Silnik
: Silnik jest niesamowity, mocny, oszczedny i elastyczny, nawet mimo uplywu lat wydaje sie jednym z lepszych na rynku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Przepalajace sie zarowki
5,0
Całokształt
Witam, swoj egzemplarz kupilem w 2010 r sprowadzony z niemiec, z salonu ok. 3000 zl wiecej niz wowczas w polsce z przebiegiem 140 tys. Ale oplacalo sie, 11 lat uzytkowania 0 awarii, przejezdzilem trasy od kijowa do splitu i nigdy mnie nie zawiodl. Spalanie srednio 6 l, a trasie ok 5,5 miasto ok 7, co przy tak dynamicznym silniku jest super wynikiem. Olej motul co 10 tys , co druga wymiana komplet filtrow. Generalnie bardzo niskie koszty eksploataci( klocki, rozrzad, filtry). Super samochod na trasy, aczkolwiek dla rodziny 2+2 juz za maly, za sztywny i za glosny w srodku. Dwumas wymienialem raz, turbina jeszcze bez wymiany (oryginal), ale nigdy nie gazowakem na zimnym. Polecam, ale warunkiem jest fajny egzemplarz, w dzisiejszych czasach wydaje mi sie bardzo trudne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 150 petarda, wyprzedzanie nim to sama przyjemnosc, zero stresu i zmeczenia jazda. Bezawaryjny pod warunkiem uzytkowania prawidlowego i regural ych wymian eksploatacyjnych
5,0
Skrzynia biegów
Krotkie przelozenia, 6 bieg daje komfort jazdy w trasie
5,0
Układ jezdny
Sztywny, zwinny i precyzyjny. Trwaly - podam przyklad mam opony letnie i zimowe w rozmiarze r17/45/225 i juz 10 rok w moich rekach a na ostatnim przegladzie amortyzatory 85 %.
5,0
Karoseria
Dobrze spasowana, ocynkowana. Samochod dwukrotnie poddawalem zabezpieczeniu antykorozyjnemu, niestety przez wadliwa gabka przy blotnikach z przodu, oraz przt plastikowych progach gdzie ciagle jest wilgoc ( bo gromadzi sie tam brod i piasek) pojawiac sie zaczyna korozja.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok w normie, tylna szyba mala ale hattbacki tak maja
5,0
Ergonomia
Wszystko ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, w miare szybko sie nagrzewa, zaparowane szyby szybko likfiduje, klima dziala aczkolwiek z biegiem lat nie jest juz taka sprawna i nawet po nabiciu osiagniecie temperatury 18 st na climatronicu praktycznie nie osiagalne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osob z przodu ok, tyl jest ciasny dla osob doroslych
3,0
Wyciszenie
Mi nie przeszkadzalo, ale odkad mam 2 dzieci to jest to bardzo duzy minus( dziecko z tylu przy jezdzie powyzej 130 km/h sie budzi, a zona nie slyszy co do niej mowie ). Bardzo duze znaczenie maja opony ( na 225/45 r17 goodyear f1 nie dalo sie jezdzic, na nowych dunlopach, verdstein lub yohchama juz bylo znosnie)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci tanie i ogolnodostepne, filtry 150 zl, rozrzad komplet ok 600, tarcze ok 500, dwumas 2000 zl
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry, aczkolwiek to juz sa samochody ponad 15 letnie i liczba usterek bedzie rosnac coraz szybciej. Jednak silnik ( w dobrym stanie) rekompensuje wszystko. Mam samochod sluzbowy vw golf 2020 r 1
6 d i wyjazdy w pojedynke na dluzsza trasa zawsze biore Seata. Radosc z jazdy jest taka sama mimo 11 lat uzytkowania. Dodam ze moge byc nie obiektywny gdyz seat leon 1 arl top sport to nawet dzis jedno z najladniejszych aut :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzaja sie z wiekiem, ale sa akveptowalne, u mnie problemy o oswietleniem ( czesto pala sie zarowki, aczkolwiek duzo tez zalezy od zarowek i oczywiscie trzeba zmieniac parami)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, aczkoleiek ciezko sie slyszy o dwumasach, turbinach itd.wdztstko zalezy jali trafimy egzemplarz. Jak mialem 170 tys wlaczylo mi sie przeladowanie turbiny, pojechakem do mechanika powiedzial ze moze jeszcze wytrzymac 10 tys a moze i 100 zalezy jak bede jezdzil, wytrzymala 180 tys i zalej smiga bez problemow
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 150KM 110kW
[l/100km]