Z silnikiem nie miałem dotychczas żadnych problemów. O dziwo silnik jak na TDI pracuje ciszej niż inne "klekoty". Co ważne co 12-15tyś dostaje nową dawkę oleju do nawilżania - na szczęście nic nie pije.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa rewelacyjnie. Krótkie przełożenia bardzo pomagają w dynamicznej jeździe (stosować wyłącznie na drogach niemieckich bo w Polsce zaraz zostaniemy zastopowani i bez kasy)
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
Jeśli chodzi o widoczność to tak jak zapewne większość już doczytała przednie słupki przeszkadzają czasami i niestety trzeba się delikatnie przechylić aby coś zobaczyć. Szyba tylna dla wprawnego kierowcy mimo iż mała nie powinna stanowić problemu - nigdzie nie przywaliłem cofając :)
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety mój leon ma (miał) problem z zamarzaniem przedniej szyby od wewnątrz. Jakimś cudem wilgoć dostawała się do środka. Uszczelnianie niewiele dało.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jazda jest bardzo komfortowa ze względu na znaczna ilość miejsca ale jak wiadomo wszystko zależy od postury prowadzącego lub pasażera. Tylna część jest mi nieznana ponieważ zawsze prowadzę :)
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odpowiedź na to zagadnienie jest tylko jedna: DIESEL
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to miałem już: silniczek tylnej lewej szyby do wymiany, tłumik niedługo do wymiany - jedna z jego warstw już zeszła, coś z elektryką i ogólnie to jakieś błędy do skasowania na komputerze.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to: wymiana wszystkich pompowtryskiwaczy. Na szczęście wszystko za darmo w niemieckim serwisie seata (była jakaś akcja serwisowa) Normalnie koszt wyniósłby ok. 2000Euro
Ponadto wymiana DPF - masakra cenowa
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW
[l/100km]