Generalnie super autko za naprawdę rozsądne pieniądze. Genialny silnik 1,9 TDI, świetny układ jezdny, wygląd jak dla mnie ponadczasowy. Czuć w tym aucie klasę, ma coś w sobie mimo drobnych niedoróbek (które auto ich nie ma?). Polecam wszystkim, którym nieobce są emocje związane z posiadaniem pięknego, ekonomicznego i sprawdzonego autka, a którzy nie chcą mieć dość oklepanej w naszym kraju Skody Octavii. Jedynie bagażnik przemawia na korzyść tej ostatniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jak to VW TDI - kultura pracy silnika na zimno pozostawia wiele do życzenia, ale osiągi i spalanie rewelacyjne. Wydaje się, że autko ma więcej niż 90 KM, na skrzyżowaniach potrafi "objechać" teoretycznie lepsze auta. Rewelacyjnie elastyczny, jeśli trzymamy go powyżej 1900 obr/min. Ogólnie to mój pierwszy diesel i jestem mile zaskoczony. Nawet klekot mi tak bardzo nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia rewelacyjna, bardzo precyzyjna, biegi wchodzą z miłym "klikiem". Poprzednio miałem Lanosa i tu jest zdecydowanie lepiej. Bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zestrojony jest dość twardo, co czasem na miejskich dziurach potrafi zmęczyć. Ale do dynamicznej jazdy zawieszenie i układ kierowniczy nadają się idealnie. Chyba osiągnięto tu bardzo dobry kompromis między wygodą a prowadzeniem się auta. Jak dla mnie 5+.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest ok, z wyjątkiem widoczności na bok - mam 185 cm wzrostu, fotel odsunięty na maks i z boku widzę .... słupek środkowy. Na przejazdach trzeba się mocno wychylać żeby coś zobaczyć. To jest niewątpliwy minus. Do tyłu widoczność przeciętna, wysoki tył i mała pochylona szyba nie ułatwiają sprawy. Pomaga wyjęcie środkowego zagłówka, umiejętność jazdy "na lusterkach" mocno wskazana. Ogólnie przeciętnie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bez zastrzeżeń, wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, zegary czytelne, czerwone podświetlenie wskaźników nie męczy za bardzo o ile się je ściemni na maksimum. Ogólnie ok, jedynie przy rozłożonym podłokietniku ciężko zapiąć pas, ale to jest detal.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew przedniej szyby mógłby być większy, w wilgotne dni ma tendencję do parowania. Oczywiście klima rozwiązuje sprawę, ale tylko jeśli na zewnątrz jest powyżej 5 stopni (inaczej nie da się jej włączyć). Ogrzewanie bardzo dobre, oczywiście diesel nagrzewa się duuuużo dłużej niż benzyniak, ale taka już jego uroda. Za to jak się nagrzeje, dużo dłużej stygnie :))
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dość, zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Z tyłu miejsce raczej symboliczne, przy odsuniętych na maks przednich fotelach ledwo się tam mieszczę (185 cm). Samochód idealny dla rodzinki 2+1 lub dla 2 osób, dla 4-osobowej rodziny nie polecam z uwagi na brak miejsca z tyłu (bolączka wszystkich golfoIV-pochodnych aut: Octavii, A3, Toledo). Duży bagażnik - 340 l.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie naprawdę super, lepsze niż w Octavii z tym samym silnikiem (porównywałem oba auta). Leon ma dodatkowe uszczelki na drzwiach, komorze silnika i w tunelu środkowym. Generalnie jest super, choć oczywiście na zimnym silniku słychać charakterystyczny klekocik. Po nagrzaniu się silnika jest cicho, przy prędkościach rzędu 140-150 km/h można rozmawiać swobodnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomika jest rewelacyjna. Auto ma zbiornik 55 l, do rezerwy robię ok. 700 km tylko po mieście (krótkie odcinki, duże mrozy -25st). W trasie jest oczywiście mniej, ale jeszcze nie byłem w żadnej dłuższej trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem mojego Leona w promocji o 10 000 taniej, więc jak dla mnie wyszedł rewelacyjny stosunek jakości/ceny. Mam wszystko co potrzeba (TDI, ABS, 4xPP, klima, elektr. szyby przód) za niecałe 60 tys. PLN. Auto warte jest tych pieniążków.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż, po odbiorze samochodu z salonu usłyszałem dziwne stuki z układu kierowniczego - okazało się że w fabryce nie dokręcono do końca przekładni kierowniczej. Po dokręceniu jej (przebieg ok. 700 km) wszystko w porządku. Nie do końca przyczepione plastiki tylnej klapy - zrobione w serwisie. Generalnie z tyłu dochodzą do uszu nieprzyjemne dżwięki na wertepach, ale podobno ten typ tak ma (miękkie nadwozie). Jeszcze drobne parowanie reflektorów, ale też podobno normalne więc na razie olewam to. Poza tym wszystko ok i oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak (przebieg 4700 km), ale przy tym przebiegu to żaden sukces.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]