Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

Grzegorz, 10 lat temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
2,62
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Samochód świetnie się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : chronicznie falujące obroty
Układ elektryczny : samoczynnie zamykający drzwi centralny zamek
Zawieszenie : szybko zużywające się tuleje i stabilizatory
3,0
Całokształt
Plusy - świetne prowadzenie, wygodne fotele, przyjemna stylistyka nadwozia, stosunkowo tanie części zamienne, rozsądne spalanie. Minusy - ten silnik jest chyba nienaprawialny! Masa elektroniki, zawodne oprogramowanie komputera i chronicznie falujące obroty, przez które bez przerwy wyskakują błędy. Długo szukałem odpowiedniego auta z odpowiednim silnikiem i bardzo się zawiodłem. Może z inną jednostką auto użytkuje się lepiej - nie wiem i nie chcę wiedzieć, drugi raz nie kupię Seata.
Wrażenia
1,0
Silnik
Skomplikowana budowa silnika sprawia, że nawet drobne usterki mogą być kosztowne, powodowane niekoniecznie przez to, co wskazuje komputer! Do tego chronicznie falujące obroty, które odbierają całą przyjemność z jazdy samochodem. Moment obrotowy jest dostępny dopiero powyżej 4 tys. obrotów i do tego czasu zupełnie nic się nie dzieje. Dodając do tego dużą masę auta (1300kg w kompakcie?!) musimy wybierać między mizernymi osiągami a wysokim spalaniem. Naprawdę radzę rozglądać się za inną jednostką napędową.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętnie, bo ani ta skrzynia jest dobra, ani zła. Jedynka krótka, do ruszania, na dwójce można się rozpędzić niemal do 100km/h, trójka krótka - "do miasta". Wodziki raczej precyzyjne, chyba że ktoś machał drążkiem jak rajdowiec.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się naprawdę wybornie. Dobrze trzyma się zakrętów, układ kierowniczy jest precyzyjny. Jedynym minusem, dla mnie osobiście, jest elektryczne wspomaganie - trzeba uważać na usterki elektryki, bo mogą mieć wpływ na lekkość obracania kierownicą.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - w porządku, do tyłu - fatalnie. Tylna szyba jest niska, zamontowana wysoko, a lusterka boczne niewielkie, więc cofanie odbywa się niemal jak w dostawczaku.
3,0
Ergonomia
Wszystko ma swoje miejsce, stonowana nierozpraszająca kolorystyka, przyjemne w dotyku materiały. Sporo miejsca dla kierowcy i pasażera obok, zaś niewiele z tyłu. Bagażnik całkiem w porządku, choć byłby problem zabrać trzy osoby na 2-tygdniowe wakacje.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylację skierować możemy jedynie w trzech kierunkach - na przednią szybę, na kierowcę i pasażera oraz na nogi. Problem pojawia się w momencie, gdy pogoda nie dopisuje i wszystkie szyby, zarówno z przodu jak i z tyłu, parują. Jedynym rozwiązaniem jest skierowanie nawiewu na przednią szybę i włączanie ogrzewania tylej szyby, co pożera ogromne ilości prądu. Nie ma możliwości ustawienia nawiewu zarówno na szybę przednią jak i na kierowcę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest całkiem wygodnie, z tyłu mniej. Fotele są w porządku, niestety regulacja fotela kierowcy jest mocno ograniczona przez nisko zamontowaną kierownicę.
4,0
Wyciszenie
Jechałem 130km/h autostradą i mogłem swobodnie rozmawiać z pasażerami - wyciszenie jest naprawdę dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile nie przytrafiają się usterki i jeździmy po emerycku, to jest znośnie. Gdy coś zaczyna psuć się w silniku, należy odłożyć zapas gotówki, bo niewielu jest mechaników, którzy potrafią skutecznie go naprawić.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nigdy więcej nie kupię tego auta. Jest niewarte swojej ceny, również na rynku wtórnym, i polecam rozglądać się za autami japońskimi, a z daleka trzymać się od produktów VW. Tym bardziej od "tańszych podróbek" Golfa.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się centralny zamek, oświetlenie wnętrza, radio - gdybym nagle musiał wsiąść do tego auta i pojechać w dłuższą trasę, bez przygotowania, wykupiłbym dodatkowe ubezpieczenie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chronicznie falujące obroty, na które chyba nie ma rady - to jest największa bolączka tego silnika. Komputer wykazuje przy tym błędy połowy osprzętu - przepustnicy (1200zł), sondy lambda (>400zł), zaworu EGR (>600zł). I dotychczas nikt nie potrafił mi tego naprawić. Jest tragicznie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon I Hatchback