Auto ma kilka drobnych wad, trzeba wziąć pod uwagę, że to jest segment miejski. Jednak za tę cenę nie znalazłem nic lepszego pod względem silnika, ilości miejsca i wyposażenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny i w miarę oszczędny. Jednak potwierdzam inne opinie, że na zimnym "żabkuje" na 1. biegu. Po 10kkm wymieniłem olej więc nie wiem czy go ubyło. Jeśli tak, to nieznacznie.
Zbiornik paliwa jest bardzo mały - tylko 45 L
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z wyczuwalnym skokiem choć zdarza się, że jeśli nie zsynchronizujemy idealnie sprzęgła to zgrzyta.
Elastyczne przełożenia. Czasami nie wchodzi wsteczny i trzeba lekko ruszyć. Zmiana przełożeń jest dość głośna.
5,0
Układ jezdny
Dość twarde zawieszenie, odczuwalne na drogach o gorszej nawierzchni. Na trasie dobrze trzyma się drogi i świetnie reaguje na ruchy kierownicą (nawet w trybie comfort)
4,0
Karoseria
Lakier nie jest zbyt dobrej jakości ale to chyba przypadłość wielu współczesnych lakierów. Imitacja końcówek wydechów jest trochę śmieszna.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ze środka jest bardzo dobra. Nic nie jej ogranicza nadmiernie. Lusterka dość duże
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest prosta i łatwa w obsłudze. Zwrócona lekko w stronę kierowcy nie rozprasza zbytnio.
Brakuje uchwytów w podsufitce, szczególnie dla pasażerów. Brakuje miejsca w bagażniku na gaśnicę. Klapa bagażnika zamyka się dość niewygodnie i często trzeba domknąć ją od zewnętrznej (brudnej) strony. Brakuje regulacji wysokości podłokietnika. Regulacja oparcia foteli pokrętłem - lepsza byłaby wajcha.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko się nagrzewa i chłodzi. Nie da się niestety całkowicie zamknąć nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie Ibiza oferuje najwięcej miejsca zarówno dla kierowcy i pasażerów (również z tyłu).
Większość plastików jest twarda i podatna na uszkodzenia.
3,0
Wyciszenie
Tutaj jest dość słabo. Przy prędkościach 120km/h jest już naprawdę głośno. A silnik nie brzmi na tyle dobrze by aż chciało się go słuchać przez wiele kilometrów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie OK, wymiana oleju w ASO 240 pln + własny olej
5,0
Stosunek jakość/cena
Może jakość wykonania nie jest premium, ale za nowe auto z takim silnikiem, ilością miejsca i wyposażeniem 80k PLN jest rozsądne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]