Silnik - bardzo tani w naprawach, bierze olej, przyzwoita dynamika w mieście a na autostradzie wybieram raczej prawy pas :) .
Skrzynia biegów- dość krótka więc na autostradzie trzeba liczyć się z obrotami 3500 obr/min +. Biegi wchodzą pewnie.
Układ jezdny- wspomaganie kierownicy to nie poziom yarisa ale na pewno nie zmęczymy się prowadząc leona. Układ kierowniczy jest precyzyjny a auto nie podpiera się lusterkami w zakrętach.
Karoseria- niestety ale pojawia się tutaj ten sam problem jak w a3 i golf czyli rdza na prawym błotniku przez źle zaprojektowane nadkole :/ .
Hamulce- bardzo dobrze dozowalne i hamują całkiem dobrze.
Widoczność - prawe lusterko za małe, tylna szyba bezużyteczna a reszta w normie.
Ergonomia - trasa 200km bez problemu, większych nie robiłem więc nie wypowiem się.
Wentylacja i ogrzewanie- klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, w zimę nie można narzekać na gorący nawiew jednak podgrzewanie tylnej szyby poddało się i nie działa na 80% powierzchni szyby (popękane ścieżki na szybie).
Wyciszenie - do 120 km/h jest dobrze a przy szybszej jeździe (140-160km/h) jest za głośno aby komfortowo jechać.
Przestrzeń dla kierowcy - 188 cm wzrostu = problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i miejscem na prawą nogę.
Przestrzeń dla pasażerów - w środku spokojnie zmieszczą się 4 osoby 180 cm wzrostu i nie będą narzekać na miejsce na nogi czy głowę. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej dla ozdoby ponieważ nikt nie chciałby siedzieć tam dłużej niż 5 minut :/ .
Audio - podstawowe radio seat sound system na CD gra przyzwoicie, nic nie trzeszczy a dzięki dobremu spasowaniu wnętrza basy nie wprawiają plastików w wibracje.
Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat).
Wymiana kompletnego zestawu rozrządu, klocków i tarcz (przód i tył),olej + filtry, nabicie klimatyzacji, rolka od paska alternatora i przegląd całego auta po zakupie to koszt 2000zł (części + robocizna).
Instalacja gazu (sekwencja BRC) - 2700zł za instalację i przegląd zerowy oraz 200zł za przegląd coroczny z wymianą filtrów instalacji.
Auto bardzo dobrze chodzi na gazie.
Spalanie - 7-8 litrów gazu, benzyna praktycznie identycznie.
Oświetlenie - światła mijania zdecydowanie za słabe patrząc na dzisiejsze standardy.
Czy kupiłbym ten samochód ponownie? Raczej tak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik - bardzo tani w naprawach, bierze olej, przyzwoita dynamika w mieście a na autostradzie wybieram raczej prawy pas :) .
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów- dość krótka więc na autostradzie trzeba liczyć się z obrotami 3500 obr/min +. Biegi wchodzą pewnie.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny- wspomaganie kierownicy to nie poziom yarisa ale na pewno nie zmęczymy się prowadząc leona. Układ kierowniczy jest precyzyjny a auto nie podpiera się lusterkami w zakrętach.
3,0
Karoseria
Karoseria- niestety ale pojawia się tutaj ten sam problem jak w a3 i golf czyli rdza na prawym błotniku przez źle zaprojektowane nadkole :/ .
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność - prawe lusterko za małe, tylna szyba bezużyteczna a reszta w normie.
4,0
Ergonomia
Ergonomia - trasa 200km bez problemu, większych nie robiłem więc nie wypowiem się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie- klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, w zimę nie można narzekać na gorący nawiew jednak podgrzewanie tylnej szyby poddało się i nie działa na 80% powierzchni szyby (popękane ścieżki na szybie).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy - 188 cm wzrostu = problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i miejscem na prawą nogę.
Przestrzeń dla pasażerów - w środku spokojnie zmieszczą się 4 osoby 180 cm wzrostu i nie będą narzekać na miejsce na nogi czy głowę. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej dla ozdoby ponieważ nikt nie chciałby siedzieć tam dłużej niż 5 minut :/ .
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie - do 120 km/h jest dobrze a przy szybszej jeździe (140-160km/h) jest za głośno aby komfortowo jechać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat).
Wymiana kompletnego zestawu rozrządu, klocków i tarcz (przód i tył),olej + filtry, nabicie klimatyzacji, rolka od paska alternatora i przegląd całego auta po zakupie to koszt 2000zł (części + robocizna).
Instalacja gazu (sekwencja BRC) - 2700zł za instalację i przegląd zerowy oraz 200zł za przegląd coroczny z wymianą filtrów instalacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie lepszy wybór niż zjeżdżone a3 i oklepany z każdej strony golf.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW
[l/100km]