Silnik
: poprzedni właściciel musiał wymienić turbo
5,0
Całokształt
Auto posiadam ok. 4 miesiące. Zakupione z przebiegiem 195 tys. km - auto krajowe.
Przejechałem około 3500 km i stwierdzam z satysfakcją że wybór tego auta był dobrą decyzją.
Największym atutem samochodu są właściwości jezdne oraz dynamiczność. Jazda jest naprawdę przyjemnością.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość dynamiczny i elastyczny.
Jest wprawdzie wyczuwalna turbodziura ale po redukcji idzie jak wściekły.
Na rozgrzanym silniku wyczuwalna jest nierównomierna praca (takie lekko wyczuwalne szarpnięcia) ale to chyba jest cecha charakterystyczna tych silników 14 konnych. (w służbowej octavii z takim samym silnikiem jest to samo).
3,0
Skrzynia biegów
Przekładnia jest słabszym ogniwem przeniesienia napędu. Pierwsze 2 przełożenia są zbyt krótki i podczas jazdy miejskiej trzeba troszeczkę "pomachać. Precyzyjność też mogła by być nieco lepsza ale da się przyzwyczaić. Natomiast jeśli więcej jeździmy na dłuższych odcinkach to 6 wszystko nam wy nagrodzi.
5,0
Układ jezdny
Tu już jest naprawdę bardzo dobrze. Samochód świetnie się prowadzi, jest dość precyzyjny w zakrętach. Zawieszeni jest dość sztywno zestrojone i na gorszych nawierzchniach trochę buja na boki.
Wprawdzie wspomaganie mogło by trochę mniej ingerować ale wtedy gorzej by było manewrować pod marketem:)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność to zdecydowanie najsłabszy punkt jak to zazwyczaj bywa w hatchbakach.
Przednie boczne słupki są dość szerokie i ograniczają trochę widoczność po skosie.
Gorzej jest z widokiem do tyłu, mała szyba.
Najgorzej w nocy cofając - słabe światło cofania i małe lusterka sprawiają że trzeba wytężać zmysły. Ale jak już wysiądziemy i popatrzymy sobie na to nasze autko to cała złość przechodzi.
3,0
Ergonomia
SUV to oczywiście nie jest. Ma wszystkie niezbędne rzeczy tj. jakieś schowki , podłokietnik itp.
Jak dla mnie wystarczy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest bardzo skuteczne i całkiem szybko rozgrzewa wnętrze auta.
Klima bez zarzutów
Wentylacja też działa dobrze pod warunkiem, że mamy w miarę nowy filtr kabinowy. Zalecam wymieniać po każdej zimie -wymiana jest banalnie prosta a ceny przystępne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu każdy sam musi sobie sprawdzić i ocenić czy wystarczy mu miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla nie jest nawet zbyt głośny (lubię słyszeć jak auto dla mnie pracuje:)
Na tylnej kanapie słychać trochę szum dochodzący z tylnej klamki umieszczonej w ramce szyby.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może nie jest to najekonomiczniejszy samochód na rynku ale nie jest źle. Średnie spalanie na poziomie 6.2 jak dla mnie jest do zaakceptowania.
Pewne jest natomiast to, że jak chcę zaoszczędzić to ostrożniej operuję gazem ale kiedy potrzebuję pojechać autostradą np. 180 to nie muszę żyłować silnika co miały by miejsce przy motorach 1.4 i mniejszych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic mi się nie zepsuło więc nie znam kosztów. Generalnie dostępność części grupy VW jest ogromna więc i ceny są konkurencyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]