Karoseria
: Auto robi wrazenie - ludzie ogladaja sie za tym autem.
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Jestem uzytkowniekiem tego modelu niecale 5 miesiecy (nowy z salonu). Po przejechaniu 9 tys, moge stwierdzic iz w tej wersji z silnikiem 1.6 i 102 KM silnik jest troche ospaly na wolnych obrotach. Dopiero po 3 tys obrotow pokazuje swoje oblicze. Wiec moje zdziwienie bo jest to jednostka 8 zaworowa (niepozadany doł w momencie obrotowym, poniewaz 8 zaworoki lepiej ciagna na wolnych obrotach a ta maszynka zachowuje sie jak 16 zaworowka - ciagnie na wysokich obrotach. Wielkie moje zaskoczenie ;-)
ogolnie silniczek nie jest zły ma troche malo mocy jak na dzisiejsze czasy, poniewaz jest to juz leciwa konstrukcja VW. Nie polecam zylowania tego silnika na dluzszych odcinkach powyzej 140 km/h - wir w baku ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Seat probojac nadrobic brak mocy w tej wersji zamontowal skrzynie o krotkich przelozeniach, to z koleji powoduje iz auto staje sie bardziej dynamiczne. Jedynka stosunkowo za krotka jak w kazdym niemieckim aucie z pod zanku VW. Uklad jest bardzo precyzyjny i zmiana biegow sprawie frajde. Przy zimnym silnikiu czasami moze byc problem z jedynka i dwojka - male opory. W moim modelu czasami pojawia sie problem ze wstecznym.
skrzynia ta jest berdziej zestrojana pod jazde po miescie duza elastycznosc. Na 5 biegu mozna z powodzoniem jezdzic 60 km/h majac 2000 obr/min.
Na trasie przy predkosci 130-140 km/h obroty rosna powyzej 4000 - jest to zbyt duzo a to z koleji przeklada sie na spalanie benzyny, ale cos za cos.
ogolnie jest to najlepsza skrzynia w aucie tego segmentu - probowalem przed zakupem Leona konkurencje.
5,0
Układ jezdny
Jest git ;-) zachowuje sie jak auto sportowe. Az zaluje ze niamam kasy na Cupre czy FR. Na rownej prostej nawierzchni pokazuje swoje oblicze trzyma sie drogi idealnie ja uwazam ze lepiej niz FOCUS.
Idealne prowadzenie (dobrze dopasowane i male kolko kierownicy
) pozwala na gwaltowne manewry na drodze bez obaw ze wypadniemy z drogi. Sportowy charakter.
Dla ludzi szukajacych wygody niepolecam bo zawieszenie twarde (sportowy charakter) Moj model ma felgi alumy 16. Na jazdach testowych jezdzilem Leonem z pakietem Sport Up kola 17 (fajnie to wyglada) i utwardzone zawieszenie - bylo troche zatwardo jak na polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki troche ograniczaja widocznosci - czasami trzeba uwazac w miescie na pasach bo mozna niezauwazyc przechodnia jak gwaltownie wtargnie na jezdnie ;-)))
Z tylu polecam czujnik parkowania - przydaje sie.
4,0
Ergonomia
jest ok. Troche lepsze mogly by byc materialy na desce rozdzielczej. Twardy plastik juz nieprzystoji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersje z climatroniciem - bez zastrzezen. Jezdze caly czas na trybie auto. Niewiem co to znaczy miec zaparowane szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta moze byc jest ok.
Leona II - bije swoich konkurentow siedzaniami, ktore sa w standarcie oraz pozycja kierowcy. Ma sie uczucie jak by sie siedzialo w sportowym wozku za gruba kase. Konkurencja w postaci Focusa czy Astry - niema co porownywac ;-)
Leon powoduje to z chce sie tym autem jezdzic i polykac kolejne kilometry.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach przy wlaczonym radiu trza zerkac na obrotomierz bo niewiadomo czy sie silnik kreci jest cicho naprawde cicho. Niestety powyzej 130 km/h juz nie jest tak slodko jest halasliwie - tu konkurencja jest lepsza.
wina bardziej lezy po stronie skrzyni biegow i wysokich obrotow silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O spalaniu niewypowiadam sie poniewaz mam ciezka noge ;-)))
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW
[l/100km]