Silnik
: Sławne 1.9 TDI. Silnik wprost idealny i nie powiem nigdy złego słowa o nim.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Dwumasowe koło zamachowe
Zawieszenie
: ogólnie
Silnik
: Turbina
5,0
Całokształt
Auto jedno z najpiękniejszych w danej klasie. Ludzie często się za nim oglądają. Bardzo podatny na tuning (oczywiście w granicach dobrego smaku). Jednostka napędowa nie do zajeżdżenia. Blacharka na bardzo dobrym poziomie (nic nie gnije o ile nie było wcześniej kolizji w tym miejscu). Moc na bardzo przyzwoitym poziomie (myślę o podkręceniu go na 140KM). W zasadzie mógłbym wiele dobrego napisać o tym samochodzie, bo taki też jest.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mogę powiedzieć żadnego złego słowa o jednostce napędowej. Pomimo przebiegu rzędu 300kkm chodzi idealnie, dynamiczny, trzyma parametry katalogowe. Jeśli się dba o wymiany oleju i regularnie przegania na autostradzie to nic złego się nie dzieje. Poza tym podatny na modyfikacje. Jedynym mankamentem jest to że trochę zbyt mocno klekocze.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo płynnie. Trochę zbyt krótka 1 i 2. Ale w zasadzie jest doskonale.
5,0
Układ jezdny
Tu istny kozak w tej cenie i segmencie. Na kapciach 225/45/R17 oraz sprężynach Eibach Pro-Kit -30mm/-25mm. Idzie na zakrętach jak po szynach. Jest oczywiście twardo i o większym komforcie nie ma co mówić, ale coś za coś i wiedziałem na co się piszę.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj bardzo przeciętnie. zawracanie w zasadzie tylko na lusterka boczne, a i tak nie czuję się pewny. W nocy jak poleje to osiedlowe parkingi to istna męka. Ale czego się nie robi dla wyglądu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nauka tego co, gdzie i z jakiego powodu tam jest zajęło mi 3 minuty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ręczna klimatyzacja daje radę nawet w największe upały. Należy jedynie pamiętać o regularne napełnianie i odgrzybianie. Jedynym minusem, że nie można włączyć klimy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu ciasno... Komfortowo mogą jeździć maksymalnie 2 osoby z tyłu co najwyżej przeciętnego wzrostu.
3,0
Wyciszenie
Trochę głośny diesel. W środku też jest nie co gorzej niż konkurencja, ale do 120-130km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczne auto, koszty eksploatacyjne na bardzo doskonałym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydając nie całe 14 tysięcy złotych. Dostałem samochód który nigdy jeszcze mnie nie zawiódł, małym minusem jedynie są plastiki wewnątrz które nagminnie skrzypią przy większych przebiegach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez półtora roku (ok. 40kkm przejechane) wymienianych było kilka pierdół, ale koszt rzadko kiedy przewyższał 100PLN (termostat, czujnik temperatury, poduszki skrzyni, gumy stabilizatora etc.).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłoby doskonale gdyby nie fakt, że o turbinę w ASV trzeba bardzo dbać, aby jej nie zniszczyć. Poza tym kończy mi się dwumas.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]