Po ośmiu latach mogę go śmiało pochwalić. Super wygodne siedzenia, nie męczą pleców nawet po 10 godzinach jazdy. Wygodna pozycja za kierownicą. Silnik wystarczająco mocny i elastyczny, daje radę w mieście i na trasie. Świetnie trzyma się drogi, pewnie się prowadzi.Nie ma dpfu, to się nie zatyka. Nie ma katalizatora, więc nie ma co ukraść. Spalanie w trasie przy spokojnej jeździe schodzi poniżej 4,5L. W mieście, czy na autostradzie zamyka się w 6. Maksymalnie zimą na krótkich trasach po mieście pokazywał 7L/100km. Wady? Musiałem regenerować pompowtryski, ale teraz mam spokój. Padła skrzynia biegów, wymiana na regenerowaną była w akceptowalnej cenie. Pozostałe bieżące naprawy były tańsze, niż zatankowanie do pełna. Na pewno trzeba się przyzwyczaić do słupków A, bo ograniczają widoczność. Niestety do blachy w nadkolach zaczyna się dobierać rdza. Podwozie za to czyściutkie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby nie to, że padły pompowtryski, to byłoby idealnie
4,0
Skrzynia biegów
Fajnie, ale po 200 tyś. nie wchodziła jedynka i wymagała wymiany
5,0
Układ jezdny
Super trzyma się drogi
3,0
Karoseria
No niestety, pojawia się ruda...
Komfort
3,0
Widoczność
Fatalne słupki A
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco
4,0
Wyciszenie
Jak to diesel, cicho nie jest
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]