najlepszy z hot hatch'y. Jedyne czego brakuje to napędu 4x4, ale podejrzewam, że nie nastąpi to zbyt szybko, bo drastycznie spadłaby sprzedaż golfa ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc w każdym zakresie obrotów, duża elastyczność
4,0
Skrzynia biegów
7 biegowy DSG, troszkę zamula, oprogramowanie skrzyni w mojej ocenie celowo zdławione w stosunku do Audi S3 czy Golfa R. W normalnym, codziennym użytkowaniu piekielnie szybka. Niemniej gdy chcemy jazdy naprawdę sportowej po wykonaniu Kick Downa mimo, że na konsoli informacja o zmianie biegu pojawia się niemal błyskawicznie, to rzeczywista redukcja następuje po około 0,7-1 s i dopiero wtedy autko ciągnie pięknie
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie fantastyczne, w ciasnych łukach wyraźnie pomaga mechaniczna szpera sterowana elektronicznie.
5,0
Karoseria
Przepiękna linia auta, rzekłbym ponadczasowa. Myślę, że w tej budzie Cupra będzie wyglądała atrakcyjnie nawet i za 15 -20 lat.
Komfort
3,0
Widoczność
Grube słupki "A" wycinają sporo widoczności w przypadku manewrów na małej przestrzeni. W trasie bez zastrzeżeń.
Mimo pięknie wyglądających ledów, światła nie są najmocniejsze. Specyficzny kształt powoduje nierównomierne rozprowadzanie słupa światła, przez co są wycięte, tak jakby "niedoświetlone" pola w centralnej części (polecam sprawdzić podjeżdzając blisko w nocy do płaskiej ściany np. budynku. Wtedy widać to idealnie
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjne sterowanie. To moje pierwsze auto z koncernu VAG, a odnalazłem się bez problemu po pierwszych godzinach jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dużo możliwości dostosowania do swoich preferencji, w mojej wersji świetną robotę robi doskonałe, szybko działające podgrzewanie fotela
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadspodziewanie komfortowa przestrzeń, podróż 4 szczupłych osób nawet na długich trasach nie będzie męcząca.
4,0
Wyciszenie
No cóż, nie jest to wyciszenie na poziomie "Lexusa", ale nie należy do najgorszych. W mieście przy prędkościach "przepisowych" bardzo cichy, w trasie powyżej 120 km/h słychać troszkę szumów wiatru, oraz wydech. W trybie Cupra "przyjemnie" głośny, nie tylko za sprawą podrasowanego dźwięku z głośników, ale również z realnego brzmienia dochodzącego z tyłu auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie obiecywane przez producenta jest oczywiście nad wyraz optymistyczne :)
Ubezpieczenie też nie należy do najtańszych, aczkolwiek...kupując takie auto myślę, że każdy zdaje sobie sprawę z tego, przedkładając możliwości tego sprzętu nad koszty utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Odpowiednia cena w stosunku do wysokiej jakości. Chcąc mieć to samo w marce "premium" auto kosztowałoby 2 razy tyle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zauważam minimalne błędy w sofcie infotaiment (czasem trzeba zresetować system, bo nie łączy tel. bezpośrednio przez bluetooth), ale nie winię za to Seata (takie same bywały w BMW, którym jeździłem wcześniej, jak również w Mercedesie kolegi) Po prostu "komputery" systemów info nie są jeszcze tak dopracowane, i po prostu jak każdy "komputer" czasem mogą się zawiesić ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych uwag
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI Start&Stop 290KM 213kW
[l/100km]