Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting

Johny, 8 lat temu
Silnik 1.4 85KM 63kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Pozwala na więcej niż moc silnika. Obecnie wybrałbym Ibize ST ale z silnikiem 1,4 150 KM.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zaparowane reflektory
4,0
Całokształt
Auto poprawne. Posiada sporo zalet ale i też wady. Z najważniejszych zaleto to wygląd zewn. wg mnie wygląda ciągle świeżo, zawieszenie usztywnione ale bez przesady, przestrzeń w środku. Z najważniejszych wad to moc silnika i totalny jej brak w dolnym zakresie obrotowym.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 85 KM jest stanowczo za słaby do tego auta (masa własna 1140 kg). Konstrukcja 16V powoduje, że auto jako tako zaczyna jechać po przekroczeniu 3 tyś. obrotów. Poniżej nie dzieje się nic. Seicento 1,1 potrafi szybciej odjechać. Przy 4 osobach na pokładzie można zapomnieć o sprawnej jeździe. Silnik od wyjazdu z salonu bierze olej (1/4 z poziomu bagnetu na 25 tys. km).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest specyficzna. Niby ma ten specyficzny VW-nowski opór przy wbijaniu biegów ale nie ma 100% powtarzalności. Efekt jest taki, że kilka razy zdarzyło się haczenie przy wrzucaniu biegów. Skrzynia jest dość dobrze zestopniowana jak na 5 biegów. Przy 100 km/h jest 2800 obrotów, przy 140 km/h - 3800 obr.
5,0
Układ jezdny
Druga po wyglądzie największa zaleta tego auta. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny (chwilami aż za bardzo). Zestrojenie zawieszenia zapewnia komfort i odczucie jazdy autem klasy kompakt. Z drugiej strony w zakrętach niesamowicie dobrze przykleja auto do nawierzchni. W efekcie można ze znacznie wyższymi prędkościami wchodzić w zakręty niż inni użytkownicy drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Piękny wygląd robi swoje. Małe powierzchnie szyb i grube słupki przekszadzają. Trzeba uważać przy manewrach. Dodatkowo sytuację pogarsza słaba zwrotność auta jak na segment B.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Czytelność wskaźników bez zastrzeżeń. Bardzo fajnym ale nie oczywistym rozwiązaniem w klasie B są wszystkie elektryczne szyby z trybem automatycznym. Do przykrycia bagażnika jest dwuczęściowa półka która unosi się z klapą zamiast zwijanej rolety. Uważam, że na co dzień to lepsze rozwiązanie niż roleta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko i mocno. Natomiast klima jest słaba. Należy długo czekać by schłodzić wnętrze. Dostęp do filtra przeciwpyłkowego perfekcyjny. Pod deską rozdzielczą są dwa suwaki. Otwieramy zaślepkę, wyjmujemy stary filtr wkładamy nowy zakładamy suwaki i po robocie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest poprawnie. Duże fotele z przodu jak na klasę B ale niestety bez wyprofilowania na odcinku lędźwiowym. Na dłuższej trasie czuje się to w plecach. Z tyłu ciasno nawet jak na segment B - szczególnie na nogi kolana. Bagażnik niby 430 litrów ale wydaje się większy. Dwie duże i dwie średnie walizki wchodzą bez problemów i jeszcze w podłodze jest pełnowymiarowy zapas.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre. Uciążliwy hałas zaczyna być dopiero po przekroczeniu 130 km/h. Optymalne warunki pod kątem hałasu to 120 km/h. Poniżej 90 km/h nie słychać nawet silnika. Co ważne. Do auta nie przenikają żadne szumy wywołane przecinaniem powietrza i od strony podwozia. Wiele droższych aut jest gorsze pod tym względem. Dobre wyciszenie pomaga w słuchaniu seryjnego zestawu audio, który naprawdę dobrze gra.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko lanie paliwa i ubazpieczenie. Średnie spalanie 7 l/100km, przy sprawnej, momentami dynamicznej jeździe. Ecodriving to nie dla mnie. Koszt przeglądu podobno 700 - 900 zł co 30 tyś. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupowane z wyprzedaży rocznika, ze sporym upustem. Było o wiele tańsze od wg mnie plastikowego Clio kombi i opatrzonej już Skody Rapid. Z istotnych rzeczy 4 lata gwarancji. Niemal na wszystkich elementach są logo VW/ Audi/ Seat.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaparowane w narożnikach reflektory po wyjeździe z salonu. Panowie z serwisu "nagrzali" reflektory. Od tej pory spokój.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13

Seat Ibiza IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting