Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

Andrzej, 8 lat temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobry uklad hamulcowy. Cztery hamulce tarczowe w polaczeniu z ABSem sprawialy ze auto zatrzymywalo sie w kazdych warunkach. Warto zalozyc dobre, markowe opony i mozna czuc sie bezpieczniej na drodze.
4,0
Całokształt
Ogolnie samochod godny polecenia. Kompaktowy o sportowym charakterze ale nadal z przestrzenia we wnetrzu. Auto sprawowalo sie u mnie bezawaryjnie i nigdy mnie nie zawiodlo. Idealne auto dla kazdej grupy wiekowej, nawet jesli masz dzieci wystarczy w srodku miejsca na foteliki. Widocznosc do tylu jest taka sobie ale idzie sie do tego przyzwyczaic, widocznosc do przodu i na boki bardzo dobra. W gruncie rzeczy auto moim zdaniem o wiele lepsze od blizniaka Golfa i Audi A3 w dodatku za ulamek ceny i zmniejszym prawdopodobienstwem trafienia zajechanego egzemplarza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnikiem nie dzialo sie zupelnie nic. Przejezdzilem nim prawie 2 lata czyli okolo 30tys km. W ciagu tych 2 lat wymienilem jedynie swiece i jedna cewke zaplonowa bo cos przestala laczyc gdy silnik sie rozgrzal (siedziala tam od nowosci). Poza tym jedynie wymiany olejow i filtrow. SIlnik 1.6 bardzo ladnie sprawdza sie w miescie i na trasie. Dynamika silnika jest na dobrym poziomie. Nie ma na co narzekac
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza plynnie i bez wiekszego wysilku. Ze skrzynia nie bylo zadnych problemow w czasie uzytkowania samochodu. Brakuje troche 6 biegu na autostrade ale tak jest chyba z kazdym 5 biegowym autem.
5,0
Układ jezdny
Uklad jezdy sprawdza sie na kazdej najwierzchni. Duzo miekciejszy niz sie spodziewalem ale nie bez przesadzy. Oczekiwalem troche bardziej sportowych wrazen a okazalo sie ze ze jest dokladnie pomiedzy komfortem francuskiej limuzyny a sztywnoscia Civica Type R. Oczywiscie przy zakupie wersji Cupra zawieszenie bedzie twardsze a jesli ktos chce miec twardsze zawieszenie w zwyklym Leonie polecam podczas wymiany poprosic o amortyzatory od Cupry wlasnie, cena nie powinna byc kosmiczna (wspolne podzespoly z Golfem i chyba A3) a precyzja prowadzenia zwieksza sie derastycznie, niestety z utrata komfortu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze za to do tylu przecietnie. Mozna sie do tego przyzwyczaic i po miesiacu czy dwoch bedzie sie to wyczuwalo bez zastanowienia jednak to nadal bedzie parkowanie tylem na czuja. Szyba tylna jest bardzo wysoko co ogranicza widocznosc.
5,0
Ergonomia
Wnetrze to polaczenie Audi A3 i Golfa z poczatkow lat 2000 wiec ergonomia jak najbardziej na wysokim poziomie. Nic nie utrudnia prowadzenia, wszystko jest tam gdzie powinno byc. Brakuje troche podlokietnika na dluzszych trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto rozgrzewa sie szybko i juz po 1 km w miescie zaczyna w srodku mocno grzac. Generalnie maksymalna temperatura nawiewu to jakis absurd bo nie da rady wytrzymac w tym aucie przy temperaturze podkreconej na maksa dluzej niz 5 minut. Nadmienie tylko ze uzytkowalem auto w zime w Anglii wiec minimalna temperatura to -5, takze to nic w porownaniu do Polski. Jesli chodzi o klimatyzacje to takze na najwyzszym poziomie. Moj egzemplarz posiadal klime manualna, wszystko dzialalo bez zarzutow, tylko nabic i chlodzic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie i przestronnie. Brakowalo mi troche sportowych foteli z mojej starej Astry ale to kwestia wyposarzenia, jesli kupisz wersje Cupra to nie bedzie tego problemu. Siedzenie regulowane w pionie, niestety nawet na najnizszym ustawieniu przy moim wzroscie (185cm) bylo tak na styk, niby nie za wysoko ale wolalbym nizej. Regulacja kierownicy w jednej plaszczyznie, reczne przyciemnianie swiatel zegarow jesli to konieczne.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze jak na 13 letnie auto. Oczywiscie nie ma co porownywac z obecnie produkowanymi autami jednak jak na rok 2003 i ta klase pojazdu, nie ma sie do czego przyczepic. Mozna spokojnie sluchac muzyki w dordze do pracy. Robi sie troszke glosniej przy predkosciach 120+
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny czesci i napraw niskie ze wzgledu na wspoldzielenie wielu podzespolow z innymi autami grupy VAG. Niestety spalanie nie jest tak niskie jak bym chcial. Minimum to 7.4l/100, natomiast w trybie mieszanym miasto/autostrada okolo 8.2l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakosci do ceny w dodatku mniej zajezdzonych egzemplarzy na rynku wtornym. Jezeli chcialbys kupic Golfa lub A3 rozejrzyj sie najpierw za Leonem, naprawde godny polecenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysiadl jeden bezpiecznik, zarowka i cewka zaplonowa. Cewke dalo sie zlokalizowac bardzo szybko najtanszym interfejsem ODB2 z eBay'a i wymienic w 5 minut w garazu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon I Hatchback