Wciąż jest to jeden z najładniejszych kompaktów i daje dużo frajdy z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak w TDI VW - rewelacyjna elastyczność, ale bardzo niska kultura pracy. Silnik jest też za głośny.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza lekko bez oporu. Skrzynia to mocna strona leona
4,0
Układ jezdny
Dobrze zestrojone zawieszenie dla amatorów szybkiej jazdy. Układ kierowniczy mógłby być trochę bardziej precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Problem jest jedynie z widocznością do tyłu. Można go łatwo rozwiązać przy pomocy czujnika parkowania.
4,0
Ergonomia
Dwie wady - pomimo regulacji fotela i kierownicy w dwóch płaszczyznach po zajęciu wygodnej pozycji okazuje się, że kierownica zasłania zegary. Ponieważ zegary świecą się zawsze po włączeniu zapłonu, łatwo zapomnieć o włączeniu świateł. Jest wygodnie i wszystkie potrzebne przełączniki są pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasem pojawiają się drobne problemy z odparowywaniem, ale rozwiązuje je klimatyzacja. Trzeba tylko dbać o czystość szyb i nie gromadzić w samochodzie piasku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Silnik pracuje za głośno, nawet jak na diesla.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie 6,9
maks - 8
min - 5,8
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wart swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie trudno stwierdzić. Samochód wyjechał z salonu z popsutymi pasami na tylnej kanapie. Poza tym jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]