opiniowane autko to Leon4 ARL czyli twardy klocek 4x4: twardy ze wzgledu na zawieszenie jak to w top sport, a klocek bo wazy 1570kg. fabryczne niuansiki mojej wersji to: stalowa plyta pod silnik, doskonale hamulce jak w audi tt: 312mm i 256mm (obie wentylowane, podobno wszytskie leony4x4 tak maja). pali srednio 2L wiecej niz zwykle tdi 110.
Wrażenia
5,0
Silnik
ARL, ladnie ciagnie z dolu, nie ma turbo dziury, wiekszosc wersji ma podobno gifty na hamowni, mojego nie mierzylem. kultura pracy jak to PD-ek ale na szczescie wersja top sport ma troche inny wydech (\"sportawy\":) dzieki temu klekot nie jest taki straszny
4,0
Skrzynia biegów
6 biegow wiec trzeba sie namachac ale jakos nie sprawia to klopotu...czasem trojka troche zgrzytnie przy zbyt szybkiej zmianie
3,0
Układ jezdny
kierowanie precyzyjne. na rownym asfalcie jest ok. niestety na diurach slabiutko. top sport jest troche twardszy i nizszy. bardzo podskakuje. nierownosci asfaltu gdzie octavia przechodzi 80kmh i nic nie czuc tutaj juz przy 55 sa niemiłe. dodatkowo fabryczne lekkie obnizenie i ospoilerowanie sprawia ze pokonanie polowy kraweznikow co innym autem staje sie niemozliwe. stalowa oslona pod slinikiem szoruje dosc czesto. juz wiecej nie kupie takiego twardego auta na nasze drogi. doskonale hamulce (jak w audi TT)
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzezen. do tylu srednio ale tego mozna sie spodziewac patrzac na to auto. mimo ustawienia fotela najnizej i dosc wysoko pociagnietej linii szyb mam wraznenie ze siedzi sie dosc wysoko.
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu. brakuje tylko serwotronika zamiast zwyklego wspomagania kierownicy jak to jest np. w starym A6
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzezen
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak to hatchback. na 2 osoby, wiecej tez sie da ale nie za czesto i nie za dlugo
5,0
Wyciszenie
tu niespodzianka. wyciszony lepiej niz golf IV. do tego \"sportawy\" wydech fabryczny daje fajny pomruk...w miare mozliwosci silnika na PD oczywiscie :) przy 180kmh nie jest ani cichy ale tez ani meczacy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie paliwa duzo wieksze niz przy np. lzejszym 1.9 tdi 110. pali prawie tyle co A6 2.5 tdi R5. to pewno przez to ze tyle wazy. min. trasa spokojnie(90-100): 5,9. trasa normalnie (100-130): 6,5-7,3, autostrada (180) 8,5, miasto (7-8,5). utrzymanie nieco drozsze niz np. golf iv tdi 110 (wieksze hamulce, grubszy stabilizator, opony zminie sie kompletami a nie parami), filtr+olej w haldexie)
4,0
Stosunek jakość/cena
w normie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za malo nim przejechalem na razie (12tysi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za malo nim przejechalem na razie (12tysi)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 150KM 110kW
[l/100km]