Przeniesienie napędu
: Układ kierowniczy, zawieszenie i silnik
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 TDI bez chip tuningu radzi sobie dobrze. Połyka większość samochodów na trasie. Wyprzedzanie to bajka. Mnie nie trzeba więcej.
Na poczatku zżeral olej-ok 0.5/1000km. Po 1000 km ustatkował się, nie bierze oleju i pracuje jakby ciszej. Nie wiem jak z głowicą, bo ubyło mi 0.5 l płynu. Może to zima, a może głowica strzeliła.. Zobaczymy latem. Ten silnik nie ma dobrej opinii.
5,0
Skrzynia biegów
Sześć przełożeń. Biegi wchodzą tam gdzie trzeba. Skrzynia nie haczy, choć może przełożenia mogły być krótsze. Ale w porównaniu z VW i Skodą i tak jest dobrze.Główka w położeniu jak w Porche. Zmiana biegów jest lekka.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to rewelacja. Układ kierowniczy też. Te dwa połączenia pozwala prowadzić to auto jak bolid. Szczególnie na zakrętach. Tylko te zakręty muszą być gładkie. Ani takie są u nas, ani takie w Słowacji i w Czechach też.Ale to wspomaganie układu kierowniczego progresywne - to jest to!
Komfort
4,0
Widoczność
No i tu jest ból. Nie widać wiele. Ani z przodu - bo grube słupki. Ani z tyłu bo mała szyba. Ale jest jedno za- w czasie grubego deszczu jest cacy. Wycieraczki pracują, jak pracują - a na bocznych szybach zero deszczu. Inne auta koncernu VW mają z tym kłopot. Zadeszczone boczne okna.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak w Golfie. Prosto do bólu. Plastiki twarde, tylko kto ich dotyka? Mam pakiet skórzany. Dotykam potrzebnych rzeczy - kierownicy - dźwigni zmiany biegów. Poza tym nic nie trzeszczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się zimą po ok. 5 km. Climatronik bardzo wydajny, ale zżera ok 0.5l/km paliwa więcej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównanie mam tylko do Astry. Przestrzeni w środku więcej, ale bagażnik w Astrze większy. Co kto komu pasuje
4,0
Wyciszenie
I znowu ból. Głośny silnik. Pompowstryskiwacze robią swoje. Hałasują. Audi umie ten sam silnik wyciszyć lepiej. a Seat niestety nie. Różnica 10000 zł. Warto? Sami oceńcie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To co podają w katalogach to można o d...ę potłuc.
Raz uzyskałem spalanie z katalogu - jechałem przez 10 km jak furmanką. Tylko nie po to to się kupuje 2.0 TDI, żeby jeździć jak pielgrzymka. Normalne zużcie to to ok. 6.5 L/100 km.