Jedyną bzdurą jaką mogę wymienic jest tylna klapa.
W momencie kiedy pada deszcz podnosząc ją do góry ociekająca woda czesto wpada do środka.
Podobnie jest ze sniegiem otwierając dzrzwi rezultat siedzenia w sniegu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ciężko ocenic jednoznacznie dobry lub zły. Biorąc pod uwagę, że jest to 1.2 w dieslu to jest dobrze ale elastycznośc pozostawia WIELE do życzenia. Napewno jest to auto, którym nie da się płynnie jeździc na sportowo ponieważ szybki spadek obrotów silnika na to nie pozwala (szarpie podczas zmiany biegów) aczkolwiek jak się przyciśnie zdrowo i co ważne od startu na gaz to efekt jest tego zadawalający. Co do elastyczności to jest niesamowity problem przy zmianach biegów ponieważ obroty silnika lecą na łeb na szyję. Kiedy turbina nie pracuje czyli do około 2000 obr auto w razie potrzeby nie żyje(jedynie reanimacja w postaci drastycznej redukcji budzi go do życia). Zaznaczyc trzeba to, że w setnych sekundy po wciśnięciu sprzęgła mamy maksymalny spadek obrotów do 850 obr więc jest to nielada wyzwanie utrzymac pracę na odpowiednim poziomie.
Bez uwag co do kultury pracy silnika!
2,0
Skrzynia biegów
Góki za ostrym zakrętem to katastrofa powiedzmy III na dojeżdzie za zakrętem I lub II z szarpnięciem lub zwolnic przed zakrętem do 5 km/h zredukowac tamując ruch
Wjeżdzając na mmiejsze rondo powiedzmy na III biegu okazuję się, że trzeba będzie znajdując się jeszcze na rondzie zmienic bieg na II bo przy wyjściu totalnie braknie nam mocy aż strach żeby nam nie zgasł. Muldy na drogach w niewielkich odległościach od siebie to ten sam problem. Pytanie: jechac na dystansie około 1km na II biegu \"wyjąc\" czy redukowac IV lub III na II i na odwrót przed i po każdej muldzie?
5,0
Układ jezdny
Zero zastrzeżeń!
Zakręty miodzio a jestem fanem pokonywania ich na sportowo. Zero bujania nad i pod sterowności. Dziury na zakrętach przy predkości zero problemu nawet nie czuc. Cicho, gładko i pewnie jak na tą klasę samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie spoko, ponieaż nigdy nie miałem problemu z wyczuciem gabarytów auta czyli cofanie itp nie robią na mnie wrażenia. Jedyne co - to ja siedzę tak, że jak patrzę w prawo to przeszkadza mi pasażer lub słupek. Chyba, że tak ma każdy bez względu jak siedzi. Lusterka duże zapewniają dużą widocznośc.
5,0
Ergonomia
Wyśmienicie jak na tą klasę. Wygodnie, cicho i wszystko na swoim miejscu. Łatwy dostęp, dobre oznaczenia i czytelnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra!
Pojemny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Nie mam porównania do aut w dieslu w tej klasie ale jeździłem innymi benzynkami i uważam, że po za tonacją i inną kulturą pracy silnika poziom chałasu niczym się nie różnił a może nawet na mały plusik za ibizą.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomicznośc...bzdura przynajmniej w moim egzemplarzu. Nawet spokojnie jadąc spełniając wszelkie zalecenia co do jazdy ekonomicznej to w cyklu miejskim to nie jest ekonomiczmośc. Wszystkie dane podane w katalogu to bzdura. Druga sprawa to przy jakich prędkościach wyniki te osiągano bo przecież żadko kto jeździ autostradą 80 km/h z użyciem tempomatu a najniższe spalanie w trasie osiąga się w tym aucie właśnie w ten sposób!
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelka
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI CR 75KM 55kW
[l/100km]