Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Prowadzenie daję dużo przyjemności, jeśli tylko unikamy dziurawych dróg. Wraz z kupnem samochodu, zaczęły się bezcelowe, weekendowe przejażdzki po okolicy. Seat stanowi ciekawą alternatywę dla pospolitych i nudnych Golfów Auto polecam osobom, które oczekują dobrej dynamiki i niskiego spalania zarazem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, sprawia wrażenie jakby z każdych obrotów miał spory zapas mocy. Spalanie na niskim poziomie.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna 6 biegowa skrzynia o krótkich i płynnych przełożeniach. Nie ma mowy o żadnym haczeniu. Polecam shortshifter od Audi TT
4,0
Układ jezdny
Auto usztywnione i obniżone w stosunku do serii o 15mm. Ogólnie twardo jak na polskie drogi nie mniej jednak, na dobrych jakościowo drogach jeździ się wyśmienicie (zasługa również szerokich opon 225).
Komfort
3,0
Widoczność
Mocno pochylona tylna szyba oraz wysoka klapa ogranicza widoczność do tyłu. Lusterka zewnętrzne nie obejmują wystarczającego pola powierzchni. Na + zasługują cienkie słupki boczne i dobra widoczność na boki.
5,0
Ergonomia
Tutaj widać powiew niemieckiego porządku wprost z Audi A3. Wszytko uporządkowane, na swoim miejscu, auto obsługuje się intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja świetnie spełnia swoją rolę w gorące dni, natomiast sam nawiew jest bardzo skuteczny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca niestety wiele nie ma. Osoby mające powyżej 180 wzrostu mogą czuć dyskomfort z tyłu. Jest tam mało miejsca na głowę oraz nogi. Na szczęście problem ten nie występuje na przednich siedzeniach
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż się spodziewałem. 6 bieg pozwala zmniejszyć obroty przy wysokich predkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy moim dynamicznym stylu jazdy auto pali ok 7.5 l ON (80% miasto, 20% trasa), jednakże gdy się odpowiednio postaramy, powinniścmy osiągnąc wynik na poziomie 5l na 100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Leony w wersji Top Sport są trochę przecenione na rynku wtórnym. Wpływ na taką cenę może mieć specjalny wygląd oraz ograniczona podaż
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Parę denerwujących usterek typu przepalony bezpiecznik, wybity sworzeń wahacza, ułamany przycisk od ESP.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic poważnego się nie przydarzyło, oby tak dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi PD Cupra 150KM 110kW
[l/100km]