Ocena kierowcy - Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting
Domagalski.,
2 lata temu
Silnik 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
133 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Spalanie w mieście (mój rekord) to 3.3l/100km na odległość 15km tylko w mieście. Auto typowo miastowe bo pali zdecydowanie mniej niżeli na trasie.
Miasto: -/+ 4.2l.
Trasa +/- 5.2l.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: 1x EGR po 4 latach.
4,0
Całokształt
Seata oceniam na 4 "na szynach".
Jest za dużo minusów aby dać mu 5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały, póki co żadnych problemów. Od kupna zrobione 75.000km i śmiga ładnie, obecnie 133.000km. Przyczepić się można jedynie do mocy - tylko 75KM.
3,0
Skrzynia biegów
Długie biegi, zwłaszcza 3kę trzeba długo trzymać aby go nie "zamulić".
4,0
Układ jezdny
Dość precyzyjny, brakuje tylko tempomatu.
5,0
Karoseria
Póki co żadnej rdzy, duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać tyle ile trzeba.
4,0
Ergonomia
Praktyczne, wszystko w zasięgu ręki.
Jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie i chłodzenie w jak najlepszym porządku.
Przydałby się chociaż 2-strefowe nawiewy ale w segmencie C to chyba rzadkość.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy (ja 173cm wzrostu) miejsca jest wystarczająco, pasażer obok też mimo tej za nisko położonej deski rozdzielczej natomiast tył za kierowcą już średnio - dziecko 3-letnie już na foteliku się nie "położy" bo nogi w moim fotelu.
Kanapa tylna (+/- 120cm) zdecydowanie za wąska jak na podobno 3 osoby.
2,0
Wyciszenie
Silnik 1.2 TDi zdecydowanie jest za głośny przez pracę na 3 cylindrach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 4 lat jedynie raz wymieniony zawór EGR oraz części eksploatacyjne (filtry i olej). Zrobione 75 tysięcy kilometrów i (odpukać) żadnych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla rodziny 2+2 naprawdę dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obecnie do wymiany mam tylko pompkę od spryskiwaczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynie zawór EGR z robocizną kosztował mnie 1.000 zł.
Poza tym nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI CR 75KM 55kW
[l/100km]