Zawieszenie
: Komfortowe zawieszenie w wersji stylance.
3,0
Całokształt
Pierwsza Ibiza która podoba mi się wizualnie. Poprzednie były nijakie. Ibiza jak na niskobudżetowe auto całkiem fajnie się prowadzi, ma doskonałe silniki do VW. Jest jednym z moich ulubionych aut jakie do tej pory miałem. Jej sportowy dizajn jest super a właściwości jezdne dorównują VW Polo 6R. Widać oczywiście denerwujące oszczędności firmy VW przy produkcji Seata ale cena rekompensuje wszystko. Polecam Ibizę szczególnie z silnikiem 1,9 TDi. Jest doskonała. Nie sprzedam jej szybko bo mi się podoba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,9 TDi jest średnio głośny. Wcześniej jeździłem 1,4 TDi to chodził jak traktor. Tutaj jest sporo ciszej. Jednak nowsze 1,6 TDi pracują jeszcze ciszej. Ibiza jest bardzo żwawa, przyspiesza sprawnie (ma 105 koni). Ten silnik słynie z niezawodności. Ponoć jest najlepszy jaki kiedykolwiek wyprodukowano z diesli. Pojeździmy, zobaczymy...
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje jak marzenie. Lekko, sprawnie, nie haczy, można obsługiwać jednym palcem. Po wbiciu biegu jest fajne kliknięcie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zależy od wybranej wersji. Mało kto o tym wie i po zakupie auta się rozczarowuje. W wersji sport układ jezdny jest bardzo twardy i nie nadaje się na polskie drogi. Ja wybrałem wersję stylance i jest komfortowo. Auto nie przechyla się na zakrętach. Zależy kto co lubi.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma żadnych problemów z widocznością.
5,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone jest pod ręką. Przycisk świateł awaryjnych tylko jest nie tu gdzie trzeba. Zamiast na górze deski - jest umieszczony za lewarkiem zm. biegów. Dziwactwo. Konsola środkowa jest dizajnerska, mnie się podoba. Dwa wielkie wyświetlacze na środku (wersja z klimatronikiem to ma)podświetlone na czerwono. Konsola jest zwrócona w stronę kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie chodzi ogrzewanie i klimatyzacja. Co do klimy to mogłaby nawet lepiej chłodzić. W poprzednim aucie na 18 stopni była "lodówka" a tutaj jest po prostu chłodniej. Przy temperaturze na zewnątrz +35 stopni klima nie daje rady. Dobrze że takich dni w roku jest tylko kilka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja jeżdżę przeważnie sam. Z przodu jest jak dla mnie wystarczająco dużo miejsca a mam 178 cm wzrostu. Pasażer o wzroście ponad 180 cm z tyłu może narzekać na niewygodę.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości do 60 kmh słychać dość głośno typowy silnik diesla. Ale jeżeli włączy się 4 i 5 bieg to jest już błoga cisza. Czym szybciej tym ciszej. Doskonale.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do Polo 1,4 TDI które paliło średnio 3,8 L/100 w Ibizie jest różnica jednego litra na niekorzyść Ibizy. Średnio wychodzi 4,8 L/100. Jeżdżę przeważnie na trasie. W mieście komputer pokazuje 5,5 L/100. Mimo to wynik jest bardzo dobry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Seat Ibiza jest tanim autem. Jednak w bogatszej wersji i z super silnikiem 1,9 TDi może kosztować sporo drożej niż jego benzynowe wersje. Co do jakości to widać oszczędności przy produkcji seata. Nie dają dwóch kluczyków scyzoryków tylko jeden, a drugi zapasowy jest bez przycisków otwierających auto. Tapicerka siedzeń jest bardzo delikatna. Trzeba na nią uważać. Materiał wygląda jak przesiany pled. Podczas prania tapicerki wyszarpała się dziura. Może w moim egzemplarzu tylko tak jest, nie wiem. Dywaniki też są ze słabego materiału. Brzegi postrzępiły się. Często parują też tylne lampy, szczególnie zimą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było żadnych drobnych usterek w aucie. Zerwała się jedynie półka bagażnika bo plastikowe zawiasy trzymające półkę są słabej jakości. Lepiej otwierać bagażnik tylko od czasu do czasu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek w aucie. Tylko akumulator padł już po 4 latach. Kiedyś akumulatory wytrzymywały 10 lat.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]