Trochę głośny jak jest zimny ale potem szczególnie w trasie praktycznie niesłyszalny, słychać tylko szum wiatru. Krótki moment od 1800 do 2500 obr. Jestem jeszcze przyzwyczajony do ciągnięcia benzyniaka spokojnie do 4000 :) Na trasie czuć różnicę ale lepiej wyprzedzać z wyższego biegu odwrotnie jak w benzynie. Na pewno dużo lepsze wrażenia przy 130KM i momencie 320 :) ale trzeba uważać na paliwo bo tam są pompowtryskiwacze
4,0
Skrzynia biegów
Czasami 5 gorzej wchodzi
3,0
Układ jezdny
Jeździłem wcześniej Astrą II Sport benzyna, która miała dużo lepsze trzymanie w zakrętach ale przy dieslu w Leonie (cięższy przód) nie ma co oczekiwać rewelacji
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu do Astry troche wyższy tył lekko ograniczający widoczność do tyłu
5,0
Ergonomia
Ok. Najbardziej odczuwalny brak miejsca na butelkę itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik super
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu masakra ale jeżdżę w 2 osoby, z przodu może być
4,0
Wyciszenie
Tylko zimny trochę za głośny
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na diesla może być
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniam olej, filtry, robię przegląd klimy czyli standard. Bez usterek, tylko w ASO na Wrocławskiej przy wymianie rozrządu chcieli mnie naciągnąć na nowy wałek rozrządu i szklanki za 2700zł (oryginał z Hiszpani). Wałek i szklanki Ruville można kupić za 856zł. Gość wciskał mi kit, że wałek nie jest oryginalny, że ktoś kiedyś coś kombinował przy tym wałku, rozwiercał itp. Sprawdziłem wałek u 2 mechaników i każdy powiedział, że jest idealny (zużycie krzywek 0,1mm czyli dopiero \"dotarcie\" :)). Nawet jest logo Audi i VW na wałku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]