Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA 5d Facelifting
Krzysiek,
3 lata temu
Silnik 2.0 TSI 300KM 221kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
45 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Jednak hałas na trasie. Nie jest to limuzyna, ale jednak męczy na dłuższą metę. Człowiek im starszy tym więcej spokoju potrzebuje.
5,0
Całokształt
Bardzo fajne, sportowe autko, rasowy hothatch, można powiedzieć, taki gokart. Całkiem znośny komfort (oczywiście w trybie comfort), nawet mimo 19 calowych felg i profilu 35 (Mercedes A AMG kolegi jest twardszy - brak DCC). W trybie Cupra potwór - każda reakcja na gaz, ruch kierownicą, w zasadzie tylko na autostrady. Manetki przy kierownicy genialne, pyk pyk jak w joysticku i bieg zmieniony. DSG w trybie comfort łagodne, w trybie SPORT i CUPRA błyskawica.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TSI 300 koni, czego chcieć więcej. Poprawione względem starszych wersji nie biorą oleju (więcej pierścieni zgarniających na tłoku). PS. Ja zmieniam olej co 10 tys km i polecam wszystkim, bo jednak chcąc nie chcąc przy jakimś wyprzedzaniu się wdepnie i wtedy panują ekstremalne warunki pracy dla oleju. Strzały z wydechu, poezja dla jakiegoś młodego gniewnego :)
5,0
Skrzynia biegów
DSG błyskawica. Obawiałem się automatu, ale teraz wiem że nie wrócę do manuala. w trybie SPORT I CUPRA jak bzyknięcie przelatującego komara.
4,0
Układ jezdny
No cóż, przód napęd więc z miejsca za bardzo nie poszalejemy. Start z Launch Control lepiej zatkać nos, bo pali gumy do 3 biegu :) Ale jak już się rozpędzi to jak przyklejony do drogi, zakręty ze szperą też poezja.
5,0
Karoseria
Bardziej agresywna bryła od zwykłego Leona. Ale i tak 90 % ludzi nie czai o co chodzi :)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w hatchbacku. Wszystko OK.
5,0
Ergonomia
Grupa VAG więc ergonomia na najwyższym poziomie. Nieco nudne szare plastiki, ale nie jest to Mercedes. To ma zapierniczać, a nie pieścić zmysły :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy ma chłodzić chłodzi, kiedy ma ogrzewać ogrzewa. Nie ma się co do czego przyczepić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu spoko jak i wszędzie. Z tyłu szału nie ma, jak to w sportowym kompakcie, Co prawda 400 km w 5 osób + dwa psy dało radę, ale raczej nikt nie dojechał wypoczęty :)
3,0
Wyciszenie
Po mieście zwykły hatchback. Niestety wyciszenie nadkoli nie istnieje, od opon huk powyżej 120-130 km/h. Głośnik który buczy naśladując dźwięk silnika też po jakimś czasie wnerwia. Nie można go wyłączyć z ustawieć, trzeba odpinać. Silnik i przepalanki w trybie CUPRA oczywiście muzyka dla uszu dla młodego gniewnego. Ale ja już stary jestem i nieco więcej komfortu mi potrzeba (wyciszenie w BMW 1 żony jest dużo lepsze).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką moc i sportowy sznyt bardzo spoko. Oczywiście na razie nic tylko leję paliwo i wymieniam olej. Spalanie też bez dramatu, spokojnie po mieście da się utrzymać 8-8,5, na trazie do ok 100 km/h nawet da się zejść ok 7. Oczywiście górnej granicy nie ma :) Przy 140-150 km/h 10-12 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze 300 koni na rynku :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje przez 2,5 roku i 45 tys km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 300KM 221kW
[l/100km]