Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

busz666, 9 lat temu
Silnik 1.9 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód stworzony jest, żeby zapier...ć. To właśnie Leonidas sprawił, że rozglądając się za kolejnym autem nie patrzę na nic, co ma mniej, niż 150 kucy.
4,0
Całokształt
Generalnie - jest fajnie. TOP SPORT to dobre auto za niezbyt duże pieniądze - zarówno do codziennego telepania się po mieście, jak i do zapieprzania po autostradzie. Zwłaszcza to drugie - bo na mieście te sto pięćdziesiąt koni pod maską męczy się, nie mogąc rozwinąć swoich skrzydeł. A kiedy już je rozwiną - czytaj: od wartości 2000rpm na trzecim biegu wzwyż - fruuuuuuniesz, człowieku! :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny. I w zasadzie dość ekonomiczny. Mój ma ponoć 200 tysięcy, ale nawet jeśli ma więcej, to wciąż nie mam się do czego przyczepić. Na mieście pali 7-9 litrów, na trasie - to już w zależności od ciężkości nogi - 5-8, ale górna granica to przy naprawdę ciężkiej nodze i zabawie na wysokich obrotach. A ten silnik tą zabawę lubi - i to bardzo! Jak tylko osiągnie temperaturę roboczą, uprasza się o mocniejsze deptanie pedału gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Działa. Nie ma się czego przyczepić. No, miałem jedną usterkę - wybieraki padły i trzeba było wydać sześć stówek - ale wydaje mi się, że u dziesięciolatka nie jest to niespodziewane.
4,0
Układ jezdny
Auto na szerokich gumach wygląda dobrze i trzyma się drogi bardzo dobrze. Przydaje się to podczas pokonywania łuków autostrad oraz dróg ekspresowych przy dużej prędkości. Przyjemne wrażenia.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku - przez przednią szybę widzisz tych, których za chwilę wyprzedzisz, a przez tylną spogląda się rzadko, bo na horyzoncie pojawił się znowu ktoś, kogo trzeba minąć. Widoczność z tyłu mogłaby być lepsza, ale mówię tak jedynie dlatego, że kiedyś cofając przypieprzyłem w drzewo i będę upierał się, że była to wina drzewa oraz ograniczonej widoczności przez tylną szybę.
4,0
Ergonomia
No cóż - wszystko, co kierowcy potrzebne podczas jazdy, znajduje się pod ręką i nogą. W moim modelu siedzi się praktycznie na podłodze ("sportowy" sznyt), ale ja to lubię. Wygodne, kubełkowe, skórzane fotele rozpalają gimnazjalistki i licealistki, ale nie wolno mi zapraszać do środka ani jednych, ani drugich. Nie żeńcie się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mnie tam się podoba i nie chcę narzekać, bo nie mam na co - w zimę grzeje, w lato chłodzi. U mnie klimatyzacja chodzi stale i nie wyobrażam sobie, by mogło być inaczej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten samochód jest zasadniczo dwuosobowy. kierowca i pasażerka mają z przodu wystarczająco dużo miejsca do w miarę komfortowej podróży. Z tyłu jest już gorzej, ale przejechaliśmy we czwórkę 1600 kilometrów do najbardziej wysuniętego na południe kawałka Chorwacji i wszyscy przeżyli. I bagaże dla całej czwórki zmieściły się również. Czyli jest dobrze.
3,0
Wyciszenie
Podczas jazdy po mieście jest w porządku. Dyskomfort zaczyna się od prędkości powyżej 130 km/h. Wtedy odgłos pracy silnika przeszkadza i przytłacza. Chyba, że ktoś go lubi - jak ja :) - wtedy dyskomfort jest mniejszy. Ale nie oszukujmy się - jak się zapieprza, to jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem dziesięciolatka ze stu siedemdziesięcioma tysiącami na wyświetlaczu, więc należy być gotowym na wydatki związane z eksploatacją. Jednakże mechanik twierdzi, że nie ma jeszcze co w nim wymieniać, a zmiana "dobrego na nowe" jest według gościa bez sensu. Toteż zasadniczo leję głównie paliwo i raz na -naście tysięcy wymieniam olej i filtry. Póki koszty utrzymania auta są normalne, tudzież normalne niskie, bo auto dużo nie pali. 7-9 litrów na mieście, a w trasie najczęściej wychodzi 6,5 przy dość dynamicznej jeździe. Bajka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jestem bardzo zadowolony. Kupiłem dziesięcioletniego TOP SPORT'a ze skórzaną tapicerką, malowanego jedynie w jednym miejscu - i to przy mnie, bo puknął go poprzedni właściciel praktycznie na chwilę przed sprzedażą :) - z piekielnym silnikiem i póki co małą awaryjnością. Dałem dwadzieścia tysięcy. Jest w porządku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56

Seat Leon I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Leon I Hatchback