Zawieszenie
: Zawieszenie to chyba jeden z największych atutów tego samochodu.
5,0
Całokształt
Moim zdaniem dobry wybór dla zrównoważonego kierowcy. Atrakcyjny design i wysoka jakość wykonania, bezawaryjność sprawdzona w poprzednich modelach oraz bardzo bardzo ekonomiczna eksploatacja to niewątpliwe atuty tego samochodu. Uniwersalne nadwozie hatchback pozwala na przewiezienie wszystkiego co potrzebne, a wygląd cieszy oko.
Wrażenia
4,0
Silnik
To jest silnik do spokojnej jazdy. Ale jeśli wybierać z tych najtańszych, to wbrew wielu opiniom dziennikarskim chyba jednak ciekawszy niż 1.4, który znam bardzo dobrze. Trzycylindrowy 1.2 żwawo wchodzi na obroty, dostarcza sporo przyjemności z jazdy. W mieście bez zarzutu, na trasie trzeba częściej zredukować bieg przed wyprzedzaniem, ale moc jest wystarczająca.
5,0
Skrzynia biegów
Ta skrzynia już w poprzedniej wersji zachwycała lekkością i kulturą pracy. Z tą skrzynią nie trzeba myśleć o automacie, bo zmiany biegów to przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Samochód precyzyjny w prowadzeniu, doskonałe wspomaganie (elektro-hydrauliczne?), lekki i przyjemny. Małe rozmiary odwdzięczają się sporą zwinnością, zawieszenie dobre, zwarte. Właściwie nie można chyba lepiej w tej klasie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Dobre lusterka, spore. W mojej wersji podgrzewane.
5,0
Ergonomia
Wszystko jasne i oczywiste. Nawet krytykowane gdzieniegdzie przyciski przy dźwigni zmiany biegów wcale nie są trudno dostępne, wręcz przeciwnie. Zmieniając bieg światła awaryjne mamy pod palcem, więc łatwo podziękować na drodze. Bardzo polubiłem oddzielny, wypukły przycisk wyciszania radia na czas rozmowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo duże wyloty powietrza dostarczają go aż nadto. Klimatyzacja działa, ogrzewanie również. Mały silnik nagrzewa się szybko, więc i na ciepło nie trzeba długo czekać. Podgrzewane lusterka to dodatkowe ułatwienie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 186 cm, nie ma problemu. Z tyłu gorzej, ale samochód w tym segmencie kupuje się dla 1-2 osób i ewentualnie psa :)
4,0
Wyciszenie
Ogólne wyciszenie dobre, można by dołożyć trochę izolacji od silnika, który na wyższych obrotach daje znać, że jest trzycylindrowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny samochód. Jazda codziennie 80-100 km trasa/miasto 60/40%. Średnie spalanie benzyny 6, gaz 7,5. Oczywiście dane producenta zaniżone, ale to norma dzisiaj w katalogach.
Jak wiadomo ceny części nie są wysokie, a i awaryjność niewielka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te samochody są dość drogie, ale można trafić na promocje. Warto szukać pakietu Copa, który podnosi wyposażenie nawet najtańszej wersji Reference do bardzo przyzwoitego poziomu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nowy, więc nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 70KM 51kW
[l/100km]