Bardzo dobry samochód w swojej klasie.
Piękna stylistyka nadwozia (choć to oczywiście rzecz gustu), miłe wrażenia z jazdy.
Kiedy trzeba oszczędny, kiedy trzeba dynamiczny.
Wygodny zarówno w jeździe miejskiej jak i na dłuższe podróże.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik cichutki, dynamiczny, znakomicie zachowuje się zarówno w jeździe oszczędnej jak i w sytuacji gdy potrzeba zdobyć trochę więcej mocy.
W zalecanej jeździe ekonomicznej do 2k obrotów troszkę mułowaty, jednak napiera charakteru w okolicach 2,5-3,5 tys obrotów.
W zupełności wystarczający do normalnej jazdy przy tej masie pojazdu.
4,0
Skrzynia biegów
dobrze dobrane przełożenia, choć zdecydowanie brakuje szóstego biegu do jazdy przy prędkościach powyżej 120 km/h.
5,0
Układ jezdny
zawieszenie sztywne, dobrze trzyma się drogi, przyzwoicie wchodzi w zakręty nawet przy większych prędkościach. Pasażerowie na tylnych siedzeniach nieco narzekali przy większych wybojach, ale z punktu widzenia kierującego ocena bardzo dobra
Komfort
5,0
Widoczność
z pozoru małe okienka boczne z przodu i niewielka tylna szyba, zaskoczyła miło całkiem przyzwoitą widocznością.
Przód - bardzo dobra widoczność dodatkowo zwiększona prze wycieraczki schowane nietypowo w słupkach.
Lusterka troszkę dziwacznie cofnięte - kwestia przyzwyczajenia.
3,0
Ergonomia
Przyzwoite rozmieszczenie przyrządów, regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, oraz regulacja fotela pozwala na wygodne ustawienie się w pojeździe.
Trochę razi brak możliwości większego przyciemnienia zegarów w czasie jazdy nocą.
Miejsce na kubek umieszczony nieco bez sensu przed lewarkiem biegów służy raczej jako miejsce na komórkę lub klucze. Miejsca na kubki umieszczone za lewarkiem, służą raczej pasażerom niż kierowcy.
Kawę należy więc pić na postoju, a nie w czasie jazdy :)
Trochę brakuje podłokietnika i schowka po lewej stronie kierownicy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Właściwie wszystko bez zarzutu.
Klimatyzacja manualna spełnia swoją funkcję, wentylacja cicha, otwory umieszczone klasycznie, zapewniają odpowiednie rozprowadzenie powietrza, ciężko się do czegoś przyczepić.
może jedynie do braku możliwości całkowitego zamknięcia otworów wentylacyjnych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochodzik do dużych nie należy, jednak zarówno z przodu jak i z tyłu jest sporo miejsca na wygodną jazdę dla słusznych rozmiarów 4 osób.
Przy trzech osobach na tylnym siedzeniu jest już nieco ciasno.
Bagażnik przyzwoitej wielkości, w zupełności wystarczający w tej klasie samochodu.
5,0
Wyciszenie
Samochód cichutki, silnik miło mruczy w pełnym zakresie obrotów, bez nieprzyjemnych dźwięków, brak niepotrzebnych wibracji.
Prawdziwa przyjemność w długiej jeździe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
katalogowe średnie 4,5 l cieżkie do uzyskania, ale nie niemożliwe. Wymaga jazdy z prędkością 60-70 km/h, praktycznie bez używania pedału gazu.
Dla normalnej jazdy mieszanej: ok 5,5 l, dla autostradowej 130-140 km/h spalanie jest na poziomie pow. 6 l
Na naprawy samochód za świeży.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja 1.6 CR z wyposażeniem Reference, to koszt ok 60 tys PLN. Nie mało, jednak za te pieniązki dostajemy całkiem dobrze wyposażony, wygodny i przyciągający oko samochód z klimatyzacją z dobrym ekonomicznym i elastycznym silnikiem
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak oceny
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak oceny
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CR 105KM 77kW
[l/100km]