Silnik
: 180 Koni robi robotę. Kultura pracy również na konkretnym poziomie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Pompa SAI i zdiagnozowanie nieszczelnośći.
Silnik
: Cewki zapłonowe.
4,0
Całokształt
Autko nie jest doskonałe, bo takiego jeszcze nie miałem. Ale Leon wart uwagi. Przy dobrej instalacji LPG (polecam Chrzanów SpeedGas) również ekonomiczne. Ceny części nie odstraszają. Zawieszenie wyjątkowo trwałe. Silnik... no nigdy VAG nie lubiłem, ale 1.8T w wersji AUQ wyszedł im bardzo dobrze. Jedynie wada fabryczna - cewki zapłonowe. Dwumasa występuję, ale żywotność baaardzo duża wraz z turbioną. Jedynie ekogadżety typu pompa SAI i combi-valve psocą, ale można się ich pozbyć( po tym koniecznie wykasować z oprogramowania ECU). Ogólnie polecam. W wersji TOP SPORT cieszy oko i cieszy szyyyybką jazdą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek jak na VAG można powiedzieć - dawno nic im tak dobrze nie wyszło. Nic w nim sie nie dzieje oprócz padających z czasem ekogadżetów i pięta achillesowa - cewek zapłonowych. Lubi tez przy większym przebiegu wziąść olej, ale w końcu turbo jest. Ja na 10 000 dolewam ok 0,6l. Polecam bo tez przyjemnie mrurczy silnikczek i swista turbinka.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów bajka jak dla mnie. 6 bieg typowo na trase. Nie jest precyzyjna i jak jest zimno biegi ciezko wchodza, ale przez pare metrów. Olej wymieniłem i różnicy nie ma.
4,0
Układ jezdny
Trzyma sie drogi w przyzwoity sposób. Podstawa - dobre opony i sprawne hamulce. I oczywiście zawieszenie. Jeszcze w nim nic nie robiłem...jedynie łożyska w kołach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność zastrzeżen nie można mieć.
3,0
Ergonomia
Prawie dobrze. Dużo schowków, uchwyt na kubek. Jakoś plastików na dobrym poziomie. Choć tył trzeszczy...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi jak trzeba. Szyby z tyłu czesto parują. Jeśli idzie o ogrzewanie szybko robi sie ciepło i nawiew nie jest ąz tak głośny, a wydajny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca do 177 cm ok. Z tyłu ludzie sięz mieszcza. Podrózuje sie dość wygodnie w fotelach od TOP SPort. Bagażnik przez zbiornik toroidalny i pelny zapas troche sie zmniejszyl, ale tylna kanapa jest składana wieć również na PLUS.
3,0
Wyciszenie
Dużo zależy od opon. Ogolnie cicho. Jedynie na zakrętach słychac plastiki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są na srednim poziomie. Nawet trochę niżej. Wszystko idzie dostać w oryg. i zamiennikach. Troche dużo pali... ale ludzie to 180 KM w Turboi benzynie. Polecam LPG. Ja nie widzę różnicy między PB, a LPG. Za instalacje dałem 2900 zł w SpeedGaz Chrzanów. Polecam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja za swojego Leona przepłaciłe bo mogłem kupić taniej. Ale za to mam zadbanego. Warto szukać dobrego egzemplarza bo dużo trupów zaniedbanych, ale źle traktowanych jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A to migało podświetlenie zegarów 5 min roboty, działa, A to przycisk się przycina, obieg zamkniety padł, w polowie otwarty jest, Ekranik od climatronica jest wylany co jest chyab plagą tego modelu i nie tytlko...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie stałem na awaryjnych ani nie musiano mnie holować. 3 lata i zrobiłem LEONem ponad 35 tys i nic się nie dzieje. Jedynie pompa SAI padła to wywaliłem Ją i całe oprzyrządowanie. Cewki zapłonowe, niestety dość szybko padają, ale to wada fabryczna tych modeli. Silniczek krokowy zintegrowany z przepustnića lubi podbijać obroty na jałowym biegu, ale ta wersja tak czasem ma.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 20V 180KM 132kW
[l/100km]