Ogólnie na autko nie można narzekać. Wdzięcznie służyło jako środek do przemieszczania się z punktu A do B. Przez rok czasu nie było żadnych poważniejszych napraw, tylko eksploatacja.
Wrażenia
3,0
Silnik
Chyba największa bolączka tego auta głównie przez fakt że jest on trzycylindrowym dieslem przez co jego kultura pracy bardzo kuleje co czuć przy wyprzedzaniu gdy cala karoseria wibruje. Natomiast czego nie można mu odebrać to fakt że jest dość żwawy(za sprawą turbo ze zmienną geometrią łopatek) i w moim przypadku bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
W sumie dużo tu nie można napisać czasami zazgrzytał wsteczny czasami 2 z problemem ale przełożenia dobrze zestrojone na trasę/miasto
5,0
Układ jezdny
Bardzo przewidywalny samochód i łatwo idzie go wyczuć. Czasami zdarzyło się że na śniegu uciekł tył w zakręcie to bardzo szybko wracał na swój tor jazdy ;)
5,0
Karoseria
Bez większych niespodzianek. Po prostu niemiec, dobra blacha.
Komfort
4,0
Widoczność
I tutaj dam 4 a nie 5 ze względu na widoczność do tyłu która jest dość utrudniona przez szybę z tyłu o dużym kącie i ogromne słupki C. Z przodu jest okej
5,0
Ergonomia
Jak to 2 drzwiowy hatchback, wygodnie raczej tylko w 2 osoby chociaż nie raz jeździło się w 4 i nie narzekały może tylko miejsca na głowę mało dla pasażerów z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wieje jak głupie nigdy nie włączyłem trybu powyżej 2 bo by łeb urwało ;). W zime szybko odparowywuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może nie ta kategoria ale muszę dodać ze bagażnik jest bardzo duży jak na małego hatchbacka.
3,0
Wyciszenie
Jechałem również Yarisem 1.0b z rocznika 2011 tam jest o niebo lepiej także daje 3. Seatem do prędkości 110 może 120 na trasie jest okej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo małe spalanie na poziomie 4l w trasie 5l w mieście to norma (bez dziadkowania), zarówno w zimę jak i w lato.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj tak dość średnio bo czasami potrafi coś zatrzeszczeć, choć biorąc pod uwagę ile w tym aucie plastiku to i tak nie jest źle :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chyba największa zmora tych modeli jak i poprzednich (6L) zacierający się silniczek od tylnej wycieraczki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. Jedynie tzw. dieslowska eksploatacja, na mnie akurat wypadła wymiana EGR i to był największy koszt w tym aucie (ok. 600zł)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI DPF 80KM 59kW
[l/100km]