Świetnie jeździ, niezawodny, w miarę wygodny, każdemu się podoba. Model solidny, w średniej klasie prestiżu, nie jest to luksus saab, audi, lecz nie ma opinii wieśniarskiego burakowozu jak bmw czy golf, idealny dla mlodego czlowieka lub malej rodziny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest niesamowity, moc wystarczająca dla każdego, emocje gwarantowane, wyprzedzanie to przyjemność. Najlepszy silnik dla leona, potwór a jednocześnie ekonomiczny. Benzyny są lepsze na starcie, lecz na trasie nie mają żadnych szans, prócz Cupry. Przy 120 km jakieś 5,4 l i dopiero ma ochotę się rozpędzać. Miasto ok 7,6 nie ważne jaki styl jazdy, byleby nie stać w duzych korkach, bo wtedy rośnie. Klekot oczywiście jest, ale nawet przyjemnie brzmi w środku.
2,0
Skrzynia biegów
Zestrojenie skrzyni to już inna bajka. Z jednej strony 6 bieg na trasie idealny, z drugiej 1 i 2 za krótka, w szybkim ruchu ulicznym trudno sprawnie ruszyć, trzeba trzymać wysokie obroty (tu zdecydowanie lepsze są benzynowe), trzeba szybko zmieniać biegi, a i tak przeniesienie napędu nie wyrabia, chyba że masz napęd na 4 koła. Od 3 inne auta, które nas wyprzedziły na światłach zostają w tyle.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie, daje poczucie stabilności i przewidywalności. Twardy, ale bez przesady, zawieszenie pracuje przyjemnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki 5, do tyłu gorzej, ale tak to jest gdy kufer jest podniesiony do góry a okienko małe. Lepiej cofać na lusterka.
4,0
Ergonomia
Tu jest prawie wzorowo, deska bez szaleństw designerskich, lecz intuicyjnie wszystko tam gdzie powinno być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze, tak jak powinna, natomiast w zimie zanim diesel sie nagrzeje...:)
No, ale każdy oszczędny silnik wolno się nagrzewa, potem jest ok. Chyba że ma webasto, najlepiej grzeją dużopojemnościowe benzyny z gazem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autobus to to nie jest, lecz dla mnie w sam raz, lubię zwarte, przytulne wnetrze gdzie wszystko jest pod ręką. Przód ok dla każdego, z tyłu ciut mało miejsca.
3,0
Wyciszenie
Na parkingu slychać klekot, ale niektórzy to lubią. Na trasie powyżej 150 slychać silnik, ale to na plus bo leon dopiero jest w żywiole.
Podwozie wystarczająco wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata wymieniłem przewód od intercoolera, żarówkę i osłony przegubów, zacięło się składanie tylnej kanapy i brzęczy uchwyt od pasa pasazera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 150KM 110kW
[l/100km]