Układ hamulcowy
: Hamulce żylety, nie jedno mocniejsze auto może się zawstydzić.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z autka, zrobiłem nim póki co 10tys. Jest bardzo dynamiczny i ma świetne hamulce. Części są bardzo łatwo dostępne i w średnich cenach, na pewno droższe niż do Opla, którego miałem wcześniej. Rozrząd kompletny (+ pompa wody i amortyzator paska rozrządu) kosztuje 1000 zł (rouville), za sprzęgło dałem 600 zł, Zawieszenie jest tanie i proste w obsłudze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moim zdaniem udana jednostka. Zadziwiło mnie, że 20V może być tak elastyczne (elastyczność świetna w porównaniu do japońskich 16V), ale to pewnie zasługa zmiennej fazy rozrządu. Do 3000rpm dość spokojny i cichy ale ma przyzwoity moment, powyżej 3 tys naprawdę nieźle ciągnie i zdecydowanie fajnie brzmi:) Ogólnie jak to w niemieckim rozwiązaniu moc jest rozłożona w całym zakresie. Spalanie raczej średnie. Motor świetny do dynamicznej jazdy szczególnie w trasie (do 150 km/h).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna, biegi wchodzą gładko. Zdarza się, że jedynka trochę haczy. Zestopniowana jest raczej na trasę niż na miasto. Między 1 i 2 jest duża różnica, co utrudnia bardzo szybkie ruszanie z pod świateł.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie zawieszenie i hamulce to największe zaleta LEONA. Zawieszenie uwielbia kręte drogi, naprawdę super jak na kompakta. Oczywiście coś za coś, bo jazda po dziurawych drogach nie jest ani trochę przyjemna. LEON jest raczej twardy.
Hamulce są rewelacyjne, mało które auto tak hamuje! Ja byłem bardzo zaskoczony ich sprawnością.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w LEONIE jest taka sobie. Szyby są duże, ale tyłek jest bardzo zadarty co utrudnia cofanie (z przyczepką już w ogóle dramat:)). Przednie słupki dość skutecznie zasłaniają np. pieszych na pasach gdy skręcasz w lewo... Na pewno widoczność nie jest atutem leona, ale za auto to wygląda świetnie nawet teraz!
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu (jak w każdym niemieckim aucie:D). Ja mam wersję wyposażenia SPORT, a w niej kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, kubełkowe fotele z głębokim siedziskiem, podłokietnik, skórzana kierownica - jak na kompakta full wypas wygoda z klasy wyżej! Auto ma 12 lat, a praktycznie nic nie skrzypi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W Zimę jest ciepło, w lato chłodno - klimatronik robi swoje. W zimę autko nie paruje, co jest dużym plusem. Silnik bardzo szybko się nagrzewa, co jest plusem w przy krótkich trasach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
LEON jest taki jak powinien być, dużo miejsca z przodu. Z tyłu miejsca jest tak sobie, ale za to siedzisko jest raczej głębokie (trudno mi coś mówić, bo nigdy w leonie z tyłu nie jechałem:))
Z bagażnika jestem bardzo zadowolony, jest naprawdę duży i bardzo funkcjonalny. Kanapa z tyłu dzielona, co również na plus.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli nie kręcisz silnika powyżej 3,5 tys. jest cicho i przyjemnie, a potem... jest szybko i radio samo się pogłaśnia gdy dajemy rakietę:)
Do 130km/h jest fajnie, powyżej 140-150km/h robi się już raczej głośno, ale w Polsce rzadko da się tyle pojechać:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam wrażenie, ze mój leon pali mniej niż innych, którzy komentowali:) Może dlatego, że mój silnik gazu nie poczuł:) Moje takie całkiem średnie spalanie to 7,5/100km gdzie 60% to miasto Kraków (aka Korków), a 39% to trasa (głównie E7), i 1% autostrada:)
Najmniej udało mi się spalić 6,3 przy jeździe 80-100km/h. Najwięcej LEON spalił mi 9 w Krakowskich korkach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nawet dzisiaj wygląda świetnie, jeździ też super. Technicznie to VW, więc trudno o coś lepszego:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie LEON nie sprawia wielu problemów. Jedyna wada to, że czasem zgłasza jakieś śmieszne dalekie od prawdy błędy np. że EGR nie działa, albo że temperatura silnika jest za wysoka. Błędy pokazują się przy zapalaniu na zimnym silniku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam LEONA rok, ma przejechane 180 tysięcy i nic poważnego się nie popsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW
[l/100km]