Silnik
: silnik o barodz dużym potencjale - przyszły sezon, modyfikacje na na ponad 300 KM.
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z wyboru, aczkolwiek był to głos rozsądku. Szukałem mocnego hacthbacka. Wśród kandydatów był Focus RS, Golf GTI i Megane RS. Ale właśnie ze względu na walory użytkowe, ekonomiczność, dostępność tuningu i cenę zakupu zdecydowałem się na Leona.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ze względu na silnik właśnie wybrałem grupę VAG. Bardzo dobra moc i elastyczność przy niższym spalaniu niż konkurencja. Przy wyskoich temperaturach > 28 st C czuć, że auto jest mniej żwawe - intercooler nie daje już rady (wymiana coolera na od Audi S3 na następny sezon).
3,0
Skrzynia biegów
jest to słaba strona Leona :( zwłaszcza trzeci bieg ciężko wchodzi gdy chce się zrobić czas 0-100. Niestety w serii nie da rady do 100 na dwójce. Podobno short-shifter poprawia wbijanie biegów - mod w planie na następny sezon.
4,0
Układ jezdny
Jest nieźle, oczywiście twardo, koło Pirelli P zero 235/35 R19. Niestety elektrycznie wspomagany układ nie daje takiego czucia koła jak w Focusie. Ford skręca lepiej :)
Komfort
4,0
Widoczność
mimo dużych słupków tylnich nie mam problemów z parkowaniem przodem ani tyłem - podobnie jak w Focusie.
4,0
Ergonomia
Wnętrzne wygodne, wszystkie pstryczki w zasięgu i w miare rozsądnych miejscach - poza gniazdkiem zapalniczki znajdującym się przy hamulcu ręcznym. Niestety podłączanie nawigacji do tego gniazdka nie jest zbyt wygodne - lepsze jest usytuwaonie gniazdka w konsoli środkowej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To co mnie irytuje, to całe to elektroniczne sterowanie nawiewem - nie da się np ustawić nawiewu jednocześnie na szybę przednią i na inny kierunek. We wszystkich moich poprzednich autach nie było z tym problemu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotele kubełki, ale ja 100kg kloc się jeszcze mieszczę :) pozatym to jest kompaktowy hacthback, spokojnie dla 4-osobowej rodzinki. Jest troszeczkę mniejszy od Focusa.
4,0
Wyciszenie
W takim aucie ciężko oceniać wyciszenie. Jak dla mnie to silnik mógłby być głośniejszy nawet. Przy spokojnej jeździe nie da się poznać co to za auto. Opony Pirelli P zero trochę słychać - ale to jest cena ich osiągów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
potwierdzają się moje oczekiwania, autem jeszcze się trochę bawię, zrobiłem dopiero 1500 km - średnie spalanie przy eksploatacji w mieście 10,5-11 litrów.
Trasa na tempomacie (trasa S7, odcinek Ostróda - Elbląg)
100 km/h - 6 l
120 km/h - 7,2 l
140 km/h - 8,6 l
180 km/h - 14,2 l :D
5,0
Stosunek jakość/cena
nie ma nic lepszego w tej cenie i o takich osiągach i walorach użytkowych. DOSKONALE
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic mi się jeszcze nie zepsuło ale niestety są niedoróbki projektowe z fabryki:
1. przeciekająca plastikowa listwa na masce od strony szyby - zbiera się tam woda i wylatuje sobie przy otwarciu maski wprost do komry silnika lub powoli przesącza się na matę wygłuszającą maskę
2. nieszczelność parownika kilmatyzacji - przy ostrym przypieszaniu odparowana woda drobnymi kropelkami przedostahje się do kabiny koło nóg pasażera.
3. zacięła się zasłonka szyberdachu od strony kabiny - sam szyberdach działa ale osłonki nie da się odsunąć do końca przy zamkniętym oknie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic jeszcze się nie stało, ale się stanie za kilka lat pewnie - czyszczenie nagaru z kolektora dolotowego. Podobno powszechna bolączka silników z bezpośrednim wtryskiem ( TFSI, TSI, GDI). Wymagane czyszczenie co 30 tys km i lanie dobrego paliwa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI Cupra 265KM 195kW
[l/100km]