Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon II

PrzemasJestem, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 345 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon II 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Inne : Trzeba pamiętać o dobrej jakości klockach hamulcowych, oraz tarczach, gdyż auto świetnie hamuje, lecz bardzo szybko potrafi zagrzać hamulce.
4,0
Całokształt
Autko użytkuję przez 2 lata, nie miałem z nim większych problemów. Musze przyznać, ze flagowy disel jest niezawodny, moja jednostka posiada filtr cząstek stałych lecz puki co nie miałem z nim żadnych problemów. Prawdopodobnie dlatego, że dojeżdżam do pracy 45km i nigdy nie przerywam procedury wypalania. Przebieg autka wynosi 345tys. km. i muszę przyznać, że trzyma się świetnie autko nie straciło na mocy, dynamika w wyprzedzaniu jest poprawna. Autko bez problemów przyśpiesza do 120-130 jednak przy większych prędkościach już zaczynają się kłopoty. Pojawiają się drobne problemy z elektryką, trzeba pamiętać aby uniknąć wilgoci w aucie, bo później pojawiają się takie drobne usterki. Jeżeli ktoś szuka komfortowego auta to radze zrezygnować z leona ze względu na to, iż ten model jest skierowany do osób które lubią się cieszyć z dynamicznej jazdy na zakrętach, lubią wysokiej jakości audio i są w stanie wyrzec się ciszy na miejscu kierowcy. Trzeba pamiętać o dobrej jakości klockach hamulcowych, oraz tarczach. Auto hamuje świetnie, lecz potrafi bardzo szybko zagrzać tarcze\klocki. Chińskie zamienniki nie wchodzą w grę...
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam silnik BLS, w nim znajduje się filtr cząstek stałych, lecz nie miałem z nim nigdy problemów (przebieg auta 345tyskm). Jeżeli w tej jednostce wymienia się olej wraz z filtrami co 12 000km to odwdzięcza się niezawodnością. Jeszcze nigdy mnie nie rozczarował. Dynamika jest na poziomie przyzwoitym, przy kupnie jednostki, która posiada 105KM nie można się spodziewać zawrotnych osiągów, lecz dzięki pompowtryskom moment obrotowy jest zadowalający. Przyśpieszenie do 120-130km\h jest bardzo dobre, lecz powyżej tej prędkości zaczynają się kłopoty. Ta jednostka pali bardzo niewiele paliwa jeżeli jest użytkowana w trasie, na krótkich odcinkach jest już inaczej.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa bardzo dobrze, przełożenie jest zrobione rozsądnie. Każdy seat (grupa vw) ma to do siebie, że większość ich skrzyń ma bieg wsteczny mówiąc potocznie "na jedynke" (drążek musimy po wciśnieciu skierować "na miejsce" pierwszego biegu). Jeżeli ktoś nie zatrzymuje w 100% auta i wrzuca bieg wsteczny to BARDZO SZYBKO wyrabia się synchronizator. Piąty bieg można włączyć przy 80km\h i wtedy silnik posiada 1,5 tys obr. przy 140km\h mamy 3tys. obr. Moim zdaniem jest to bardzo przyzwoity wynik. Ogólnie skrzynia zasługuje na 5 gwiazdek.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest jak najbardziej na wysokim poziomie, od razu powiem, że jeżeli ktoś preferuje "miękkie" prowadzenie auta to leon nie jest dla niego. Zakręty pokonuje sztywno i bardzo stabilnie, prowadzenie po równej nawierzchni to sama przyjemność, lecz gdy pojawiają się dziury to w środku już robi się głośno we wnętrzu auta. Szybko i zwinnie reaguje na ruch kierownicy. Jeżeli widnieje znak ograniczenia 70km\h przed łukiem to można być przekonanym, że bez utracenia komfortu z jazdy (pochylanie się auta, pisk opon na zakrętach) jesteśmy w stanie wjechać w ten łuk 90-100km\h. Nie należy do najtańszych, ale jak najbardziej warto.
5,0
Karoseria
Karoseria jeżeli jest w oryginale nie ma prawa rdzewieć.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety to już nie jest atut leona. Bardzo szerokie słupki a które są pod dużym kątem, zarówno słupki c są bardzo szerokie co nie pozwala na komfortowe manewrowanie. Czasami aby coś zobaczyć trzeba się troszeczkę pogimnastykować. Fotel najlepiej ustawić na najniższym poziomie, wtedy jesteśmy w stanie jeszcze przyzwoicie coś widzieć. Jest pewna wada której z tego co widziałem w poprzednich opiniach nikt nie uwzględnił. Światło cofania nie generuje wiele światła, jest to dość męczące podczas manewrowania, bo praktycznie bez używania stopu nic nie widać... Warto wybrać jednostkę z tylnymi czujnikami cofania.
5,0
Ergonomia
Tutaj wszystko jest przemyślane, w odpowiedniej odległości, pod ręką. Nie można się do niczego przyczepić, a nawet należy pochwalić za pomysł umieszczenia świateł awaryjnych. Znajduje się on obok skrzyni biegów od strony kierowcy co jest bardzo łatwe w wykryciu bez spoglądania na przycisk. Wbrew pozorom błaha rzecz, lecz przy wyprzedzaniu, jazdy w korku jest to bardzo istotna, oraz bezpieczna rzecz. :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prosta w obsłudze, o ile się nie mylę 7 stopniowa wentylacja. Ja u siebie mam klimatronik i działa bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja kierowcy jest na 5 z plusem. Fotele są bardzo wygodne, z tyłu szczerze mówiąc siedziałem z 3 razy i jest mi się ciężko wypowiedzieć, lecz nikt nigdy nie narzekał. :)
2,0
Wyciszenie
Trzeba przyznać, że jest to jedna z niewielu wad tego auta. W środku jadąc po nierównej drodze (w naszym kraju niestety stanowią większość), przy większej prędkości, lub przy słuchaniu głośno muzyki w aucie plastiki szaleją. Może auta z mniejszymi przebiegami nie mają takich problemów, lecz u mnie (345tys) i trzeba przyznać że jest to uciążliwe na dłuższą drogę. Dziwną sytuacją jest to, że w aucie jest świetne audio, a plastiki są na słabym poziomie i podczas delektowania się dobrej jakości muzyką słychać trzęsące się plastiki...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali niewiele, mnóstwo dostępnych zamienników, oraz prosty w naprawie silnik. Praktycznie każdy mechanik zna jednostkę 1.9TDI i serwisowanie tego jest bardzo łatwe. Trzeba przyznać, że silnik BLS nie potrzebuje zbyt często serwisowania. Dużo osób sprzedaję leony na części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak najbardziej w tym przedziale cenowym ciężko o taniego w utrzymaniu LEPSZEGO DISLA z taką specyfiką prowadzenia auta, bo ona utrzymuje się na poziomie LEXUSA, BMW, MINI. Auto posiada swój charakter i niektórym może nie pasować co w zupełności rozumiem, lecz stosunek jakości do ceny śmiało oceniam na 5 gwiazdek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma problemu z drobnymi usterkami szczególnie jednostki napędowej. Co do elektryki to potrafi się sypać, gdy w aucie pojawi się wilgoć. Jeżeli komuś nadmiernie parują szyby to powinien jak najszybciej coś z tym zrobić, bo na dalszą mete może skutkować to drobnymi problemami w elektryce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli te auto od początku było wzorowo użytkowane to nie mają prawa wystąpić. Wiele osób narzeka na filtr cząstek stałych, lecz przy dłuższych trasach (20-30km+) nie ma z tym problemów! Auto nie lubi w tym przypadku krótkich tras i trzeba o tym pamiętać. Trzeba również pamiętać aby unikać jednego typu silnika. Ja u siebie posiadam oznaczenie BLS (są 3 oznaczenia 1.9TDI), ale wiem że jedna jednostka miała ogromne problemy z panewkami... Niestety nie jestem w stanie przytoczyć która, ale w internecie jest pełno o tym informacji. Informacja z oznaczeniem silnika znajduje się po lewej stronie przy kole zapasowym. :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon II 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon II