Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon II

insane, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon II 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Precyzja układu kierowniczego bije na głowę auta o 2 klasy wyżej...
5,0
Całokształt
Całokształt oceniam bardzo dobrze (chociaż nie doskonale, ale oceny pośredniej nie ma więc niech już będzie...). Autem jeżdżę dużo i bardzo się z nim zżyłem - naprawdę da się lubić. To, że średnia ocena nie wypada może u mnie szałowo wynika raczej z bardzo dużych wymagań wobec auta i surowej oceny niż z jego nieatrakcyjności. Gdybym miał kupować auto w tej klasie po raz drugi to na 101% byłby to znowu Leon - tylko może z silnikiem 2.0TDI :-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik daje się polubić dopiero po chiptuningu. Standardowo jest za słaby do tego auta (te 140KM to jednak optymalna moc), a poza tym ma dwie duże wady: dużo pali (powinien co najmniej 1,5 - 2l mniej brać jak na tą pojemność i moc - widać, że to stara technologia), a poza tym ma okropną turbodziurę odczuwalną na każdym niestety biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie skrzynia nie jest zła - ma krótkie, dobrze wchodzące biegi, ale brakuje 6-ego biegu (jak nie wiem! - możliwe, że spalanie wynika właśnie ze źle dobranej skrzyni). Druga sprawa to niestety problemy z wrzucaniem wstecznego przy zgaszonym silniku (niezbędny to blokady skrzyni). Wchodzi 3-4/5 (kiepsko...).
5,0
Układ jezdny
Tutaj Leon zasługuje na najwyższą możliwą ocenę. Żadne z aut jakimi jeździłem (na dłuższych czy krótszych dystansach) nie miał tak precyzyjnie zestrojonego układu kierowniczego z zawieszeniem. Wprawdzie zawieszenie jest twarde i nie zawsze przez to komfortowe, ale radość z jazdy daje nieziemską. Auto na dobrych oponach wprost klei się do drogi, a koleiny to dla niego żaden problem. 5+ jak nic!
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić. Wiele osób narzeka na brak widoczności w tylnej szybie - owszem, przy manewrowaniu rzeczywiście wiele nie widać, ale dzięki temu człowiek ma okazję nauczyć się jeździć na lusterka - a to dużo bardziej wartościowa umiejętność. Tym bardziej, że lusterka w tym aucie są doskonale dopasowane jeśli chodzi o rozmiar i ustawienie. Jedynie przednie słupki są szerokie i mocno położone i podczas długich zakrętów (szczególnie w lewo) trzeb się wychylać i patrzeć na drogę w bocznej szybie. Za to duży minus...
3,0
Ergonomia
Dałbym może nawet 4, ale: - schowek z przodu jest zdecydowanie za mały (żaden atlas tam nie wchodzi) - dobrze, że jest jeszcze jeden pod siedzeniem kierowcy (ale do niego też niewiele się mieści); - uchwyt na kubek z przodu i schowek za nim są irytująco niefunkcjonalne - wystarczyło przesunąć je 3-4 cm do środka auta i byłoby super; - po zamontowaniu podłokietnika (który kosztuje krocie, ale jest bardzo wygodny) nie mamy uchwytów na kubki (pozostaje jeden po popielniczce, o którym pisałem wcześniej); - skrajnie irytująca jest niedomykająca się klapa bagażnika! Gdy mamy otwarte którekolwiek drzwi - zamknie się zawsze, ale gdy reszta drzwi jest zamknięta to klapą trzeba mocno trzasnąć - inaczej tylko się przymknie, ale nie zamknie do końca (gdy człowiek ma dziecko na ręku i zakupy w drugiej ręce, a auto już centralnie zamknięte i kluczyki schowane w kieszeni to jest to skrajnie denerwujące...)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie: 5, wentylacja: 3. Auto grzeje się w środku szybko i nawet przy siarczystych mrozach idzie je elegancko ocieplić. Gorzej z wentylacją. Przy deszczu praktycznie zawsze trzeba włączać klimę żeby suchym powietrzem powiało po szybach...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jak na ten segment jest dosyć. Jechałem w góry z trzema dorosłymi pasażerami i nie było żadnych problemów. Bagażnik na takie wyjazdy też o dziwo wystarcza (wiadomo, że nie można ze sobą zabrać całego garażu, ale jak na tą klasę jest OK). Byłoby 5, ale \"właz\" bagażnika jest totalnie nieustawny. Dużo mniejsza Corsa pomieści w sobie małą lodówkę czy pralkę. Leon - za nic w świecie...
4,0
Wyciszenie
Przy dobrych oponach jest bardzo dobrze. Przy 130km/h spokojnie można rozmawiać z pasażerem z przodu. Przy słabszych oponach niestety hałas przenika do środka i trzeba dość mocno zgłośnić radio (dobrze, że ma system automatycznego podgłaśniania). Nie wiem niestety jak to jest w innych autach z tego segmentu więc nie będę tu za dużo marudził :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie to tak: - w serwisie - zdzierstwo, złodziejstwo, tandeta, fuszera i jeden Bóg wie co jeszcze... 560-1300 zł za przegląd (wymiana oleju i filtra - 560...)... - u innych mechaników: bajka! Za pełny przegląd na 60 tys., wraz z wymianą wszystkich klocków, świetnym olejem, filtrami, wymianą opon - 460zł :-) - zużycie paliwa za wysokie! Miało być 4,3 w trasie, 6 w mieście... Żeby zejść poniżej 6 litrów trzeba jeździć 100km/h i nie wyprzedzać prawie niczego, a jak wyprzedzać to powoli i na V biegu... 6.4 - 6.6 to norma przy względnie dynamicznej jeździe (115km/h na trasie)
4,0
Stosunek jakość/cena
Szkoda, że krótko po tym jak kupiłem swoje auto z wyprzedaży poprzedniego rocznika to weszły oferty o kilka tysięcy tańsze z bogatszym wyposażeniem... Ale tak to jest jak się kupuje auto nowe :( Poza tym może być - auto warte jest swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z usterek to wymienianą miałem tylną szybę bo ogrzewania na kilku paskach siadło i podsufitkę, ale to z winy tego, że auto przez rok stało w salonie i ktoś ją upaćkał... Poza tym nic, nic, nic... Ideał!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic... Ideał! (tu nie ma co więcej pisać ;-))

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Leon II

Liczba wpisów: 26

Seat Leon II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Leon II