Silnik
: Nigdy wczesniej nie jezdzilem dizlem - to moj pierwszy taki silnik i wiem ze do benzyny juz nie wroce - dobre osiagi za nie duza kase.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: zapiekajace sie kierownice turbiny - ale to problem tylko tych ktorzy paluja na zimno i gasza ostro krecony silnik :)
Zawieszenie
: Problemy z belka tylnia w rocznikach przed 2003 ( rozwiazanie - inwestycja 500 zlotowa ;) )
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Prawdopodobnie przy zmianie samochodu bede znowu szukal leona z ostatniego rocznika pierwszego modelu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie dam 5 bo dzwiek nie kazdemu podejdzie - ale mi pasuje - zwlaszcza po zmianie tylniego tlumika na przelot - przyjemnie rezonuje. Dzwiek mi juz odpowiada. Samochod stworzony do jazdy po autostradach - mimo braku 6 biegu przyjemna przelotowa predkoscia sa okolice 140km/h - co mi w zupelnosci wystarcza. 4 razy jechalem trasa turyn-katowice - zawsze bezproblemowo docieralem do celu ze spalaniem nie przekraczajacym 7 litrow.
Wedlug mnie swietny silnik od X lat produkowany juz przez vw - rzadnym wiekszych wrazen polecam 150 konna wersje ktora po zmianie oprogramowania zapina juz naprawde dobrze. 110 - to przyjemny ekonomiczny silnik o przyzwoitych osiagach.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra - nie moge narzekac - czasem problemy z wbijaniem wstecznego biegu. Przy 110 tys padl docisk sprzegla - ale to wina zabawy ze sterownikiem silnika i przesadzonym momentem obrotowym ;) .
3,0
Układ jezdny
Na nasze drogi przecietne - wersja sport ma lekko obnizone zawieszenie wzgledem standardowej zawiechy i czasem na naszych drogach mocno stuka. Tylnia belka w modelach przed 2003 rokiem porodukcji ma problemy z wybijajacymi sie gumami - jedyne 500zl wymiana ;) . Na zachodnich autostrachach i drogach - zawieszenie na 5. Wiec srednia 3.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu srednia - zeby nie napisac slaba. Przod boki , widocznosc w lusterkach - dobra.
3,0
Ergonomia
Srodek , ladny , czytelny i z niezla ergonomia. Materialy jak na ta klase - wedlug mnie oczywiscie - na calkiem niezlym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wedlug mnie dziala bardzo dobrze - pod warunkiem nie oszczedzania na wymianach filtra przeciwpylkowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze , z tylu dla wiekszych osob ciasnawo . Zwlaszcza srednio na jeza ;) z miejscem na nogi z tylu.
5,0
Wyciszenie
Zalezy jak kto lubi silnik dizla i jego dzwiek - mi on odpowiada. Przy 130-140km/h na autostradzie mozna swobodnie rozmawiac.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tak dosyc spory i ciezkawy samochod bardzo dobre. Srednio 6.5 - 7 litra na 100km a czasem mam ciezka noge. Wiec spalanie jak dla mnie na 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest niezle - ceny sa ciut nizsze niz golfa IV a jakosc wedlug mnie ta sama - plus ladny wyglad ( w srodku i z zewnatrz) i wdzieczna baza do tuningu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemem dla mnie byly obierajace sie i nie estetycznie wygladajace raczki na drzwiach - ale pomoglo ich dokladne oczyszczenie i malowanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie bylo problemow oprocz wymiany sprzegla - ale to padlo z moiej winy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]